گزارش تحلیلی: بازی ابری (Cloud Gaming)
مقدمه
بازی ابری بهعنوان یکی از نوآوریهای مهم صنعت بازیهای ویدیویی، امکان اجرای بازیها از طریق اینترنت و استریم روی دستگاههای مختلف را فراهم میکند....
گونهشناسی فرابازیکنها: شناسایی انواع بازیکنان بر اساس فعالیتهای فراتر از بازی
یوهو کاهیلا پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه فنلاند شرقی، دانشکده علوم تربیتی کاربردی و آموزش معلمان است. حوزههای پژوهشی او شامل یادگیری کودکان در ارتباط...
قوانین و مقررات راهاندازی اتاقهای فرار در کشورهای مختلف دنیا
مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) بنیاد ملی بازیهای رایانهای در تازهترین گزارش خود به بررسی روند صدور مجوز اتاقهای فرار در جهان پرداخته است.
به...
تحلیل روندهای درآمدی و کسبوکار ۱۰ شرکت برتر بازیهایویدئویی
این تحلیل بر اساس دادههای گزارش "۵۰ شرکت بزرگ بازیسازی در سال ۲۰۲۵ بر اساس درآمد " تهیه شده و 10 شرکت نخست این...
نحوه تعامل مصرفکنندگان با بازیهای امروزی
گزارش نیوزو از مطالعه جهانی بازیکنان بازیهای ویدئویی سال 2024
مقدمه
بازی همچنان یکی از ستونهای حیاتی صنعت رسانه و سرگرمی است. میلیونها بازیکن در طول...
گزارش نیوزو از بازار کنسولهای بازی و کامپیوترهای شخصی “سال 2024”
مقدمه
سال گذشته شاهد بسیاری از بازیهای مورد انتظار بودیم که با تاخیرهای فراوان منتشر شدند و به دست بازیکنان رسیدند؛ آن هم در وضعیتی...
گزارش نیوزو از وضعیت صنعت بازیهای ویدئویی در جهان “سال 2024”
مقدمه
صعود بازیهای ویدئویی به جریان اصلی فرهنگ، همچنان به شکل گستردهای ادامه دارد. نسل جدید بازیکنان، بازیها را به آغوش میکشند، در حالی که...
چشمانداز صنعت بازیهای رایانهای در سال 2025
مقدمه
با اتمام سال 2024 میلادی و وارد شدن به سال 2025، زمان آن رسیده است که درمورد تحولات کلیدی که صنعت بازی را در...
عذر و بهانه برای بازی بزرگسالان: تئوری گافمن در خصوص رهایی...
سباستین دیتردینگ پژوهشگر و استاد دانشگاه در حوزهی تعامل انسان و کامپیوتر، طراحی بازی و مطالعات رسانه است. او بیش از همه بهخاطر پژوهشهایش...
تحلیل گزارش صنعت بازیهای ویدئویی (۲۰۲۳ تا سهماهه دوم ۲۰۲۵)
بخش اول؛ موبایل گیمها محبوب همه نسلها
همهگیر شدن بازیهای ویدیویی در گروههای سنی مختلف
آمار سهماهه سوم ۲۰۲۴ نشان میدهد که بازیهای دیجیتال، مخصوصاً نسخههای...











