اخلاق در بازی‌های آنلاین چندنفره

این مطالعه به شناخت تأملات اخلاقی بازیکنان دربازی‌های چندنفره آنلاین، می‌پردازد. درواقع رفتارهای آسیب‌رسان بازیکنان دربازی‌های چندنفره آنلاین اشکال مختلفی نظیر کلاه‌برداری، هک، تقلب،...

معرفی کتاب درآمدی بر مبانی نظری و عملی بازی‌وارسازی

گزارش فصلی گِردایه، نشریه‌ای دیجیتالی است که در ابتدای هر فصل منتشر می‌شود. در هر شماره از این گزارش، پس از رصد اطلاعات آماری سه ماهه اخیر در همه زمینه‌های مرتبط با بازی های دیجیتال، آماری را که منابع قابل اعتمادی داشته و از روش تحقیق قابل دفاعی برخوردار بوده باشد، انتخاب شده و به همراه تحلیل انسجام بخشی در این نشریه گردآوری می‌شود.

استفاده از اصول طراحی گرافیک در طراحی بازی

استفاده از اصول طراحی گرافیک در طراحی گرافیک بازی، مقاله­‌ای به قلم دیانا شانون است. شانون در مقاله Applying Principles of Graphic Design to...

تأثیرات استریمینگ و Twitch.Tv بر صنعت بازی‌های دیجیتال

در این مقاله با تمرکز بر نقش تازه پلتفرم توییچ (Twitch) در اقتصاد سیاسی معاصر، اهمیت استریم بازی در کل اکوسیستم بازی‌های ویدیویی در...

چرا مردم بازی کردن دیگران را تماشا می‌کنند؟ مطالعه تجربی در مورد انگیزه‌های کاربران...

این مطالعه به بررسی چرایی انتخاب تماشای بازی‌کردن دیگران توسط کاربران بازی‌های ویدیویی از طریق سرویس‌هایی مانند توییچ (Twitch) می‌پردازد. از طریق مطالعه مبتنی...

تماشای بازیکنان: کاوش در لذت بردن از رسانه در Twitch

طی سال‌های گذشته پلتفرم‌های پخش ویدئویی بازی‌ها به محبوبیت بالایی رسیده‌اند. Twitch به‌عنوان یکی از این سکوهای معروف‌، امکان شرکت در موقعیت‌های مختلف بازی...

زندگی دیجیتالی: تجسم در دنیای مجازی و زندگی اجتماعی آواتارها

مقدمهطراحان بازی و کدهایی که آن‌ها برای ساخت و طراحی بازی‌های ویدئویی تولید می‌کنند، مسیری طولانی را در ساختن یک جهان مجازی- شامل موجودیت‌ها،...

Battle Pass رویکردی داغ در بازی‌های موبایل ۱

بازی Fortnite که در حال حاضر احتمالاً بزرگ‌ترین بازی در جهان محسوب می‌شود، در ژوئیه ۲۰۱۷ نسخه battle royal خود را به بازار عرضه...

تفاوت نوع نگاه در بازی‌های ویدئویی با دیگر رسانه‌های تصویری

کریس کشر سخنران دانشگاه سیدنی در حوزه فرهنگ دیجیتال، مطالعات رسانه و فناوری است. در مقاله پیش رو نویسنده به مقایسه سه رسانه سینما،...

همدلی حسی-حرکتی در بازی‌های ویدئویی

در تعامل توسعه‌یافته و غوطه‌ورانه فرد با آواتار در فضای دیجیتالی یک صمیمیت با بدن دیجیتال غیرواقعی ایجاد می‌شود که مرزهای میان خود -...

ژانر در بازی‌های دیجیتال

علیرغم اهمیتی که ‌مساله ‌ژانر در مطالعات رسانه‌ای دارد و در بازی‌های دیجیتال نیز تعاریف زیادی برای آن ارائه شده است هنوز بر سر...

بدن‌مندی در سینما و بازی‌های دیجیتال

غالباً در نقد بازی‌های ویدئویی به جنبه‌های بصری این رسانه اهمیت بیشتری داده می‌شود که این جنبه‌ها اشتراکاتی با دنیای سینما دارد. دلیل این...

Battle Pass رویکردی داغ در بازی‌های موبایل ۱

Battle Pass رویکردی داغ در بازی‌های تلفن همراه  روش درآمدزایی با بازی Fortnite با رویکرد Battle Pass عجین است که اولین بازی موبایی است که...

اولویت‌های پژوهشی دایرک در حوزه بازی‌های جدی

پیرو برگزاری چهارمین نشست گفتمان بازی با موضوع «تحقیق، تولید و تجاری‌سازی بازی‌های جدی» که با حضور سرکار خانم دکتر احمدی، استادیار موسسه آموزش...

اولویت‌های پژوهشی دایرک در حوزه توانمندسازی بازی‌سازان

پیرو برگزاری سومین نشست گفتمان بازی در موضوع «سیر تکاملی حمایت از بازی­‌سازان در ایران» که با حضور جناب آقای دکتر مهدی محمدی، دبیر...

چرا هرگونه تلاش برای ارائه‌ی تعریفی جامع و مانع از پدیده‌ی بازی محکوم به...

بازی چیست؟ این پرسش شاید در نگاه اول بدیهی جلوه کند؛ اما چنانچه در ادامه‌ی این نوشتار با ما همراه باشید، خواهید دید که...

گزیده‌ای از گفتگوها در چهارمین نشست گفتمان بازی با موضوع «تحقیق، تولید و ترویج...

سلسله نشست‌های گفتمان بازی توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (دایرِک) با این هدف برگزار می‌شوند که در موضوعات پرچالش صنعت بازی‌های دیجیتال...

تئوری بازی برای طراحی بازی‌های دیجیتال

طراحی و توسعه بازی‌های دیجیتال می‌تواند یک فعالیت پیچیده باشد که متخصصان رشته‌های مختلف را درگیر کند. در این مقاله‌‌، که در سال ۲۰۱۹...

آثار تعاملی و احساسات در گیم‌پلی

جاناتان فرام، استادیار دانشگاه لینگنان در کشور هنگ‌کنگ است. او در تحقیقات خود به چگونگی ایجاد احساسات در رسانه‌های جدید و رسانه‌های سنتی به‌ویژه...

ویروس کرونا برای برندهای تجاری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی چه معنایی دارد؟

آژانس تبلیغاتی Ogilvy در بحبوحه شیوع کرونا، گزارشی منتشر کرده است که به برندهای مختلف هشدار می­‌دهد در برابر این بحران جهانی چگونه واکنش...