آخرین مقالات

گزارش کافه بازار از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی سال ۹۹

با تحقق ۴۸ درصد رشد، ۲۸۰ میلیارد تومان درآمد توسعه‌دهندگان در سال ۹۹بازار «گزارش صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایل ایران در سال ۹۹» را با هدف ساختن تصویری روشن‌تر از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های...

بازی کردن در دوران کرونا و تأثیرات آن بر کیفیت زندگی بازیکنان

همه‌گیری کرونابه طرق مختلف زندگی انسان‌ها -ازجمله نحوه انتخاب افراد برای گذراندن وقت در مقابله با شرایط بی‌سابقه- را تحت تأثیر قرار داده است. گزارش‌های مختلف از این مسئله حکایت می‌کنند که بسیاری در...

حمایت از برگزیدگان جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۰ در حوزه سوانح طبیعی

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد و مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی ضمن اشاره به جایگاه حاکمیتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان متولی زیست بوم بازی‌های دیجیتال...

نمای دور: بازی‌های جدی

صنعت بازی از ابتدای حیات خود تحولات متعددی را پشت سر گذاشته و روزبه‌روز در حال رشد است. آمارهای نیوزو نشان می‌دهد تا پایان سال ۲۰۲۳، تعداد بازیکنان در جهان به بالاتر از ۳...

درآمدی بر سیاست‌گذاری سواد رسانه‌ای

گزارش فصلی گِردایه، نشریه‌ای دیجیتالی است که در ابتدای هر فصل منتشر می‌شود. در هر شماره از این گزارش، پس از رصد اطلاعات آماری سه ماهه اخیر در همه زمینه‌های مرتبط با بازی های دیجیتال، آماری را که منابع قابل اعتمادی داشته و از روش تحقیق قابل دفاعی برخوردار بوده باشد، انتخاب شده و به همراه تحلیل انسجام بخشی در این نشریه گردآوری می‌شود.

کتاب «نظام ملی رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای: اسرا (فاز سوم)

گزارش فصلی گِردایه، نشریه‌ای دیجیتالی است که در ابتدای هر فصل منتشر می‌شود. در هر شماره از این گزارش، پس از رصد اطلاعات آماری سه ماهه اخیر در همه زمینه‌های مرتبط با بازی های دیجیتال، آماری را که منابع قابل اعتمادی داشته و از روش تحقیق قابل دفاعی برخوردار بوده باشد، انتخاب شده و به همراه تحلیل انسجام بخشی در این نشریه گردآوری می‌شود.

نگاهی به صنعت بازی‌سازی در سوئد

آنچه در ادامه می‌خوانید شامل نکات اصلی آخرین گزارش انجمن توسعه‌دهندگان بازی‌های دیجیتال سوئد است که در سال 2020 منتشر شده است و مرور آن خالی از لطف نیست. این گزارش توسط آقای مهدی...

برترین‌ آثار حوزه کودک در جشنواره بازی جدی سال ۱۴۰۰ با رای کانون پرورش...

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف حمایت از پدیدآورندگان تولیدات فرهنگی از آثار برگزیده مرتبط با حوزه کودک و نوجوان در بخش جشنواره بازی جدی سال 1400 تا سقف 150 میلیون ریال...

ششمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران؛ تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت

قصه جام ششم، قصه تفاوت‌ها، شگفتی‌ها و اولین‌ها است. شروع روایتش از آنجایی آغاز شدکه کرونا قواعد مرسوم همه ۵ دوره گذشته برگزاری آن را بر هم زد و به ناچار نه در دقیقه...

زنگ مدرسه بازی‌های جدی شناختی نواخته شد

کارگاه‌های مدرسه بازی‌های جدی شناختی که با هدف توانمندسازی شرکت‌کنندگان در بخش هکاتون جایزه بازی‌های جدی 1400 برای اولین بار و توسط انستیتو ملی بازی‌سازی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی،...