گزارش کافه بازار از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی سال 1402

0
118

گزارش سالانه کافه بازار 1402 ، به تحلیل و بررسی عملکرد این پلتفرم در عرصه فناوری و بازار دیجیتال ایران می‌پردازد. این گزارش اطلاعات جامعی از روند رشد و توسعه بازار در زمینه‌های مختلف از جمله تعداد کاربران، معاملات مالی و گسترش خدمات ارائه می‌دهد. این بررسی‌ها نه تنها نمایی کلی از وضعیت کنونی بازار ارائه می‌دهند، بلکه نقاط قوت و فرصت‌های پیش‌رو را نیز شناسایی می‌کنند.

بر اساس آمارهای منتشر شده در این گزارش، 5هزار توسعه‌دهنده بازی در این فروشگاه مشغول فعالیت هستند و 3هزار توسعه‌دهنده به صورت همزمان برنامه و بازی منتشر کرده‌اند.

در سال 1402، «کافه بازار» توانسته است 124هزار بازی را منتشر کند که از این تعداد، 12هزار بازی ایرانی هستند. 

در سال ۱۴۰۲، یکی از بخش‌های جدید بازار بخش بازی‌های بدون نصب بود. در این بخش، حدود ۳۰۰ بازی جدید بدون نیاز به نصب در دسترس کاربران قرار گرفت. بخش بازی‌های بدون نصب بازار بیش از ۱.۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و کاربران این بخش در مجموع بیش از ۳۶ میلیون دقیقه در ماه صرف بازی کرده‌اند.  رکورد این بخش به ۱۳ ساعت بازی در یک روز برای یک کاربر اختصاص دارد.

درنهایت به بخش تبلیغات در بازار اشاره شده است. سال ۱۴۰۲، بیش از ۲ هزار برنامه و بازی از سرویس تبلیغات بازار استفاده کرده‌اند.

در مجموع می‌توان گفت، گزارش سالانه بازار 1402 نمایانگر رشد قابل توجه و مستمر این فروشگاه در عرصه صنعت بازی ایران است. این گزارش به بازی‌سازان کمک می‌کند تا با درک بهتری از وضعیت بازی‌های موبایلی بتوانند برنامه‌ریزی‌های راهبردی خود را بهینه و هدفمندتر کنند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here