بازار چهل میلیونی
گزارش پیشرو، صنعت برنامههای موبایل اندرویدی در سال ۱۳۹۷ را بررسی میکند.
معرفی آزمایشگاه بازی دانشگاه تمپر Game Research Lab
این آزمایشگاه از جمله مراکز تحقیقاتی دانشگاهی دنیا در حوزه بازیهای دیجیتال است که ضمن پژوهش به تولید بازیهای تجاری و جدی نیز میپردازد.
معرفی پایاننامه: بررسی اثر بازیهای شناختی رایانهای بر دامنه توجه و حافظه کاری دانشآموزان...
پایاننامه «بررسی اثر بازیهای شناختی رایانهای بر دامنه توجه و حافظه کاری دانشآموزان آهستهگام» در رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات) با نگارش «لعبت پاشاپور جلالوند» در سال ۱۳۹۷ به رشته تحریر درآمده است.
Google Stadia و چندین پرسش بدون پاسخ
قطعاً یک نوآوری بدیع و بلندپروازانه است که مرگ و زندگی آن وابسته به قدرت فناوریهایی است که در پسِ آن قرار دارد. از این حیث در این یادداشت نگاهی عمیقتر به این فناوری نوین داشته و نقدهای پیرامون آن را مرور خواهیم کرد.
نمایهسازی مقالات انگلیسی DGRC2018 در پایگاه IEEE Xplore
مقالات انگلیسی «دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال (DGRC2018)» در پایگاه IEEE Xplore نمایه شد.
نقد کتاب «بازیهای جدی (مبانی، مفاهیم و عمل)»
کتاب بازیهای جدی (مبانی، مفاهیم و عمل)، در سال ۲۰۱۶ توسط گروهی از نویسندگان برجسته در حوزه پژوهش، طراحی و تولید بازیهای جدی تدوین و تألیف شده است.
تحول صنعت بازیهای دیجیتال توسط شبکههای اجتماعی
آقای دکتر داتیس خواجهئیان استادیار مدیریت رسانه دانشگاه تهران و پست دکتری مدیریت رسانه از دانشگاه آلبورگ است که در زمینههای کارآفرینی رسانهای و کسبوکارهای فناورانه متخصص است و کارهای ارزشمندی در خصوص حوزههای سرگرمی، درگیرسازی مخاطب، کلان دادهها و بازیهای دیجیتال انجام داده است.
مروری بر فناوری Google Stadia، بازی بدون حد و مرز
برای شناخت بهتر فناوری جدید شرکت گوگل، ابتدا بهتر است با فناوری Cloud Gaming آشنا شویم.
آیا بازیهای دیجیتال هنر محسوب میشوند؟
بازیها چه هستند؟ آیا به معنای محصولاتی مصنوع و ساخته بشر هستند؟ آیا مدلهای رفتاری یا شبیهسازی شرایط اجتماعی هستند؟ آیا آنها مراسم آیینی باستانی یا آیینهای جادویی هستند؟
نقد و بررسی مقاله «آموزش از طریق بازیهای ویدیویی توانمندی شناختی را افزایش نمیدهد:...
نقد و بررسی مقاله «آموزش از طریق بازیهای ویدیویی توانمندی شناختی را افزایش نمیدهد: یک بررسی فراتحلیل فراگیر » اثر گیووانی سالا از دانشگاه اُزاکای ژاپن، سمیر تتلیدی از دانشگاه براون و فرنند گوبت از دانشگاه لیورپول