نمایه‌سازی مقالات سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی ۱۴۰۰ در پایگاه استنادی IEEE Xplore

ازی‌پژوهان و علاقمندان به بازی‌های جدی حتما این روزها در جریان اخبار برگزاری پنجمین دوره رویداد جایزه بازی‌های جدی هستند. رویدادی که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سه بخش جشنواره بازی جدی سال...

نمای دور: واقعیت گسترده و بازی‌های دیجیتال

مدت‌هاست که محققان در حال مطالعه عملکرد مغز انسان در راستای پی بردن به چگونگی ادراک واقعیت توسط مغز هستند. دراین‌بین پرسشی مشترک میان دانشمندان و فیلسوفان به وجود آمده است که آیا آن...

گزارش کافه بازار از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی سال ۹۹

با تحقق ۴۸ درصد رشد، ۲۸۰ میلیارد تومان درآمد توسعه‌دهندگان در سال ۹۹بازار «گزارش صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایل ایران در سال ۹۹» را با هدف ساختن تصویری روشن‌تر از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های...

بازی کردن در دوران کرونا و تأثیرات آن بر کیفیت زندگی بازیکنان

همه‌گیری کرونابه طرق مختلف زندگی انسان‌ها -ازجمله نحوه انتخاب افراد برای گذراندن وقت در مقابله با شرایط بی‌سابقه- را تحت تأثیر قرار داده است. گزارش‌های مختلف از این مسئله حکایت می‌کنند که بسیاری در...

حمایت از برگزیدگان جایزه بازی‌های جدی 1400 در حوزه سوانح طبیعی

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد و مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی ضمن اشاره به جایگاه حاکمیتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان متولی زیست بوم بازی‌های دیجیتال...

نمای دور: بازی‌های جدی

صنعت بازی از ابتدای حیات خود تحولات متعددی را پشت سر گذاشته و روزبه‌روز در حال رشد است. آمارهای نیوزو نشان می‌دهد تا پایان سال ۲۰۲۳، تعداد بازیکنان در جهان به بالاتر از ۳...

درآمدی بر سیاست‌گذاری سواد رسانه‌ای

گزارش فصلی گِردایه، نشریه‌ای دیجیتالی است که در ابتدای هر فصل منتشر می‌شود. در هر شماره از این گزارش، پس از رصد اطلاعات آماری سه ماهه اخیر در همه زمینه‌های مرتبط با بازی های دیجیتال، آماری را که منابع قابل اعتمادی داشته و از روش تحقیق قابل دفاعی برخوردار بوده باشد، انتخاب شده و به همراه تحلیل انسجام بخشی در این نشریه گردآوری می‌شود.

کتاب «نظام ملی رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای: اسرا (فاز سوم)

گزارش فصلی گِردایه، نشریه‌ای دیجیتالی است که در ابتدای هر فصل منتشر می‌شود. در هر شماره از این گزارش، پس از رصد اطلاعات آماری سه ماهه اخیر در همه زمینه‌های مرتبط با بازی های دیجیتال، آماری را که منابع قابل اعتمادی داشته و از روش تحقیق قابل دفاعی برخوردار بوده باشد، انتخاب شده و به همراه تحلیل انسجام بخشی در این نشریه گردآوری می‌شود.