ششمین جام قهرمانان بازیهای ویدئویی ایران؛ تجربهای هیجانانگیز و متفاوت
قصه جام ششم، قصه تفاوتها، شگفتیها و اولینها است. شروع روایتش از آنجایی آغاز شدکه کرونا قواعد مرسوم همه ۵ دوره گذشته برگزاری آن را بر هم زد و به ناچار نه در دقیقه...
زنگ مدرسه بازیهای جدی شناختی نواخته شد
کارگاههای مدرسه بازیهای جدی شناختی که با هدف توانمندسازی شرکتکنندگان در بخش هکاتون جایزه بازیهای جدی ۱۴۰۰ برای اولین بار و توسط انستیتو ملی بازیسازی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی،...
انتخاب مقالات متمرکز بر حل مسائل روز توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای در هفتمین...
هفتمین دوره کنفرانس بینالمللی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» که قرار است در ماه پایانی سال ۱۴۰۰ و به صورت آنلاین برگزار شود، امسال در بخش نگاه ویژه خود و با حمایت بنیاد ملی...
بازینگاشت همسنجی الگوی بازی در پلتفرمهای مختلف
تعـداد بازیکنـان دیجیتـال ایـران طبـق آخریـن پیمایـش ملـی بازیکنـان دیجیتـال، 32 میلیـون نفـر بـوده اسـت. طبـق تعریـف مرکـز تحقیقـات بازیهـای دیجیتـال، بازیکـن کسـی اسـت کـه در طـول هفتـه حداقـل یـک سـاعت بـا یکـی از...
فراخوان جذب منابع آموزشی و تربیتی غیرمکتوب؛ اعطای اعتبارنامه و نشان استاندارد الکترونیکی
بر اساس آییننامه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی، فهرستی از منابعی که مورد تایید معاونت ساماندهی منابع دفتر انتشارات و فناوری آموزشی قرار گرفتهاند در قالب کتابنامه و فهرستگان رشد منتشر شده و در...
بصریسازی تاریخ فرهنگی بازیهای دیجیتال
این مقاله روش جدیدی را برای چگونگی تحلیل و بررسی تکامل تاریخی ژانر بازی ماجراجویی معرفی میکند. این روش شامل توسعه یک سیستم تحلیلی، پایگاه داده آنلاین و ابزار بصری سازی داده میشود که...
دعوت به ثبتنام در «مدرسه بازیهای جدی شناختی»
هکاتون بازیهای جدی، این بار با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی و با موضوع «توانمندسازی و استعدادیابی با رویکرد شناختی» برگزار میشود و ستاد از برگزیدگان خود در قالب جوایز نقدی و...
سال نو، بازی نو؛ مروری آماری بر کمپین نوروزی بازینو
کمپین بازینو، علاوه بر برنامهریزی اوقات فراغت برای خانوادههای ایرانی، تلاش دارد تا مخاطب بالقوه بازیهای بومی را با ظرفیت این صنعت در کشور آشنا کند. از این منظر، کمپین بازینو یکی از اولین...
دادههایی کلیدی از صنعت بازیهای دیجیتال در ایتالیا در سال ۲۰۲۰
آنچه در ادامه میخوانید بخشهای اصلی گزارش انجمن سرگرمیهای تعاملی ایتالیا در مورد سال ۲۰۲۰ است که توسط آقای مهدی حیدری و در چارچوب مطالعات پشتیبان سند جامع بازیها و سرگرمیهای دیجیتال جمهوری اسلامی...
حمایت ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از مقالات و بازیهای مبتنی بر فناوریهای برتر...
ستاد توسعه فناوریهای حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از بازیهای جدی مبتنی بر فناوریهای برتر در حوزههای واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، بلاکچین و...











