در نشست خبری با حضور دبیران کنفرانس تشریح شد؛ رونمایی و جزئیات کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال

رونمایی از پوستر کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال

0
271
پوستر کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال طی نشستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه رونمایی شد.

 به نقل از روابط عمومی DGRC، مراسم رونمایی از پوستر کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال با حضور دبیر کنفرانس، دبیر علمی، دبیر اجرایی و اعضای برگزارکننده این رویداد روز سه‌شنبه مورخ 7 خرداد در سالن اجتماعات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد. 
در ابتدای این نشست سید محمدعلی سید حسینی با اشاره به فعالیت مرکز پژوهشی دایرک از دو سال قبل در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خاطر نشان کرد: این مرکز از ابتدا دو مأموریت اصلی برای خود در نظر گرفته بود که یکی رونق در فضای پژوهشی پیرامون بازی‌های دیجیتال بوده و دیگری تهیه آمار و اطلاعات مرتبط با این حوزه. مرکز دایرک در این مسیر محصولاتی از قبلی آمار و داده‌های خارجی و پیمایش‌های داخلی و نیز حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی و تألیف کتاب داشته است. در تکمیل فرآیند مأموریت‌های این مرکز کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست دکتر بهروز مینایی، دبیر علمی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال اظهار داشت: طی این سال‌ها جای کنفرانسی همچون کنفرانس تحقیقات بازی‌های رایانه‌ای خالی بود و بنیاد به واسطه برگزاری این کنفرانس به نوعی نقطه تلاقی بازی و تولید علم و دانش را ایجاد می‌کند.
وی همچنین تصریح کرد: صنعت گیم را به دلیل ابعاد مختلف، هنر هشتم مطرح می‌کنند. همچنین تولید انبوه صنعت گیم سبب اشتغال‌زایی، کارآفرینی و خلق ثروت می‌شود.
دکتر محمد حسین رضوانی دبیر اجرایی این رویداد هم در ادامه نشست خبری با تشریح کارگاه‌های جنبی و اصلی این کنفرانس به تشریح وضعیت آکادمیک رشته‌های مرتبط با بازی‌های دیجیتال در دانشگاه‌های سراسر کشور پرداخت.

رضوانی تأکید کرد: اینکه برای این رویداد شورای سیاستگذاری متشکل از نمایندگان ۱۴ دانشگاه، ۷ جلسه تشکیل داده و کلیه جزئیات را مورد بررسی قرار داده است در قیاس با سایر کنفرانس‌های مشابه در کشور، یک اتفاق قابل توجه است. این شورا وظیفه‌ای فرا کنفرانسی دارد و پی از این رویداد هم در راستای ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت بازی‌ها فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

فرزانه شریفی مسئول ارتباطات و امور بین‌الملل DGRC و از کارشناسان دایرک نیز به تشریح زمان‌بندی برگزاری نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال پرداخت و ۱۵ شهریور را آخرین مهلت ارسال پیشنهاد برگزاری کارگاه‌ها، ۲۰ شهریور را آخرین مهلت ارسال اصل و چکیده مقالات، ۱۵ مهر را تاریخ اعلام نتایج داوری مقالات، اول آبان را آخرین مهلت ثبت‌نام نهایی و ارسال نهایی مقالات و دوم آذر را تاریخ برگزاری یک روزه کنفراس اعلام کرد.

همچنین حامد نصیری، عضو کمیته علمی کنفرانس و از برگزارکنندگان اصلی این رویداد، به ایده نوآورانه این کنفرانس برای تعیین سفیران دانشگاهی در تمام مراکز علمی و دانشگاهی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان علاقمند به همراهی با این رویداد در دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت شده اند تا برای همکاری در قالب سفیران دایرک در دانشگاه‌ها، درخواست خود را به دبیرخانه این رویداد اعلام کنند. این سفیران به عنوان عضوی فعال برای دایرک و کنفرانس DGRC محسوب می‌شوند که ضمن حمایت از سوی این مرکز، به اطلاع‌رسانی موضوعات مرتبط با این کنفرانس در دانشگاه‌های خود می‌پردازند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here