پای بازی‌های جدّی چطور به کتاب‌های درسی باز شد؟

صنعت بازی ایران این روزها با یک اتفاق و خبرِ خوب در معرفی بیشتر تلاش‌های انجام شده توسط بازی‌سازان به‌خصوص بازی‌سازان درحوزه بازی‌های جدّی میان خانواده‌ها و البته جمعیت دانش‌آموزی کشور همراه شده است؛...

دکتر بیتا مسگرپور نماینده موسسه نیماد درخصوص همکاری با SeGaP2021 می‌گوید

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

مجموعه سخنرانی‌ها در مسیر سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی ۱۴۰۰ آغاز شد

زمان‌بندی این مجموعه سخنرانی‌ها از  ۲۱ مهر‌ماه الی ۲۴ آبان‌ماه خواهد بود. برگزاری به صورت آنلاین است. حضور برای ثبت‌نام‌کنندگان رایگان است                          ...

بازی‌های دیجیتال و سلامت

مقدمههنگام صحبت در مورد بازی‌های دیجیتال، رایج‌ترین تصور غلط این است که این بازی‌ها برای شما مضر هستند. بااین‌حال، تحقیقات قابل‌توجهی وجود دارد که با این تصور مقابله می‌کنند. بازی‌های دیجیتال یکی از شکل‌های...

گزارش بازار بازی‌های دیجیتال ترکیه در سال ۲۰۲۰

آنچه در ادامه می‌خوانید شامل نکات اصلی آخرین «گزارش بازار بازی‌های دیجیتال در ترکیه» است که توسط آقای مهدی حیدری و در چارچوب مطالعات پشتیبان سند جامع بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال جمهوری اسلامی ایران...

تجربه‌خوانی بازی جدی کشکک

بخش علمی «دریچه» از مجله تخصصی آنلاین دایرک به مطالعه موردی مراحل ساخت و عناصر مهم بازی‌های مختلفی که به‌تازگی تولید شده‌اند، تحت عنوان «تجربه‌خوانی» می‌پردازد. در هر یک از این یادداشت‌­ها، فرآیند تولید بازی...

نمایه‌سازی مقالات سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی ۱۴۰۰ در پایگاه استنادی IEEE Xplore

ازی‌پژوهان و علاقمندان به بازی‌های جدی حتما این روزها در جریان اخبار برگزاری پنجمین دوره رویداد جایزه بازی‌های جدی هستند. رویدادی که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سه بخش جشنواره بازی جدی سال...

نمای دور: واقعیت گسترده و بازی‌های دیجیتال

مدت‌هاست که محققان در حال مطالعه عملکرد مغز انسان در راستای پی بردن به چگونگی ادراک واقعیت توسط مغز هستند. دراین‌بین پرسشی مشترک میان دانشمندان و فیلسوفان به وجود آمده است که آیا آن...