گزارش «تفکیک بازیکنان ایرانی» برای نخستین بار در ایران منتشر شد
شاخصترین اطلاعات تفکیک بازیکنان ایرانی منتشر شد. در این گزارش اطلاعات نسبتاً جامعی از بازیکنان ایرانی بر مبنای شاخصهای جمعیت شناختی، رفتاری، مصرف و...
«گزارش اینفوگرافیک از وضعیت کلی بازیکنان پلتفرم کنسول در پیمایش ملی سال ۱۴۰۰»
«نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم کنسول» سومین گزارشی است که از پیمایش ملی مصرف بازیهای دیجتال در ایران استخراج شده است. این پیمایش توسط معاونت...
گزارش«نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم کنسول»
شاخصترین اطلاعات استفاده از پلتفرم موبایل در میان بازیکنان ایرانی با عنوان «نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم کنسول» منتشر شد.در این گزارش اطلاعات نسبتاً جامعی...
«گزارش اینفوگرافیک از وضعیت کلی بازیکنان پلتفرم موبایل در پیمایش ملی سال ۱۴۰۰»
معرفی این بازینگاشت:بنیاد ملی بازیهای رایانهای پیمایش «نمای باز ۱۴۰۰» با نمونه آماری ۳۰۰۰ نفری در ۸۴ میلیون نفر جمعیت بر اساس برآوردهای مرکز...
«گزارش اینفوگرافیک از وضعیت کلی بازیکنان پلتفرم رایانه در پیمایش ملی سال ۱۴۰۰»
معرفی این بازینگاشت:بنیاد ملی بازیهای رایانهای پیمایش «نمای باز ۱۴۰۰» با نمونه آماری ۳۰۰۰ نفری در ۸۴ میلیون نفر جمعیت بر اساس برآوردهای مرکز...
گزارش ملی مصرف بازیکنان ایرانی در پلتفرم رایانه منتشر شد
«نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم رایانه» دومین گزارشی است که از پیمایش ملی مصرف بازیهای دیجتال در ایران استخراج شده است. این پیمایش توسط معاونت...
گزارش «نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم موبایل»
شاخصترین اطلاعات استفاده از پلتفرم موبایل در میان بازیکنان ایرانی با عنوان «نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم موبایل» منتشر شد.
این گزارش که در ادامه مجموعه...
نمای دور: ارتباط سامانههاي ویدئو به درخواست (VOD) و بازارپردازی بازیهای دیجیتال
صنعت بازی به دلیل اهمیت آن برای فرهنگ، سرگرمی و پیشرفت تکنولوژی درصدد است تا از جدیدترین فناوریها استفاده کند و بازیها را در قالب چندین پلتفرم و رسانه برای بیش از سه میلیارد نفر در سرتاسر جهان قابلاستفاده کند. از سوی دیگر شرکتهای رسانهای در تلاش هستند تا مشترکین پولی را در سرویسهای پخش ویدیویی خود حفظ کنند. آنها همچنین با صنعت بازی رقابت می-کنند و تلاش دارند هم سرگرمی و هم تعامل اجتماعی را ارائه دهند، در این راستا از تکنیک¬های جدید بازارپردازی در این حوزه بهره می¬گیرند. امروزه بازارپردازی از طریق صنعت بازی به امری رایج از سوی مدیران و شرکتهای رسانه¬ای تبدیل شده است که سرویس¬های ویدیو به درخواست نیز از این قاعده مستثنی نبوده¬اند. بر همین اساس این گزارش به بررسی وضعیت ارتباط سامانههاي ویدئو به درخواست و بازارپردازي بازيهاي دیجیتال میپردازد. آنچه در ادامه میآید، توسط خانم مهشید شهیدی، پژوهشگر همکار دایرک جمعآوری و تنظیم شده است.
گزارش «نمای باز ۱۴۰۰: شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در ایران» منتشر شد
معرفی این گزارش:
گزارش «نمای باز ۱۴۰۰» شاخصترین اطلاعات مصرف رسانه بازی در ایران ۱۴۰۰ را در اختیار علاقهمندان، محققان، سیاستگذاران و فعالان صنعت بازی...
نمای دور: بازیهای واقعیت جایگزین
بازی واقعیت جایگزین (ARG) تجربهای تعاملی است که دنیای واقعی بستر و پسزمینه آن است. دیدگاهها و حرکات بازیکنان بر داستان بازی، تأثیرگذار است....
بازیهای جنگی در چارچوب MDA
بازیهای جنگی معمولا به عنوان مدلها یا شبیهسازیهای جنگ توصیف میشوند که شامل نیروهای نظامی واقعی نمیشوند اما به شکل مستقیم میتوانند بر قدرت...
حضور بازیهای دیجیتال در دنیای مجازی «متاورس»
در این گزارش که با عنوان «نمای دور: متاورس» منتشر شده، این دنیای دیجیتالی مجازی، معرفی و به طور ویژه، حضور و تاثیر آن...
بازینگاشت نمایِ تهران؛ شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در شهر تهران تا پایان سال...
معرفی این بازینگاشت:بنیاد ملی بازیهای رایانهای در پنجمین موج پیمایشهای ملی خود که به دلیل همهگیری ویروس کرونا برای اولین مرتبه به صورت تلفنی...
بازینگاشت توجه به ردهبندی سنی بازیهای دیجیتال ۱۳۹۸
معرفی این بازینگاشت:
این بازینگاشت که بر اساس آخرین پیمایش مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال از وضعیت مصرف بازیهای دیجیتال در سال ۱۳۹۸ بهدستآمده است حاکی...
نمای دور: واقعیت گسترده و بازیهای دیجیتال
مدتهاست که محققان در حال مطالعه عملکرد مغز انسان در راستای پی بردن به چگونگی ادراک واقعیت توسط مغز هستند. دراینبین پرسشی مشترک میان...
نمای دور: بازیهای جدی
صنعت بازی از ابتدای حیات خود تحولات متعددی را پشت سر گذاشته و روزبهروز در حال رشد است. آمارهای نیوزو نشان میدهد تا پایان...
ششمین جام قهرمانان بازیهای ویدئویی ایران؛ تجربهای هیجانانگیز و متفاوت
قصه جام ششم، قصه تفاوتها، شگفتیها و اولینها است. شروع روایتش از آنجایی آغاز شدکه کرونا قواعد مرسوم همه ۵ دوره گذشته برگزاری آن...
بازینگاشت همسنجی الگوی بازی در پلتفرمهای مختلف
تعـداد بازیکنـان دیجیتـال ایـران طبـق آخریـن پیمایـش ملـی بازیکنـان دیجیتـال، 32 میلیـون نفـر بـوده اسـت. طبـق تعریـف مرکـز تحقیقـات بازیهـای دیجیتـال، بازیکـن کسـی اسـت...
سال نو، بازی نو؛ مروری آماری بر کمپین نوروزی بازینو
کمپین بازینو، علاوه بر برنامهریزی اوقات فراغت برای خانوادههای ایرانی، تلاش دارد تا مخاطب بالقوه بازیهای بومی را با ظرفیت این صنعت در کشور...
نمای دور: استریمینگ برای بازیهای دیجیتال
تجربه بازیهای دیجیتال بهصورت جمعی و نظارت بر چگونگی انجام بازی توسط یک بازیکن، مسئلهای جدید و منحصر به بسترهای نرمافزاری جدید نیست. بازیهای...