گزارش کافه بازار از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی سال ۹۹

0
490

با تحقق ۴۸ درصد رشد، ۲۸۰ میلیارد تومان درآمد توسعه‌دهندگان در سال ۹۹

بازار «گزارش صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایل ایران در سال ۹۹» را با هدف ساختن تصویری روشن‌تر از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی اندروید، تدوین و منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، توسعه‌دهندگان بازار در انتهای سال ۹۹، مجموعا به ۲۸۰ میلیارد تومان درآمد دست یافتند. این درآمد با میزبانی بازار از ۲۷ میلیون تراکنش صورت گرفته است.

۵ هزار فروشنده جدید و توزیع نامتوازن درآمد

در این سال، ۳۰ هزار برنامه و ۶۷۰۰ بازی به فروش محتوای دیجیتالی در بازار پرداختند و بیش از ۵ هزار بازی و برنامه فروشنده جدید در بازار فروش محتوای دیجیتالی را آغاز کردند.

توزیع درآمد توسعه‌دهندگان در کشور نامتوازن بوده است. ۸۸ درصد درآمد کل در اختیار توسعه‌دهندگان استان تهران و بعد از تهران، خراسان رضوی با ۵ درصد درآمد در جایگاه دوم درآمد توسعه‌دهندگان قرار دارد. برنامه‌های فروشنده در این دو استان بیش از ۹۳ درصد از درآمد را به خود اختصاص داده‌اند.

کاربران بازار در سال ۹۹، یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون نصب و بروزرسانی انجام دادند، و کلمه «بازی» بیشترین کلمه‌ای بوده که کاربران در بازار جستجو کردند. کاربران همچنین بیش از هرچیزی به دنبال نصب و بروزرسانی واتساپ و اینستاگرام بودند.

صنعت برنامه‌های موبایل و کسب‌وکارهای آنلاین هم در سال ٩٩ تحت تاثیر روندهای کلان اقتصادی و اجتماعی و سلامت، مانند شیوع کرونا، بود. ولی بررسی این صنعت نشان می‌دهد که روند رو به رشد آن در سال ٩٩ همچنان حفظ شده است. رشد ۴۸ درصدی درآمد توسعه دهندگان و رشد ۱۳ درصدی در تعداد تراکنش از سمت خریداران موید این رشد است.

بازار تلاش می‌کند شاخص‌های صنعت و روند تغییر آن با انتشار این نوع از گزارش‌ها، برای تمام بازیگران صنعت برنامه‌های موبایلی در دسترس و واضح شود تا بتوانند با آگاهی عمیق‌تر و شناخت بهتر از گذشته، تصمیمات درست‌تری برای دستیابی به آینده‌ای روشن‌تر بگیرند.

منبع: https://newsblog.cafebazaar.ir/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here