بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دایرک

0
236
دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید خود از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال نیز دیدار کرد. 

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدیدی که از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای داشت، تصریح کرد: یک نگاه که اولین برخورد ما با بازی‌های رایانه‌ای در زمان ورود آن به کشور بوده، نگاه بازی کودکانه و اوقات فراغت کودکان بوده است. صالحی نگاه دیگری که در این حوزه وجود داشته را نگاه صرفا صیانتی دانست و اذعان داشت: در این نگاه اختلال‌های فرهنگی در داخل بازی‌ها مورد توجه بوده و برای صیانت از این آسیب‌ها فعالیت صورت می‌گیرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: با توجه به آمارهای سال ٩٤ مرکز پژوهش بنیاد و همچنین سال ۹۶ که در دست اقدام است، در دهه آتی رشد چشم‌گیری را در این حوزه شاهد خواهیم بود و جامعه از آن تاثیر خواهد گرفت. 

صالحی با اشاره به بازدید خود از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه مطالعات پژوهشی حرکت‌های خوبی شروع شده که باید با قوت بیش‌تری ادامه پیدا کند تا این احساس به‌وجود آید که یک کانون پژوهشی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در کشور وجود دارد. تهیه این اطلاعات از حاکمیت انتظار می‌رود نه از بخش خصوصی. این اطلاعات پژوهشی می‌تواند به بخش خصوصی کمک کند تا در زمینه سرمایه‌گذاری بهتر فعالیت کند. 

وی ادامه داد: نکته دیگری که حائز اهمیت است، هم‌افزایی بخش‌های حاکمیتی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است. در واقع نقش‌های حاکمیت در این حوزه باید تعیین تکلیف شود تا از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود و بخش خصوصی نیز بداند که در چه ساختاری باید فعالیت کند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با این‌حال صیانت در زمینه بازی‌های رایانه‌ای باعث می‌شود که این فرصت به تهدید تبدیل نشود و باید فعالیت‌های صیانتی در زمینه بازی را نیز جدی گرفت. باید از طریق صیانت، فرصت‌ها در این زمینه را افزایش دهیم.

صالحی در بخش دیگر به تقویت بحث اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بنیاد و نقش حاکمیتی در این زمینه تاکید کرد و گفت: کارها و فعالیت‌های زیادی در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام شده که باید در قالب‌های مختلف از جمله کلیپ، اینفوگرافی و… برای جامعه‌های مخاطب مختلف بازتولید شود و با معرفی بیش‌تر فعالیت‌های بنیاد و برنامه‌های آن برای آینده؛ نقش حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای تبیین و تثبیت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای مثال آمارهایی که از پیمایش سال ۹۴ و در آینده از پیمایش سال ۹۶ به دست می‌آید باید با روش های مختلف و در قالب‌های متفاوت در سطح جامعه منتشر شده و مورد توجه قرار بگیرد.  

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here