گزیدهای از گفتگوها در چهارمین نشست گفتمان بازی با موضوع «تحقیق، تولید و ترویج...
سلسله نشستهای گفتمان بازی توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای (دایرِک) با این هدف برگزار میشوند که در موضوعات پرچالش صنعت بازیهای دیجیتال که دانشگاه در کنار دولت میتوانند نقشی برای برطرف کردن...
تجربهخوانی بازی جدی ایموگلکسی
بخش علمی «دریچه» از مجله تخصصی آنلاین دایرک در نظر دارد در ساختار جدید خود به مطالعه موردی مراحل ساخت و عناصر مهم بازیهای مختلفی که بهتازگی تولید شدهاند، تحت عنوان «تجربهخوانی» بپردازد. در هر...
تئوری بازی برای طراحی بازیهای دیجیتال
طراحی و توسعه بازیهای دیجیتال میتواند یک فعالیت پیچیده باشد که متخصصان رشتههای مختلف را درگیر کند. در این مقاله، که در سال ۲۰۱۹ در نشریه معتبر Games &Cultures به انتشار رسیده است،از نظریه...
بازینگاشت «بررسی وضعیت شرکتهای بازیسازی ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا»
معرفی این بازینگاشت:شیوع ویروس کرونا در جهان، تمامی صنایع از جمله صنعت بازیهای دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ بهمنظور بررسی وضعیت اکوسیستم بازیهای دیجیتال ایران در این شرایط، مرکز تحقیقات بازیهای...
تأثیر کوتاهمدت ویروس کرونا بر بازار ورزشهای الکترونیک
در نیوزو، بهروز نگه داشتن پیشبینیهای صورت گرفته مربوط به گزارشهای بازار ورزشهای الکترونیکی بسیار مهم است. با توجه به تحلیلهایی که اخیراً در دادهها و تحقیقات انجامشده، صورت گرفته است نیوزو درآمدهای جهانی...
مروری بر بازیهای جدی در حوزه سلامت (قسمت ۲)
بازیهای جدی یکی از انواع بازیهای دیجیتال هستند که هدف آنها تنها سرگرمی نیست بلکه در کنار سرگرمی، شبیهسازی رویدادهای واقعی یا فرایندهایی که به منظور حلمساله طراحی شدهاند را بر عهده دارد. جایگاه...
کدام بازیهای موبایلی بالاترین امتیازها را میگیرند؟ / یادداشت سوم از سلسله تحلیلهای رگرسیونی...
در این گزارش به مانند یادداشتهای پیشین در سلسله تحلیلهای رگرسیونی روی دادههای کافه بازار، به بررسی عوامل تأثیرگذار بر هر بازی در کسب رضایت کاربران و مشخص کردن ویژگیهای مؤثر در کسب امتیاز...
گزارش کافه بازار از صنعت برنامه و بازیهای موبایلی در سال ۹۸
کافـه بـازار «گزارش صنعـت برنامههـای موبایل ایران در سـال ۹۸» را بـا هدف سـاختن تصویری روشـنتر از صنعـت برنامههـا و بازیهای موبایلـی اندروید، تدوین و منتشر کرده اسـت.
در ایـن گـزارش ضمن بررسـی رفتار کاربران،...
بازیکنان در طول قرنطینه چه بازی میکنند و میبینند؟
گزارش زیر ترجمه و تلخیصی است از گزارش "What Gamers Are Playing & Watching During the Coronavirus Lockdown: Player Share & Viewership Spikes for Games & Genres" که در تاریخ ۱۷ آوریل در سایت...
مروری بر بازیهای جدی در حوزه سلامت (قسمت ۱)
بازیهای جدی یکی از انواع بازیهای دیجیتال هستند که هدف آنها تنها سرگرمی نیست بلکه در کنار سرگرمی، شبیهسازی رویدادهای واقعی یا فرایندهایی که به منظور حلمساله طراحی شدهاند را بر عهده دارد. جایگاه...