محبوبترین اخبار
گزارش بازار بازیهای دیجیتال ترکیه در سال ۲۰۱۹
متن حاضر ترجمه و خلاصهای از گزارش Turkey Game Market 2019 Report است که توسط مؤسسه Gaming in Turkey تهیه و منتشر شده است....
فراخوان معرفی بازیهای جدی و سرگرمکننده کودکان در شبکه دانشآموزی شاد
بهمنظور تبلیغات و جذب کاربر برای بازیهای ساخته شده، استفاده از اپلیکیشنهای پرمخاطب یکی از روشها است. در این راستا بنیاد ملی بازیهای رایانهای...
جامجهانی ۲۰۱۶
منتخبان جایزه بازیهای جدی ۱۳۹۸، شرکت خلاق میشوند
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازیهای رایانهای؛ بر اساس توافق...
بازیخیزهای ۱۳۹۶
گزارش پیشرو، همچون گزارش «نمای باز» بر کلیدیترین اطلاعات از مصرف بازیهای دیجیتال در بین بازیکنان ایرانی متمرکز است. این گزارش، به مقایسه اطلاعات مصرف بازیها در میان ۵ استان دارای بیشترین بازیکن در کشور میپردازد؛ استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان.
سومین نشست گفتمان بازی: سیر تکاملی حمایت از بازیسازان در ایران
با توجه به نوپا بودن صنعت بازیهای دیجیتال در کشور، غالب جریانهای روبهجلو برای طرح...
مسابقات اتومبیلرانی
شبکه همکاری جایزه بازیهای جدی بزرگتر شد
روزشمار برای چهارمین دوره جایزه بازیهای جدی ۱۳۹۹ آغاز شده است. رویدادی که بازیپژوهان و...
بازی ایرانی منچرز: سهل و ممتنع
بازار بازیهای موبایل در ایران، بازاری نوپا و جوان است که ظرفیتهای زیادی برای درآمدزایی...
بازینگاشت جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران ۲۰۱۹
معرفی این بازینگاشت:ورزشهای الکترونیک یا Esports، بهعنوان گونهای از رقابتهای ورزشی که در آن، رشتهها،...
اخبار ورزشی
ورزش و سلامتی
راهنمای سفر
فرصت ارسال مقالات و آثار به رویداد جایزه بازیهای جدی ۱۳۹۹ تمدید شد
افراد و تیمهای علاقمند به بازی حتما تا امروز در جریان برگزاری چهارمین دوره جایزه بازیهای جدی ۱۳۹۹به عنوان رویدادی مهم در صنعت بازی...
بازی ایرانی آمیرزا: هنر عامهپسند بودن
بازی آمیرزا از جمله مثالهایی است که میتواند در پاسخ به جمع کثیری از باورهای نادقیق ارائه شود. میپرسند مگر بازی برای کودکان نیست؟...
شماره چهارم: بازیهای دیجیتال و سلامت
شماره چهارم ماهنامه مطالعات بازی به موضوع سلامت و بازیهای دیجیتال به عنوان حوزهای جدید و جذاب میپردازد که بخش بزرگی از مخاطبان آن از جامعه پزشکان و تواندرمانگران هستند. نقش اصلی را در ماهنامه چهارم کنسول های بازی ایفا میکنند که امروزه با افزودن به قابلیت های خود، دیگر از دستگاهی سرگرم کننده صرف به ابزاری برای توانبخشی، درمان دیابت، اوتیسم و اختلالات حرکتی تبدیل شدهاند.
شماره سیزدهم: بازیهای دیجیتال و غوطهوری
در شماره سیزدهم ماهنامه مطالعات بازی به تلاقی بین مفهوم غوطهوری و بازیهای دیجیتال پرداخته شده است؛ در زمینه بازیهای دیجیتال، این مفهوم، توجه بازیسازان، بازیپژوهان، طراحان بازی و بازیکنان را به خود جلب کرده است.
طراحی و بررسی سناریوهای هوشمند برای افزایش تمرکز با استفاده از بازخورد عصبی و...
«دریچه» در نظر دارد در ساختار جدید خود به معرفی پایاننامههای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاههای مختلف که به تازگی در حوزه بازیهای...
تنیس
آیا بازیهای دیجیتال هنر محسوب میشوند؟
بازیها چه هستند؟ آیا به معنای محصولاتی مصنوع و ساخته بشر هستند؟ آیا مدلهای رفتاری یا شبیهسازی شرایط اجتماعی هستند؟ آیا آنها مراسم آیینی باستانی یا آیینهای جادویی هستند؟
حس تعلق: پوکمونگو و همبستگی اجتماعی
«دریچه» در نظر دارد در ساختار جدید خود به معرفی مهمترین مقالات علمی که در حوزه بازیهای دیجیتال به رشته تحریر درآمده است، بپردازد....
آخرین مقالات
سخنرانی دکتر سلیا هودنت در سمپوزیوم بینالمللی بازیهای جدی ۱۳۹۹
طرح پیشنهادی نباید انسان را وادار به تطبیق با شرایط موجود کند بلکه باید بستری را فراهم آورد تا تکنولوژی، رابط کاربری و تمامی عوامل به مرور با ویژگیهای انسانی تطبیق یابند.
تجربهخوانی بازی جدی مغزینه
بخش علمی «دریچه» از مجله تخصصی آنلاین دایرک به مطالعه موردی مراحل ساخت و عناصر مهم بازیهای مختلفی که بهتازگی تولید شدهاند، تحت عنوان «تجربهخوانی» میپردازد. در هر یک از این یادداشتها، فرآیند تولید...
گزارش«نمای نزدیک ۱۳۹۸- پلتفرم کنسول: سرزمین رویایی»
گزارش «نمای نزدیک 1398- پلتفرم کنسول: سرزمین رویایی» دومین گزارش مستخرج از پیمایش ملی مصرف بازیهای دیجتال در ایران است که توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار شده است. این گزارش به...
بازینگاشت تماشای بازی ۱۳۹۸: تخمینی برای بازار استریمینگ در ایران
معرفی این بازینگاشت:
استریمینگ بازی یکی از روندهای رسانهای رو به رشد در حوزه بازی محسوب میشود که خصوصا با ظهور پدیده کرونا شدیدا رشد یافته و جدی شده است. آمار و ارقام اعلام شده...
مقالات برگزیده بنیاد در ششمین کنفرانس «بازیهای رایانهای: فرصتها و چالشها» معرفی شدند
مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال(دایرک) به نمایندگی از بنیاد ملی بازیهای رایانهای در ششمین دوره کنفرانس «بازیهای رایانهای: فرصتها و چالشها» با قرائت بیانیه پایانی خود در آیین اختتامیه این رویداد و اعلام نتیجه ارزیابی...
گزارش نیوزو از روندهای بازار تلفنهمراه در سال ۲۰۲۱
سال 2021 سال ارزشمند و بزرگی برای بازار موبایل خواهد بود. این تغییرات چشمگیر همراه با پنج ترند مهم در دنیای تلفنهمراه است که در این گزارش از نیوزو به آن پرداخته شده است....
اخلاق در بازیهای آنلاین چندنفره
این مطالعه به شناخت تأملات اخلاقی بازیکنان دربازیهای چندنفره آنلاین، میپردازد. درواقع رفتارهای آسیبرسان بازیکنان دربازیهای چندنفره آنلاین اشکال مختلفی نظیر کلاهبرداری، هک، تقلب، خیانت، توهین، فریب، آزار و اذیت را شامل میشود. مطالعه...
بازی ایرانی آمیرزا: هنر عامهپسند بودن
بازی آمیرزا از جمله مثالهایی است که میتواند در پاسخ به جمع کثیری از باورهای نادقیق ارائه شود. میپرسند مگر بازی برای کودکان نیست؟ بازی آمیرزا اتفاقا مخاطب میانسال و حتی کهنسال را بیشتر...
بازینگاشت «شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در سال ۱۳۹۸»
معرفی این بازینگاشت:
این بازینگاشت نمونهای مصور از دادههای کلیدی پیمایش ملی در سال 1398 است و الگوی مصرف بازیهای دیجیتال را در کشور نشان میدهد. این پیمایش به دلیل شیوع ویروس کرونا برای اولین...
فراخوان ارسال سند طراحی بازی جدی (GDD) برای تقویت مهارتهای فردی در پیشگیری از...
معاونتهای پژوهش و حمایت (ساختار همگرا) بنیاد و ستاد مبارزه با مواد مخدر در همکاری مشترکی از تولید بازیهای جدی در حوزه تقویت مهارتهای فردی با...