عرضه کتابهای انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی...
در چهارمین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که تا ۳۰ اردیبهشتماه ادامه دارد، کتابهای زیر از انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای برای علاقهمندان و پژوهشگران حوزه بازی ارائه شده است:«دیپلماسی بازیهای دیجیتال» «نظام ملی ردهبندی...
کتاب مجموعه مقالات هفتمین دوره کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها با موضوع...
این کتاب با همکاری مشترک دانشگاه اصفهان و بنیاد ملی بازیهای رایانهای تدوین شده و حاوی مقالات برگزیده هفتمین دوره کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها با موضوع بازیهای رایانهای و رویکرد مبتنی...
کتاب «روندهای نوظهور در بازیهای دیجیتال»
معرفی این کتاب:کتاب «روندهای نوظهور در بازیهای دیجیتال» در 9 فصل روندهای اثرگذار بر صنعت بازی را مورد بررسی قرار داده و در هر فصل به یکی از موضوعات محوری که پیشبینی میشود بر...
گزارش «نمای باز ۱۴۰۰: شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در ایران» منتشر شد
معرفی این گزارش:
گزارش «نمای باز ۱۴۰۰» شاخصترین اطلاعات مصرف رسانه بازی در ایران ۱۴۰۰ را در اختیار علاقهمندان، محققان، سیاستگذاران و فعالان صنعت بازی ایران قرار میدهد. اطلاعات این گزارش برمبنای پیمایش ملی بازیکنان...
نگاهی به صنعت بازیهای دیجیتال در لهستان
لهستان در سالهای اخیر ثابت کرده است که مرکز پررونقی برای صنعت بازی است. به دلیل موفقیت برخی بازیها و رویدادها، شرکتهای سازنده بازی مستقل متعددی نیز در این کشور به وجود آمدهاند. از...
اتاقهای فرار واقعیت مجازی؛ فرار بهسوی یادگیری
امروزه شاهد گسترش فناوریهای پیشرو در حوزه آموزش و یادگیری برای دانشآموزان نسل جدید هستیم. بازیهای جدی بهعنوان یکی از این فناوریها، یادگیری را هیجانانگیزتر و جالبتر نموده و نتیجهٔ بهتری نسبت به آموزشهای...
فراخوان انتشار مطالعات علمی در قالب کتاب
مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) در راستای تحقق اهداف تعریف شده و گسترش تحقیق و پژوهش، آماده پذیرش و چاپ آثار پژوهشی در قالب کتاب از طریق انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای است و...
حضور شرکتکنندگان هکاتون ۱۴۰۱ در مدرسه بازیهای جدی
کارگاههای دومین مدرسه بازیهای جدی با موضوع بازیوارسازی (گیمیفیکیشن) که با هدف توانمندسازی شرکتکنندگان در بخش هکاتون ۱۴۰۱ برگزار میشود از روز پنجشنبه ۳ شهریورماه با حضور ۱۵۶ شرکتکننده کار خود را آغاز میکند.
دومین...
برداشتی از گزارش نیوزو از بازار جهانی بازیهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲
صنعت بازیهای ویدیویی به علت اهمیت بسیار بالایی که در فرهنگسازی و کسب درآمد برای کشورها دارد، همواره توسط تحلیلگران آماری مورد توجه و بررسیهای تخصصی قرار میگیرد. موسسات و بنیادهای آماری متعددی در سطح جهان همواره در پی پیمایش و تحلیل دادههای مرتبط با این صنعت بوده و به صورت دورهای گزارشهای آماری خود را ارائه میکنند.
در اینجا خلاصه و برداشتی از گزارش نیم سال اول سال ۲۰۲۲ که توسط سایت Newzoo.com از صنعت بازیهای دیجیتال منتشر شده است را بررسی میکنیم.
مدل کرباسی کسب و کار در بازی
سرجیو جیمز؛ مدیر آزمایشگاه Game One، که یک موسسه تحقیقاتی است در خصوص چگونگی استفاده از تفکر بازیگونه برای حل چالشها و پرورش افراد در سازمانها مطالعه مینماید، بر مبنای "مدل کرباسی کسب و...