نحوه تعامل مصرفکنندگان با بازیهای امروزی
گزارش نیوزو از مطالعه جهانی بازیکنان بازیهای ویدئویی سال 2024
مقدمه
بازی همچنان یکی از ستونهای حیاتی صنعت رسانه و سرگرمی است. میلیونها بازیکن در طول...
گزارش نیوزو از بازار کنسولهای بازی و کامپیوترهای شخصی “سال 2024”
مقدمه
سال گذشته شاهد بسیاری از بازیهای مورد انتظار بودیم که با تاخیرهای فراوان منتشر شدند و به دست بازیکنان رسیدند؛ آن هم در وضعیتی...
گزارش نیوزو از وضعیت صنعت بازیهای ویدئویی در جهان “سال 2024”
مقدمه
صعود بازیهای ویدئویی به جریان اصلی فرهنگ، همچنان به شکل گستردهای ادامه دارد. نسل جدید بازیکنان، بازیها را به آغوش میکشند، در حالی که...
چشمانداز صنعت بازیهای رایانهای در سال 2025
مقدمه
با اتمام سال 2024 میلادی و وارد شدن به سال 2025، زمان آن رسیده است که درمورد تحولات کلیدی که صنعت بازی را در...
عذر و بهانه برای بازی بزرگسالان: تئوری گافمن در خصوص رهایی...
سباستین دیتردینگ پژوهشگر و استاد دانشگاه در حوزهی تعامل انسان و کامپیوتر، طراحی بازی و مطالعات رسانه است. او بیش از همه بهخاطر پژوهشهایش...
تحلیل گزارش صنعت بازیهای ویدئویی (۲۰۲۳ تا سهماهه دوم ۲۰۲۵)
بخش اول؛ موبایل گیمها محبوب همه نسلها
همهگیر شدن بازیهای ویدیویی در گروههای سنی مختلف
آمار سهماهه سوم ۲۰۲۴ نشان میدهد که بازیهای دیجیتال، مخصوصاً نسخههای...
گزارش صنعت بازیهای ویدئویی (۲۰۲۳ تا سهماهه دوم ۲۰۲۵)
این گزارش، تصویری کلی از ابعاد گوناگون صنعت بازی ترسیم شده است؛ از الگوهای مصرف و ترجیحات بازیکنان در گروههای سنی و جنسیتی مختلف...
محبوبیت بیسابقه بازیهای ویدئویی در میان نسل آلفا؛ وضعیت صنعت بازیهای...
بنیاد ملی بازیهای رایانهای تازهترین پیمایش انجمن نرمافزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) Entertainment Software Association در خصوص وضعیت صنعت بازیهای ویدیویی در ایالات متحده آمریکا...
منتخبان جایزه بازیهای جدی معرفی شدند
منتخبان جایزه بازیهای جدی معرفی شدند
منتخبان جایزه بازیهای جدی در دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومي بنیاد ملی بازیهای رایانهای،...
گزارش ششمین دوره سیگپ(SeGaP_جایزه بازی جدی)
ششمین دوره جایزه بازیهای جدی با هدف ترویج پژوهش، تولید و تجاریسازی بازیهای هدفمند در روزهای هفتم و هشتم دیماه ۱۴۰۲ به میزبانی دانشکده...