زندگی دیجیتالی: تجسم در دنیای مجازی و زندگی اجتماعی آواتارها

مقدمهطراحان بازی و کدهایی که آن‌ها برای ساخت و طراحی بازی‌های ویدئویی تولید می‌کنند، مسیری طولانی را در ساختن یک جهان مجازی- شامل موجودیت‌ها،...

Battle Pass رویکردی داغ در بازی‌های موبایل 1

بازی Fortnite که در حال حاضر احتمالاً بزرگ‌ترین بازی در جهان محسوب می‌شود، در ژوئیه 2017 نسخه battle royal خود را به بازار عرضه...

تفاوت نوع نگاه در بازی‌های ویدئویی با دیگر رسانه‌های تصویری

کریس کشر سخنران دانشگاه سیدنی در حوزه فرهنگ دیجیتال، مطالعات رسانه و فناوری است. در مقاله پیش رو نویسنده به مقایسه سه رسانه سینما،...

همدلی حسی-حرکتی در بازی‌های ویدئویی

در تعامل توسعه‌یافته و غوطه‌ورانه فرد با آواتار در فضای دیجیتالی یک صمیمیت با بدن دیجیتال غیرواقعی ایجاد می‌شود که مرزهای میان خود -...

ژانر در بازی‌های دیجیتال

علیرغم اهمیتی که ‌مساله ‌ژانر در مطالعات رسانه‌ای دارد و در بازی‌های دیجیتال نیز تعاریف زیادی برای آن ارائه شده است هنوز بر سر...

بدن‌مندی در سینما و بازی‌های دیجیتال

غالباً در نقد بازی‌های ویدئویی به جنبه‌های بصری این رسانه اهمیت بیشتری داده می‌شود که این جنبه‌ها اشتراکاتی با دنیای سینما دارد. دلیل این...

Battle Pass رویکردی داغ در بازی‌های موبایل 1

Battle Pass رویکردی داغ در بازی‌های تلفن همراه  روش درآمدزایی با بازی Fortnite با رویکرد Battle Pass عجین است که اولین بازی موبایی است که...

اولویت‌های پژوهشی دایرک در حوزه بازی‌های جدی

پیرو برگزاری چهارمین نشست گفتمان بازی با موضوع «تحقیق، تولید و تجاری‌سازی بازی‌های جدی» که با حضور سرکار خانم دکتر احمدی، استادیار موسسه آموزش...

اولویت‌های پژوهشی دایرک در حوزه توانمندسازی بازی‌سازان

پیرو برگزاری سومین نشست گفتمان بازی در موضوع «سیر تکاملی حمایت از بازی­‌سازان در ایران» که با حضور جناب آقای دکتر مهدی محمدی، دبیر...

چرا هرگونه تلاش برای ارائه‌ی تعریفی جامع و مانع از پدیده‌ی بازی محکوم به...

بازی چیست؟ این پرسش شاید در نگاه اول بدیهی جلوه کند؛ اما چنانچه در ادامه‌ی این نوشتار با ما همراه باشید، خواهید دید که...

گزیده‌ای از گفتگوها در چهارمین نشست گفتمان بازی با موضوع «تحقیق، تولید و ترویج...

سلسله نشست‌های گفتمان بازی توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (دایرِک) با این هدف برگزار می‌شوند که در موضوعات پرچالش صنعت بازی‌های دیجیتال...

تئوری بازی برای طراحی بازی‌های دیجیتال

طراحی و توسعه بازی‌های دیجیتال می‌تواند یک فعالیت پیچیده باشد که متخصصان رشته‌های مختلف را درگیر کند. در این مقاله‌‌، که در سال ۲۰۱۹...

آثار تعاملی و احساسات در گیم‌پلی

جاناتان فرام، استادیار دانشگاه لینگنان در کشور هنگ‌کنگ است. او در تحقیقات خود به چگونگی ایجاد احساسات در رسانه‌های جدید و رسانه‌های سنتی به‌ویژه...

ویروس کرونا برای برندهای تجاری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی چه معنایی دارد؟

آژانس تبلیغاتی Ogilvy در بحبوحه شیوع کرونا، گزارشی منتشر کرده است که به برندهای مختلف هشدار می­‌دهد در برابر این بحران جهانی چگونه واکنش...

حس تعلق: پوکمون‌گو و همبستگی اجتماعی

«دریچه» در نظر دارد در ساختار جدید خود به معرفی مهمترین مقالات علمی که در حوزه بازی‌های دیجیتال به رشته تحریر درآمده است، بپردازد....

نوآوری مدل کسب‌وکار در صنایع فرهنگی و خلاق: بررسی سه شرکت برتر بازی‌سازی

«دریچه» در نظر دارد در ساختار جدید خود به معرفی مهمترین مقالات علمی که در حوزه بازی‌های دیجیتال به رشته تحریر درآمده است، بپردازد....

تجربه کودکان در یادگیری با بازی‌های دیجیتال

«دریچه» در نظر دارد در ساختار جدید خود به معرفی مهمترین مقالات علمی که در حوزه بازی‌های دیجیتال به رشته تحریر درآمده است، بپردازد....

بودن در بازی: تأثیر انتخاب آواتار و زاویه دید بر پاسخ‌های سایکوفیزیولوژی در طول...

«دریچه» در نظر دارد در ساختار جدید خود به معرفی مهمترین مقالات علمی که در حوزه بازی‌های دیجیتال به رشته تحریر درآمده است، بپردازد....

تحقیق در ورزش‌های الکترونیک: بررسی ادبیات

«دریچه» در نظر دارد در ساختار جدید خود به معرفی مهمترین مقالات علمی که در حوزه بازی‌های دیجیتال به رشته تحریر درآمده است، بپردازد....

طراحی و بررسی سناریوهای هوشمند برای افزایش تمرکز با استفاده از بازخورد عصبی و...

«دریچه» در نظر دارد در ساختار جدید خود به معرفی پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌های مختلف که به تازگی در حوزه بازی‌های...