مروری بر وضعیت استیم ۲۰۲۲

۹۶ آمار استیم که باید بدانید: (سهم بازار ۲۰۲۲،  تحلیل و داده‌ها) استیم در ابتدا در سپتامبر ۲۰۰۳ به‌عنوان پلتفرمی برای Valve راه‌اندازی شد تا به‌روزرسانی‌های خودکار برای بازی‌ها را فراهم کند، استیم راه درازی...

فراخوان ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی منتشر شد

فراخوان ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی۱۴۰۱ (SeGaP2022) منتشرشد. این رویداد امسال نیز در۳ بخش اصلی خود یعنی جشنواره بازی جدی سال ۱۴۰۱، هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۱ و سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۴۰۱ برگزار می‌شود تا تمام بازی‌سازان و بازی‌پژوهان...

تخصیص امتیاز نخبگی به برترین‌های هکاتون ۱۴۰۱

بنیاد ملی نخبگان، امتیاز فعالیت نخبگی را به منتخبان هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۱ تخصیص می‌دهد.رویداد هکاتون ۱۴۰۱با موضوع «مراجعه به کتابخانه‌ها» به عنوان یک رویداد رقابتی مساله‌‌محور در قالب طرح شهید بابایی بنیاد ملی...

اعطای امتیاز فعالیت نخبگی بنیاد ملی نخبگان به برترین‌های هکاتون ۱۴۰۰

بنیاد ملی نخبگان امتیاز فعالیت نخبگی  را به تیم‌های برگزیده بخش هکاتون رویداد بازی‌های جدی ۱۴۰۰ اعطا کرد. بنا بر اعلام بنیاد ملی نخبگان که رویداد هکاتون ۱۴۰۰ را به عنوان یک رویداد رقابتی مسئله‌...

نگاهی به صنعت بازی‌های دیجیتال در آمریکا

جامعه بازی‌های دیجیتال گسترده و متنوع است. دوسوم آمریکایی‌ها - از همه سنین، نژادها، جنسیت‌ها و پیشینه‌ها - بازی‌های دیجیتال انجام می‌دهند. بازیکنان زن و مرد تقریباً یکسان و اکثر آن‌ها بالای ۱۸ سال...

بازی‌های جنگی در چارچوب MDA

بازی­‌های جنگی معمولا به عنوان مدل­‌ها یا شبیه­‌سازی­‌های جنگ توصیف می­‌شوند که شامل نیروهای نظامی واقعی نمی‌­شوند اما به شکل مستقیم می‌­توانند بر قدرت تصمیم­‌گیری از سوی بازیکن اثرگذار باشند (Perla P. , 1990)...

نمایه شدن مقالات پذیرفته شده سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی ۱۴۰۰ در کتابخانه دیجیتال IEEE...

۱۵ مقاله سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی ۱۴۰۰ با بررسی سرقت ادبی و حفظ اصالت مقاله و همچنین رضایت نویسندگان به این پایگاه ارسال و نمایه شدند. با نمایه شدن، این مقالات در دسترس تمامی بازی‌پژوهان...

کاربست نظریه ادبی فرمالیسم روسی در بازی‌های دیجیتال

این مقاله یک نمای کلی از مبانی نظری فرمالیسم برای ارزیابی سودمندی آن در مطالعه بازی‌های دیجیتال و درنتیجه ایجاد زمینه‌هایی برای پژوهش‌های قوی‌تر ارائه می‌کند. پس از تبیین این امر که فرمالیسم به‌عنوان...

پیام‌های پنهان در بازی‌ها

از میان هنرهای نورسانه ای و محصولات فرهنگی مبتنی بر فناوری، بازی‌های دیجیتال دارای تاریخ کوتاهی هستند که پژوهش و تحقیق در این حوزه تاریخچه کوتاه‌تری نیز دارد. پژوهشگر دانشگاهی در حوزه بازی‌های دیجیتال...

آشنایی مخاطبان با تازه‌ترین تألیفات تخصصی حوزه بازی‌های دیجیتال کشور

انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حضور در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزۀ مطالعات بازی را با تازه‌ترین تألیفات پژوهشی خود در حوزۀ صنعت بازی‌های دیجیتال کشور آشنا...