مسئله رصد شاخص‌های اکوسیستم بازی‌های دیجیتال

اکوسیستم بازی‌­های­ دیجیتال در ایران، با وجود همه چالش­‌هایی که از سر گذرانده‌اند و یا در حال دست‌وپنجه نرم کردن با آن هستند، در حال رشد است. فارغ از اینکه روی این اکوسیستم نام...

ویروس کرونا برای برندهای تجاری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی چه معنایی دارد؟

آژانس تبلیغاتی Ogilvy در بحبوحه شیوع کرونا، گزارشی منتشر کرده است که به برندهای مختلف هشدار می­‌دهد در برابر این بحران جهانی چگونه واکنش دهند. اگرچه این پیشنهادات برای همه برندها در صنایع مختلف...

مقایسه بازار بازی‌های دیجیتال در ایران و ترکیه

گزارش پیش‌رو به مقایسه آخرین وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتال در ایران و ترکیه بر اساس آخرین داده‌های موجود می‌پردازد. ترکیه و ایران از جهات مختلف باهم قابل‌مقایسه هستند. این دو کشور مهم در منطقه...

مقالات سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۸ در پایگاه استنادی IEEE Xplore نمایه شدند

سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۸ به عنوان یکی از بخش‌های سومین دوره جایزه بازی‌های جدی پذیرای مقالات انگلیسی در حوزه بازی‌های جدی بود و در ۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ در محل دانشگاه شهید بهشتی و با...

بازیکنان زن و مرد: چگونه شباهت‌ها و تفاوت‌ها، بازار بازی را شکل می‌دهند

در حال حاضر زنان ۴۶٪ از کل بازیکنان را تشکیل می‌دهند. با استفاده از داده‌های آخرین دور تحقیقات اولیه به‌دست آمده از مصرف‌کنندگان در ۱۳ کشور‌‌، موضوع شباهت‌ها و تفاوت‌های جنسیتی بازیکنان بازی‌های دیجیتال مورد...

کدام بازی‌های موبایلی بالاترین امتیازها را می‌گیرند؟

یادداشت اول از سلسله تحلیل­‌های رگرسیونی روی داده­‌های کافه بازار یکی از مسائل مهم برای تحلیل موفقیت در بازار بازی­‌های دیجیتال و خصوصا بازی­‌های موبایلی که رقابت بیشتری در میان آن­‌ها وجود دارد، تعیین یک...

حس تعلق: پوکمون گو و همبستگی اجتماعی

«دریچه» در نظر دارد در ساختار جدید خود به معرفی مهمترین مقالات علمی که در حوزه بازی‌های دیجیتال به رشته تحریر درآمده است، بپردازد. در این زمینه اگر مایل هستید به تحلیل و بررسی...

نوآوری مدل کسب‌وکار در صنایع فرهنگی و خلاق: بررسی سه شرکت برتر بازی‌سازی

«دریچه» در نظر دارد در ساختار جدید خود به معرفی مهمترین مقالات علمی که در حوزه بازی‌های دیجیتال به رشته تحریر درآمده است، بپردازد. در این زمینه اگر مایل هستید به تحلیل و بررسی...

گزارش بازار بازی‌های دیجیتال ترکیه در سال ۲۰۱۹

متن حاضر ترجمه و خلاصه‌ای از گزارش Turkey Game Market 2019 Report است که توسط مؤسسه Gaming in Turkey تهیه و منتشر شده است. این گزارش نمایی کلی از وضعیت صنعت بازی‌های رایانه‌ای در...

مروری بر گزارش ۲۰۲۰ نیوزو درزمینه مطالعه انگیزه‌های بازیکنان: قسمت ۲

در این تحقیق ۴۱۱۰ نفر شرکت کرده‌اند. از این تعداد، ۲۰۵۴ نفر اهل آمریکا (۱۰۲۴ مرد و ۱۰۳۰ زن) و ۲۰۵۶ نفر اهل چین (۱۰۵۶ مرد و ۱۰۰۰ زن)  هستند. نیوزو بامطالعه بر این...