محبوبترین اخبار
ارائه مقاله توسط سایناز مودت در سمپوزیوم ۱۴۰۰
The Effects of Neuroland Digital Cognitive Game On Children’s Cognitive Skills
گزارش کافه بازار از صنعت برنامهها و بازیهای موبایلی سال 1402
گزارش سالانه کافه بازار 1402 ، به تحلیل و بررسی عملکرد این پلتفرم در عرصه فناوری و بازار دیجیتال ایران میپردازد. این گزارش اطلاعات...
جامجهانی 2016
«اختلال بازی کردن»: یک واقعیت یا نشانهای از وجود یک حقیقت؟
اگر هرشب بدون اینکه یک راند PUBG بازی کنید، نمیتوانید بخوابید یا اگر نمیتوانید حتی یک روز را هم بدون انجام بازی Fortnite تصور کنید با احترام باید گفت که شما براساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی دچار یک اختلال هستید.
دعوت به ثبتنام در «مدرسه بازیهای جدی شناختی»
هکاتون بازیهای جدی، این بار با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی و با...
چه رخدادهایی در انتظار صنعت بازیهای موبایلی در سال ۲۰۱۸ است؟
صنعت بازیهای موبایلی به رشد و نمو خود در سال ۲۰۱۸ ادامه میدهد و براساس پیشبینی پایگاه نیوزو این صنعت از ارزشی بیش از ۵۷ میلیارد دلار در پایان این سال برخوردار خواهد شد.
مسابقات اتومبیلرانی
تقدیر از بازیهای جدی مرتبط به حوزه کتاب توسط نهاد کتابخانههای عمومی کشور در SeGaP2021
نهادکتابخانههای عمومی کشور با هدف معرفی و ارتقاء جایگاه کتاب و کتابخوانی از آثار برگزیده...
تأثیر کوتاهمدت ویروس کرونا بر بازار ورزشهای الکترونیک
در نیوزو، بهروز نگه داشتن پیشبینیهای صورت گرفته مربوط به گزارشهای بازار ورزشهای الکترونیکی بسیار...
مصاحبه با دکتر سلیا هودنت، متخصص و پژوهشگر حوزه عصبشناسی شناختی بازیهای دیجیتال
سلیا هودنت، استراتژیست تجربه کاربری (UX) بازی و مدیر سابق تجربه کاربری Epic Games (Fortnite) است.
[td_block_social_counter custom_title=”ما را دنبال کنید” facebook=”tagDiv” twitter=”envato” youtube=”envato” open_in_new_window=”y”]
اخبار ورزشی
راهنمای سفر
صعود به بالا
کتابــ «صعود به بالا» کتابیست که بــه ســاخت بازیهــای یارانهای و تمام نـکات مهم در زمینـه طراحـی و کارگردانـی بازیهـای یارانهای پرداخته و در فصلهــای مختلف آن به تمامــی اتفاقــات ممکــن در طراحــی یــک بــازی رایانهای اشــاره شــده است. این کتاب میتواند به عنــوان منبــع مهــمی بــرای طراحـی اینگونـه از بازیهـا بـه آن اسـتناد کـرد.
کرونا چه اثری بر رفتار کاربران بازار گذاشته است؟
کافه بازار بر اساس دادههای خود رفتار کاربران را پس از شیوع کرونا تحلیل و در قالب اینفوگرافیک منتشر کرده است، طبق این دادهها:
...
گزارش صنعت بازیهای ویدئویی ۲۰۲۵:ابعاد بازار و روندها
صنعت بازیهای ویدئویی در سالهای اخیر از یک سرگرمی محدود به یکی از ارکان اصلی اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است. بر اساس گزارش منتشرشده...
نشست بنیاد ملی بازیهای رایانهای در رویداد «جینو» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ با عنوان «اَبَرچالشهای...
بنیاد ملی بازیهای رایانهای در بخش رویداد نوآوری گیم (جینو) نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ میزبان نشست تخصصی با موضوع ابرچالشهای حکمرانی در زیستبوم بازیهای دیجیتال خواهد...
خبرگان از پیوند دانشگاه و صنعت میگویند…
همه با هم، بازی پژوهی. در این کلیپ، خبرگان دانشگاه و صنعت از اهمیت پیوند این دو به هم میگویند.
تنیس
«جایزه بیست میلیون تومانی بازیهای جدی» را از دست ندهید
به گزارش روابط عمومی دایرک، با توجه به اهمیت روزافزون تولید و گسترش بازیهای جدی در عرصههایی همچون آموزش، پزشکی، تبلیغات و غیره کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال در نظر دارد مسابقهای همزمان با این کنفرانس برگزار نماید که در آن برترین بازی جدی معرفی شده به دبیرخانه این مسابقه، برنده جایزه بیست میلیون تومانی و مزایایی همچون برقراری امکان توسعه در مراکز رشد و برخورداری از امکان تبلیغات خواهد بود.
مروری بر فعالیت برخی از مراکز آموزش بازی سازی در جهان...
امروزه به نظر میآید بازیهای ویدئویی به عنوان یکی از شکلهای سرگرمی برای همه نسلها جذاب شده است و دیده میشود که افراد در...
LATEST ARTICLES
معرفی رویداد سیگپ (SeGaP _جایزه بازیهای جدی)
مقدمه
در عصر فناوریهای نوین، بازیهای دیجیتال دیگر صرفاً ابزار سرگرمی نیستند؛ آنها به یکی از مؤثرترین ابزارهای آموزش، فرهنگسازی و درمان تبدیل شدهاند. بازیهای هدفمند با تلفیق خلاقیت، فناوری و علوم انسانی، فضایی فراهم...
گزارش «نمای باز ۱۴۰۰: شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در ایران» منتشر شد
معرفی این گزارش:
گزارش «نمای باز ۱۴۰۰» شاخصترین اطلاعات مصرف رسانه بازی در ایران ۱۴۰۰ را در اختیار علاقهمندان، محققان، سیاستگذاران و فعالان صنعت بازی ایران قرار میدهد. اطلاعات این گزارش برمبنای پیمایش ملی بازیکنان...
گزارش «نمای باز ۱۴۰۲: شاخصترین اطلاعات مصرف رسانه بازی در ایران» منتشر شد
معرفی این گزارش:
گزارش «نمای باز ۱۴۰۲» مبتنی بر دادههای حاصل از یک پیمایش ملی است که طی آن اطلاعات ۶٬۵۲۱ خانوار (معادل ۲۰٬۹۰۱ نفر) گردآوری گردید. ۶٬۶۸۰ نفر در سال ۱۴۰۲ با یکی از...
لایو سرویس
صنعت بازیهای ویدئویی در دهههای اخیر بهطور بنیادین از یک مدل مبتنی بر «فروش محصول» به یک مدل «ارائه خدمت» تغییر یافته است. این تحول، نتیجه رشد فناوری، پیشرفت زیرساختهای آنلاین، گسترش گوشیهای هوشمند...
فراخوان هفتمین دوره رویداد جایزه بازیهای جدی (SeGaP2026) منتشر شد
بنیاد ملی بازیهای رایانهای زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۸۵ بهعنوان تنها متولی صنعت بازی در کشور فعالیت میکند. با توجه به اهمیت بازیهای جدی (هدفمند) بهعنوان شاخهای از بازیهای...
مجموعه گزارشهای بازیهای دیجیتال
صنعت بازیهای دیجیتال در دههی اخیر به یکی از ستونهای اصلی اقتصاد خلاق جهانی تبدیل شده است؛ صنعتی که در پیوند میان فناوریهای نوین، خلاقیت فرهنگی و الگوهای اقتصادی نوآورانه، توانسته جایگاهی همتراز با...
گزارش نمای دور: ورزشهای الکترونیک
مقدمه
ورزشهای الکترونیکی یا همان eSports در دهههای اخیر از یک سرگرمی محدود به پدیدهای جهانی در عرصههای فرهنگی، اقتصادی و فناورانه تبدیل شدهاند. این حوزه که در ابتدا صرفاً رقابتی تفریحی میان بازیکنان بود،...
اقتباس در بازی: نتیجه امتیاز مصرفکنندگان برای بازیهای بازسازیشده و بازآفرینیشده (1997 تا 2022)
مقدمه
بازیهای ویدئویی در دهههای اخیر به یکی از اثرگذارترین شاخههای صنایع فرهنگی تبدیل شدهاند؛ رسانهای چندوجهی که در مرز میان هنر، فناوری و روایت حرکت میکند. همانند سینما و ادبیات، بازیهای ویدئویی نیز ظرفیت...
طراحی روایت شخصیتمحور در بازیهای دیجیتال: یک مرور گسترده
مقدمه
روایت شخصیتمحور در سالهای اخیر بهعنوان یکی از مؤلفههای اصلی در شکلدهی تجربههای احساسی، معنادار و تعاملی در بازیهای دیجیتال شناخته میشود. این نوع روایت، با تمرکز بر شخصیت و روابط میان آنها، به...
تأثیر مکانیکهای تصمیمگیری اخلاقی در بازیهای ویدئویی بر هوش اخلاقی بازیکنان
مقدمه: بازیها فراتر از سرگرمیبازیهای ویدئویی امروز دیگر تنها یک سرگرمی ساده نیستند؛ آنها محیطی تعاملی و پویا فراهم میکنند که بازیکن را مستقیماً در تصمیمگیری اخلاقی و پیامدهای آن قرار میدهد. برخلاف فیلم...
همگرایی اقتصادهای دیجیتال: مطالعهای جامع پیرامون رمزارز در صنعت بازیهای ویدئویی
مقدمه
اقتصاد دیجیتال در دههی اخیر شاهد یکی از عمیقترین تحولات خود بوده است؛ تحولی که از ادغام دو حوزه ظاهراً متفاوت شکل گرفته است: رمزارز و صنعت بازیهای ویدئویی. این همگرایی، مفاهیم سنتی...












































