موضوع محوری: دریچهای به مطالعات بازیهای دیجیتال
نویسندگان: فرزانه شریفی، حامد نصیری و سید محمدعلی سیدحسینی
تعداد صفحات: 205
قیمت نسخه فیزیکی: 30,000 تومان
قیمت نسخه دیجیتال: 19,000 تومان
(برای سفارش نسخه فیزیکی این کتاب، با شماره 88310370، داخلی 411 تماس بگیرید.)
معرفی این کتاب:
مطالعات بازیهای دیجیتال زمینهای جدید و میانرشتهای است که پیرامون بازیهای دیجیتال شکل گرفته است. این حوزه از تلاقی رشتههایی نظیر علوم ارتباطات، مدیریت، روانشناسی، علوم تربیتی، اقتصاد، علوم شناختی، هنر و برخی رشتههای دیگر با بازیهای دیجیتال شکل گرفته است. بازیهای دیجیتال به مثابه یک صنعت رسانهای از ابعاد گوناگونی قابل بررسی و پژوهش است. از بحث تاریخی و طولانی پیرامون خشونت آمیز بودن این بازیها تا تاثیرات بازیها بر سلامت جسمانی بازیکنان؛ از اعتیاد به بازیها و تاثیرات آن بر سلامت روان گرفته تا یادگیری و آموختن از طریق بازیها؛ از تغییرات هویتی بازیکنان توسط بازی گرفته تا سوگیریهای جنسیتی در حوزه بازیهای دیجیتال؛ از مسائل مرتبط با کسبوکار این بازیها تا گونهشناسی محتوا و شکل این رسانه جدید؛ از شیوههای مصون ماندن از آسیبهای رسانهای این بازیها گرفته تا تاثیرات آن بر سبک زندگی بازیکنان؛ از بررسی ارتباطی فناوریهای نوین در بازیهای دیجیتال گرفته تا غرقشدگی در هنگام مصرف آن توسط بازیکنان؛ و بازیهایی که با اهدافی غیر سرگرمی ساخته و عرضه میشوند؛ همه و همه موضوعاتی است که در حیطه مفهوم مطالعات بازیهای دیجیتال قابل طرح است.
فهرست مطالب:
– مقدمه
– بازیهای دیجیتال و خشونت: بازیهای خشونتآمیز؛ تاثیر یا عدم تاثیر؟
– بازیهای دیجیتال و سلامت: معمای بازیهای دیجیتال؛ دوست سلامتی یا دشمن؟
– بازیهای دیجیتال و اعتیاد: اعتیاد به بازیهای دیجیتال، نسلی نوین از اعتیاد فناورانه
– بازیهای دیجیتال و یادگیری: از سرگرمی تا یادگیری
– بازیهای دیجیتال و هویت: بازیکنان بازیهای دیجیتال؛ نقشآفرین یا نقشپذیر؟
– بازیهای دیجیتال و جنسیت: مردانگی و زنانگی در بازیهای دیجیتال
– بازیهای دیجیتال و کسبوکار: بازارِ بازی
– بازیهای دیجیتال و ژانر: سبک بازی فراتر از بازی با سبک
– بازیهای جدی: عینک خوشبینی در قلمرو بازیهای جدی
– بازیهای دیجیتال و سواد رسانهای: از سواد دیجیتال تا سواد بازیهای دیجیتال
– بازیهای دیجیتال و سبک زندگی: زندگی به سبک بازی
– بازیهای دیجیتال و واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی: رسانه به توان دو
– بازیهای دیجیتال و غوطهوری: غوطهوری، غرقشدگی و حضور در عمق بازیهای دیجیتال