LATEST ARTICLES

گزارش «نمای باز ۱۴۰۰: شاخص‌ترین اطلاعات مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران» منتشر شد

معرفی این گزارش: گزارش «نمای باز ۱۴۰۰» شاخص‌ترین اطلاعات مصرف رسانه بازی در ایران ۱۴۰۰ را در اختیار علاقه‌مندان، محققان، سیاست‌گذاران و فعالان صنعت بازی ایران قرار می‌دهد. اطلاعات این گزارش برمبنای پیمایش ملی بازیکنان...

نگاهی به صنعت بازی‌های دیجیتال در آلمان

انواع بازی‌های ویدئویی آنلاین و آفلاین در آلمان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و از آنجایی که صنعت بازی در آلمان طرفداران زیادی دارد و همچنین بازار رو به رشد و قدرتمندی پیدا کرده...

مروری بر فعالیت برخی از مراکز آموزش بازی سازی در جهان ( بخش دوم)

امروزه به نظر می‌آید بازی‌های ویدئویی به عنوان یکی از  شکل‌های سرگرمی برای همه نسل‌ها جذاب شده‌ است و دیده می‌شود که افراد در گروه‌های سنی متفاوت به انواع مختلفی از آن با توجه...

مروری بر فعالیت برخی از مراکز آموزش بازی سازی در جهان ( بخش اول)

امروزه به نظر می‌آید بازی‌های ویدئویی به عنوان یکی از  شکل‌های سرگرمی برای همه نسل‌ها جذاب شده‌ است و دیده می‌شود که افراد در گروه‌های سنی متفاوت به انواع مختلفی از آن با توجه...

توسعه‌دهندگان یونیتی از متاورس چه می‌دانند؟ (بخش دوم)

اصطلاحات «متاورس» و «اِن. اِف. تی» اخیراً به دلایل مختلف محبوبیت زیادی پیداکرده‌اند. در سال 2021 میلادی فیس‌بوک نام خود را به‌عنوان متا تغییر نام داد. بااین‌حال، با توجهات جدید به این پدیده‌ها، سؤالات...

توسعه‌دهندگان یونیتی از متاورس چه می‌دانند؟ (بخش اول)

اصطلاحات «متاورس» و «اِن. اِف. تی» اخیراً به دلایل مختلف محبوبیت زیادی پیداکرده‌اند. در سال 2021 میلادی فیس‌بوک نام خود را به‌عنوان متا تغییر نام داد. بااین‌حال، با توجهات جدید به این پدیده‌ها، سؤالات...

تحلیل نقش شکست دربازی‌های ویدئویی: چگونه باختن می‌تواند پاداش‌دهنده باشد؟!

شکست می‌تواند به عنوان یک عنصر مثبت در تجربه بازی در نظر گرفته شود، زیرا باعث افزایش انگیزه، یادگیری و درک عمیق‌تر از بازی می‌شود. این مقاله به تحلیل مکانیزم‌های مختلف شکست در بازی‌های...

گزارش «تفکیک بازیکنان ایرانی» برای نخستین بار در ایران منتشر شد

شاخص‌ترین اطلاعات تفکیک بازیکنان ایرانی منتشر شد. در این گزارش اطلاعات نسبتاً جامعی از بازیکنان ایرانی بر مبنای شاخص‌های جمعیت شناختی، رفتاری، مصرف و جغرافیا ارائه شده است. الگوی مصرف بازی‌ها، سبک‌ها و شخصیت‌های...

نمایه شدن مقالات پذیرفته شده ششمین سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1402 در کتابخانه دیجیتال...

سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1402 با همکاری دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در قالب رویداد جایزه بازی‌های جدی، مورخ 7 و 8 دی‌ماه 1402 به‌صورت حضوری برگزار شد. پذیرش مقالات فقط انگلیسی و با...

رونمایی از کتاب تاریخ بازی‌های دیجیتال

رونمایی از کتاب تاریخ بازی‌های دیجیتال  به گزارش معاونت آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از کتاب تاریخ بازی‌های دیجیتال ترجمه میرمحمدرضا حیدری یکشنبه ۱۰ تیر رونمایی می‌شود. در این برنامه میرمحمدرضا حیدری مترجم کتاب،...

نرم‌افزار همستر کامبت و چگونگی استفاده از گیمیفیکیشن در جذب مخاطب

نرم‌افزار همستر کامبت چگونه با استفاده از گیمیفیکیشن مخاطب را جذب می‌کند؟ نرم‌افزار همستر کامبت چگونه با استفاده از گیمیفیکیشن مخاطب را جذب می‌کند؟ درسال‌های اخیر، پدیده نوظهور گیمیفیکیشن با استفاده از مولفه‌های انگیزشی بازی و...