در نشست خبری با حضور دبیران کنفرانس تشریح شد؛ رونمایی و...

به گزارش روابط عمومی دایرک، مراسم رونمایی از پوستر کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال با حضور دبیر کنفرانس، دبیر علمی، دبیر اجرایی و اعضای برگزارکننده این رویداد روز سه‌شنبه مورخ ۷ خرداد در سالن اجتماعات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

برای درک گیم‌های ویدئویی؛ مقدمه‌ای ضروری

کتاب برای درک گیم‌های ویدئویی، هم برای تازه‌واردان به عرصه مطالعات گیم‌های ویدئویی و هم برای پژوهشگران این عرصه راهنمایی بسیار مناسب است. ویرایشِ به‌روز و بازبینی‌شدۀ سوم از این کتاب، مقدمه‌ای جامع در حوزۀ مطالعات گیم ارائه داده و تغییرات صنعت گیم، پیشرفت‌های حوزۀ مطالعاتی گیم‌های ویدئویی و روندهای اخیر در طراحی و توسعۀ گیم‌ها – شامل موبایل، کژوال، آموزشی و گیم‌های مستقل – را برجسته می‌کند.

نشست تخصصی دایرک در جشنواره روشنا

دایرک در نشستی تخصصی در جشنواره روشنا واقع در دانشگاه علامه طباطبایی حضور پیدا کرد.

شماره هشتم: بازی‌های دیجیتال و ژانر

در شماره هشتم ماهنامه مطالعات بازی تحلیل دیدگاه‌های و رویکردهای علمی و تجربی در حوزه ژانر از اصلی‌ترین دغدغه‌های این ماهنامه خواهد بود که به طور تخصصی و مفصل در بخش مروری بر پژوهش‌های برتر مورد کاوش قرار گرفته است. در این بخش، ضمن تحلیل نظریات پیرامون ژانر در بازی‌های دیجیتال از دید بازی‌سازان و دانشگاهیان، دسته‌بندی‌های مختلف ژانر در رسانه بازی نیز مورد نقد و ارزیابی قرار می‌گیرد و به یکی از جامع‌ترین دسته‌بندی‌های دانشگاهی و ضمناً تجربی اشاره می‌شود.

لیگ بازی-های رایانه-ای ایران ۲۰۱۶

مکعب به عنوان نماینده جام جهانی ورزش‌های الکترونیک در ایران (ESWS) از سال ۲۰۱۲ میلادی، همه ساله مسابقات انتخابی جهت اعزام قهرمان کشور به جام جهانی ورزش‌های الکترونیک را در ایران برگزار می‌نماید.

برنامه چرخ با حضور دکتر دهقان‌زاده با موضوع DGBL

در این قسمت از برنامه چرخ، دکتر دهقان‌زاده درباره کاربرد بازی‌های دیجیتال برای آموزش و یادگیری صحبت می‌کند.

حضور دایرک در دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای

اعضای مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال پنل تخصصی را در دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار کردند.

شماره هفتم: بازی‌های دیجیتال و کسب‌و‌کار

در شماره هفتم ماهنامه مطالعات بازی، به بررسی مطالعات صورت گرفته در حوزه کسب‌وکار پرداخته شده‌است. اصطلاحات جایگذاری برند، جایگذاری محصول و بازی‌های تبلیغاتی در مطالعات حوزه بسیار تکرارپذیر هستند. اما در حالی که در پژوهش‌های خارجی، بررسی‌های زیادی در زمینه نحوه اثرگذاری تبلیغات به کمک بازی صورت گرفته است، در داخل کشور این مطالعات بسیار انگشت­‌شمار هستند و بیشتر به بررسی مساله کارآفرینی در زمینه بازی پرداخته‌­اند که البته شروع خوبی محسوب می­‌شود.

نمای نزدیک ۱۳۹۴

در نمای نزدیک؛ پلتفرم رایانه: بازیابی سعی شده است تحلیل آماری نسبتا جامعی از میزان و نحوه‌ی بازی کردن بر روی رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ در کل کشور ارائه شود.

نمای نزدیک ۱۳۹۴

نمای نزدیک ۱۳۹۴؛ پلتفرم موبایل: رویش در این شماره، اطلاعاتی تفصیلی از وضعیت مصرف بازی‌های دیجیتال بر روی پلتفرم موبایل در کل کشور را ارایه می‌دهد.