موضوع محوری: کنکاش آماری پیرامون 5 دوره جشنواره بازیهای رایانهای تهران
تعداد صفحات: 54
حجم فایل: 4.95 مگابایت
قیمت: رایگان
معرفی این گزارش:
جشنواره بازیهای رایانهای تهران رویدادی بسیار مهم در صنعت بازیسازی کشور است که به منظور ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی-ایرانی و حمایت از استعدادهای موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومیسازی و تقویت تولید ملی، ایجاد فضای رقابت علمی، فنی، فرهنگی و هنری هر ساله برگزار میگردد و تاکنون پنج دوره را پشت سر گذاشته است. از اینرو، کنکاش پژوهشی پیرامون برجستهترین جشنواره بازیهای ویدئویی کشور، میتواند فهم عمیقی از این رخداد مهم در اختیار آشنایان و دستاندرکاران این صنعت قرار دهد.
کاربر گرامی
شما به این بخش دسترسی کامل ندارید. برای دسترسی به متن کامل یادداشتها از طریق لینک زیر عضویت خود را ارتقا دهید.
معرفی این گزارش:
مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) عنوان پدیده سال بازار بازیهای دیجیتال کشور را به یک بازی Word Game ایرانی اختصاص داده است که میتوان آن را پر مخاطبترین بازی دیجیتال ایرانی نامید. چقدر شگفت انگیز است که یک بازی ساده کلمهای بتواند سلایق و ذائقههای متفاوت چند میلیون ایرانی را برانگیخته و در مسیر بازی کردن متحد سازد. شگفتانگیزتر آنکه این بازی هنوز آنلاین نیست و پتانیسل تبدیل شدن به یک بازی آنلاین و اضافه شدن مولفهها و قابلتیهای آنلاین را دارد.
این بازی کلمهای، دروازهای است که صنعت بازیها در ایران را وارد قلمروی تازه و کشف نشده کرده است. «آمیرزا» پدیده سال 1397 با تلاش تیمی جوانان سختکوش، باورمند و خلاق ساخته شده که که پس از شکستهای متوالی مایوس نشده و به حرکت در مسیر موفقیت ادامه دادهاند. اگرچه بازیهای خارجی در این سبک فراوان است اما سازگارسازی یک یا مجموعهای از بازیهای موفق بینالمللی در زمینه بومی جامعه هدف، کاری خلاقانه و توام با پشتکار میطلبد که این تیم جوان و خوشآتیه از پس آن برآمدهاند. شاید توجه به نیاز، ذائقه و زمینه فرهنگی مخاطبان از یک سو و توجه به مقتضیات پلتفرم موبایل برای بازی کردن از سوی دیگر را بتوان از عوامل اصلی موفقیت این بازی دانست.
گزارش «آمیرزا، دروازه لغوی» سومین گزارش پدیده سالی است که دایرک آن را تهیه کرده است. این گزارش به هدف توصیف و تحلیل شاخصهای کلیدی عملکرد یک بازی موفق برای بازیسازان ایرانی تولید میشود تا بازیسازان سنجههایی را برای مقایسه خود با یک بازی موفق در بازار بومی در دسترس داشته باشند. علیرغم اینکه این اطلاعات میتواند مفید باشد اما باید هشدار داد که این اطلاعات را باید در حد و اندازه خود دید و از آنها استفاده کرد. هر بازیساز موبایلی با توجه به قصد خود برای برگزیدن بازار و مخاطب آن بازی یا بازیهای بسیار مشابه مقایسه کرده و درصدد پیشرفت شاخصهای کلید بازی خود برآید.
در پایان از همکاری صمیمانه شرکت نردبان اندیشه فردا به خاطر فراهم آوردن دسترسی به پانل آنالیتیکز بازی آمیرزا سپاسگزاری کرده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ظهور بازیهایی باکیفیت بالاتر از این تیم پرتلاش باشیم.
شما به این بخش دسترسی کامل ندارید.
برای دانلود فایل یا در سایت دایرک عضو شوید و یا از امکان خرید بدون عضویت استفاده کنید.
مزایای عضویت ماهیانه به عنوان بازیپژوه ویژه
- دسترسی ماهیانه به 80 یادداشت علمی
- دانلود ماهیانه رایگان 15 گزارش از مجموعه تحقیقات دایرک (گزارشهای پیمایش ملی بازیهای دیجیتال…)
مزایای عضویت ماهیانه به عنوان بازیپژوه عادی
- دسترسی ماهیانه به 50 یادداشت علمی