نگاهی به صنعت بازی‌های دیجیتال در آلمان

0
63

انواع بازی‌های ویدئویی آنلاین و آفلاین در آلمان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و از آنجایی که صنعت بازی در آلمان طرفداران زیادی دارد و همچنین بازار رو به رشد و قدرتمندی پیدا کرده است حتی سیاستمداران هم یارانه‌هایی را برای صنعت بازی آلمان در نظر گرفته‌اند که فرصت طلایی و ارزشمندی را برای بازی‌سازان جوان و خلاق فراهم کرده‌ است. در آخر به‌صورت کلی می‌توان گفت آلمان به‌عنوان یکی از بازارهای بسیار مهم برای بازی‌های ویدیوئی در سراسر جهان شناخته شده است، آنچه در ادامه می‌آید، توسط خانم زینب اسلامی، پژوهشگر همکار دایرک جمع‌آوری و تنظیم شده است.

آلمانی‌ها چقدر برای بازی‌های دیجیتال هزینه می‌کنند؟

نتایج انجمن بازی نشان داده است که آلمانی‌ها در سال 2023، حدود 9.97 میلیارد یورو برای بازی‌ها هزینه کرده‌اند. این هزینه‌ها شامل خرید بازی، خرید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای بازی می‌شوند. همچنین بر اساس یک نظرسنجی آمار که در سال 2023 انجام شد و در سایت  statista منتشر شده است حدود 74 درصد از بازیکنان آلمانی برای خرید بازی‌های ویدئویی هزینه کرده‌اند.

تعداد کارکنان صنعت بازی‌های ویدئویی در آلمان در سال 2023

صنعت بازی حوزه وسیعی دارد که انواع مختلفی از مشاغل را از جمله طراحی، توسعه، بازاریابی و غیره پوشش می‌دهد. همچنین این صنعت در آلمان شغل‌های گوناگونی ایجاد کرده است. برای مثال در سال 2023، 11992 نفر به عنوان سازنده و ناشر بازی‌های ویدئویی در آلمان کار می‌کردند. این رقم نشان دهنده رشد 19 درصدی نسبت به سال 2020 است.

پرفروش‌ترین بازی‌های ویدئویی در آلمان در سال 2023

بازار بازی‌های ویدئویی آنلاین و آفلاین در آلمان رونق قابل‌توجهی دارد. همچنین آلمانی‌ها بر بازی‌های چندنفره تمرکز کرده‌اند. از این گذشته لیست بازی‌های پرفروش در آلمان شامل موارد زیر می‌شود:

 

آمارهای مرتبط با بازیکنان بزرگ‌سال در آلمان

در این بخش آمارهایی که ارائه می‌شود توسط انجمن صنعت بازی‌های آلمان (The German Games Industry Association) و  بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط شرکت تحقیقات بازار CPS GfK منتشر شده است:

  • میانگین سنی بازیکنان بازی‌های ویدئویی در آلمان برای اولین بار به بیش از 38 سال رسید.
  • از هر 10 آلمانی 6 نفر بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند.
  • زنان 48 درصد از بازیکنان بازی‌های ویدئویی در آلمان و مردان 52 درصد را تشکیل می‌دهند.
  • بیش از سه چهارم بازیکنان بازی‌های ویدئویی در آلمان بالای 18 سال دارند.
  • انتظار می‌رود تعداد کاربران در بازار بازی‌های آنلاین آلمان تا سال 2027 به 9.4 میلیون کاربر برسد.این نشان‌‎دهنده علاقه و مشارکت فزاینده افراد در فعالیت‌های بازی آنلاین است.

فراوانی بازیکنان کودک آلمانی – منتشر شده در سال 2023

درباره کودک‌های بازیکن در آلمان و در  سال 2022 نظرسنجی انجام شد که جامعه آماری آن شامل 1219 کودک و نوجوان در رده سنی 6 تا 13 سال می‌شود. 

  • گروه سنی 12 تا 13 سال، بیشترین فراوانی را در بین کودکان آلمانی دارند. از این گذشته حدود 35 درصد از کودکان، روزانه بازی می‌کردند و 36 درصد یک یا چندبار در هفته بازی می‌کردند.
  • بیشترین فراوانی بازی‌های ویدئویی در بین کودکان در آلمان در گروه سنی 12 تا 13 سال ثبت شده است.

نتیجه‌گیری

کشور آلمان یکی از کشورهای قدرتمند در حوزه بازی‌های دیجیتالی شناخته می‌شود و بازار رو به رشدی دارد و سیاستمداران آلمانی برای توسعه صنعت گیم در این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند. آمارهای منتشر شده هم در بخش بایکن و هم در بخش درآمد، فراوانی قابل توجهی نشان می‌دهند و پیش‌بینی‌ها می‌گویند در سال‌های آتی آلمان به‌عنوان یکی از کشورهای برجسته و مطرح در صنعت گیم شناخته خواهد شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here