بازار بازیهای موبایلی ایرانی به واسطه موفقیت ژانر کلمات و در دو سال اخیر بازیهای Match 3، لبریز از عناوینی از این طیف است. اگرچه رشد بازیهای این دو ژانر نیز در گروِ تلاش مداوم بوده و در برخی موارد آثار شاخصی را به عنوان تجربههای ماندگار از توسعه یک استارتاپ به یادگار گذاشته است، تمرکز بر ژانرهای عمیقتری مانند شبیهسازی یا استراتژی موجب انباشت دانش از جنسی میشود که امکان ذخیره آن در ژانرهای با خصوصیات کژوآلتر وجود ندارد.
از این رو استودیو تاد با تجربهای که در توسعه فروتکرفت و پس از آن پرسیتی داشته جزو تیمهایی محسوب میشود که دارای یک پایه دانشی گرانبها و کمیاب است.
این پایه دانشی با وجود فرازونشیبهایی که در خلق بازار استراتژی به واسطه پیشرو بودن فروتکرفت طی شده، چالشهایی که در توسعه پرسیتی به عنوان یکی از اولین بازیهای شبیهسازی ایرانی رخ داده و عملا «خستگیناپذیری» تیم تاد در این مسیر، ارزندگی ویژهای نیز دارد.
در این گزارش برای اولین بار به صورت جدی به مطالب زیر پرداخته شده است.
-اطلاعات مربوط به پرداخت برای بازی مانند : LTV ،ARPMAU ،ARPDAU ،ARPPDAU، روند تغییر درآمد، Conversion Rate، کانالهای درآمدی درون پرداخت و …
-اطلاعات مربوط به کاربران فعال بازی: اطلاعات جمعیت شناختی، متوسط کاربران فعال روزانه، کاربران فعال ماهیانه، روند تغییر تعداد کاربر فعال ماهیانه، شاخص چسبندگی، نرخ نگهداشت، اطلاعات مربوط به برندها و دستگاههای محبوب و …
-اطلاعات مربوط به میزان دست و زمان بازی شده مانند: مجموع دست بازی شده، تعداد متوسط دست بازی شده در هر روز، متوسط تعداد دست بازی شده برای هر کاربر در هر روز، مجموع مدت زمان صرف شده، متوسط مجموع مدت زمان صرف شده در روزهای هر فصل و …
– بررسی عوامل موفقیت استودیو تاد در توسعه بازی پرسیتی با استفاده از مدل گرنت
قسمتهایی از گزارش:
کاربر گرامی
شما به این بخش دسترسی کامل ندارید. برای تهیه این گزارش از لینک زیر استفاده کنید. همچنین با ارتقا عضویت میتوانید از خدمات مختلف سایت و امکان دریافت کدتخفیف برای تهیه گزارشهای دایرک بهرهمند شوید.
برای ارتقا عضویت از لینک زیر استفاده کنید
برای خرید گزارش از لینک زیر استفاده کنید.