گفتگو با دکتر مارک گریفیتز در زمینه اختلال بازی اینترنتی
گفتگوی اختصاصی ماهنامه دریچه با پروفسور مارک گریفیتز، برجستهترین پژوهشگر حوزه بازیهای دیجیتال و اعتیاد
آقای دکتر به عنوان سوال اول، آیا انتظار میرود اختلال...
گزارش پدیده سال ۱۳۹۷
مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) عنوان پدیده سال بازار بازیهای دیجیتال کشور را به یک بازی Word Game ایرانی اختصاص داده است که میتوان آن را پر مخاطبترین بازی دیجیتال ایرانی نامید. چقدر شگفت انگیز است که یک بازی ساده کلمهای بتواند سلایق و ذائقههای متفاوت چند میلیون ایرانی را برانگیخته و در مسیر بازی کردن متحد سازد. شگفتانگیزتر آنکه این بازی هنوز آنلاین نیست و پتانیسل تبدیل شدن به یک بازی آنلاین و اضافه شدن مولفهها و قابلتیهای آنلاین را دارد.
وبینار گردایه ۶: «بررسی رویدادهای جهانی صنعت بازیهای دیجیتال در سال...
صنعت بازیهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ چه رویدادهایی را از سر گذرانده است؟ درآمد کلی این صنعت در سال گذشته چه عددی است؟ کدام پلتفرم، درآمد بیشتری برای این صنعت فراهم آورده است؟ بازیهای رایانهای و موبایلی کدامیک پیروز میدان رقابت بر سر جلب بازیکن هستند؟ صاحبنطران در این زمینه چه دیدگاهی دارند؟ آمارها و حقایق به ما چه میگویند؟ برترین بازیهای سال ۲۰۱۸ کدامند؟ ...
گزارش ویژه مجله بازینامه از DGRC2018 منتشر شد
با توجه به حضور بازینامه در DGRC2018، مطالب نسبتا کاملی از این رویداد، در بیست و ششمین شماره از بازینامه، منتشر شده است. لازم به ذکر است که بازینامه حامی رسانهای این رویداد که در هشتم و نهم آذرماه ۹۷ برگزار شد، بوده است.
شماره شانزدهم: بازیهای دیجیتال و حقوق
آخرین شماره از ساختار فعلی نشریه مطالعات بازی: دریچه، پیش روی شماست. در این رویکرد سعی شد تا به مقولههای علمی و پژوهشی متقاطع با موضوع بازیهای دیجیتال پرداخته شده و برترین پژوهشها، پژوهشگران و رویدادهای پژوهشی در آن زمینه خاص مورد بررسی و معرفی قرار گیرد که در آینده نیز میتواند برای دانشجویان رشتههای مختلف مرتبط با بازیهای دیجیتال به عنوان مرجع قابل استفاده باشد.
گردایه پاییز ۹۷
گزارش فصلی گِردایه، نشریهای دیجیتالی است که در ابتدای هر فصل منتشر میشود. در هر شماره از این گزارش، پس از رصد اطلاعات آماری سه ماهه اخیر در همه زمینههای مرتبط با بازی های دیجیتال، آماری را که منابع قابل اعتمادی داشته و از روش تحقیق قابل دفاعی برخوردار بوده باشد، انتخاب شده و به همراه تحلیل انسجام بخشی در این نشریه گردآوری میشود.
بازینگاشت مشکلات زیرساختی برای بازیهای آنلاین کنسولی و رایانهای
معرفی این بازینگاشت:تا پایان سال ۱۳۹۶، در ایران ۴۲ درصد از بازیکنان رایانهای و ۴۱ درصد از بازیکنان کنسولی، بازیهای آنلاین بازی انجام میدادند....
بازینگاشت «زنان و بازیهای دیجیتال» در مجله بازیبان منتشر شد
معرفی این بازینگاشت:در شماره جدید بازیبان یکی از چالشبرانگیزترین مسائل حوزه گیم به نام "زنان و بازیهای ویدیوئی" مورد بررسی قرار گرفته است. این...
نمایه مقالات DGRC2018 در پایگاه سیویلیکا
به گزارش روابط عمومی DGRC2018، مقالات پذیرفته شده در اولین کنفرانس بینالمللی و دومین کنفرانس ملی تحقیقات بازیهای دیجیتال در پایگاه سیویلیکا، نمایه شدند.
نمای نزدیک ۱۳۹۶
بیش از نیمی از هزینههای بازیکنان ایرانی در سال ۹۶ برای پلتفرم کنسول بوده است در حالی که ایرانیان تقریبا هیچ سهمی در تولید بازی و سختافزار کنسول ندارند.