«گزارش اینفوگرافیک از وضعیت کلی بازیکنان پلتفرم کنسول در پیمایش ملی سال ۱۴۰۰»

0
82

«نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم کنسول» سومین گزارشی است که از پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجتال در ایران استخراج شده است. این پیمایش توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام شده و گزارش حاضر شامل شاخص‌ترین اطلاعات استفاده از پلتفرم کنسول در میان بازیکنان ایرانی است.

در این گزارش اطلاعات نسبتاً جامعی از الگوی مصرف بازی‌ها، ترجیحات بازیکنان و میزان هزینه‌کرد در پلتفرم کنسول ارائه شده است. «نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم کنسول» نشان می‌دهد نرخ رشد مرکب سالانه تعداد بازیکنان کنسولی در ایران بین سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰، برابر با ۳۵ درصد بوده است و بررسی سهم بازیکنان از افزایش کاربران این پلتفرم خبر می‌دهد، تا جایی که در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۵ درصد از بازیکنان که شامل ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند اعلام داشته‌اند که از این پلتفرم برای بازی استفاده می‌کنند.

بازیکنان کنسولی به‌طور میانگین ۶۴ دقیقه در روز تنها با پلتفرم کنسول بازی می‌کنند. بر اساس یافته‌های این گزارش ۲۳.۸ درصد از بازیکنان کنسول هر روز با این پلتفرم بازی می‌کنند.

وضعیت ابزارهای بازی نیز نشان از این دارد که بازیکنان کنسولی ۸۸ درصد از کنسول خانگی و ۱۳ درصد از کنسول دستی استفاده می‌کنند.

باید توجه داشت یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده در میزان علاقه‌مندی و درگیری بازیکنان، میزان مالکیت ابزار بازی است، به ویژه کنسول به دلیل کاربری تخصصی در حوزه بازی بسیار بااهمیت است. نتایج این پژوهش نشان داد بیش از نیمی از بازیکنان با کنسولی که متعلق به خودشان است بازی می‌کنند.

سه سبک ورزشی، اکشن-ماجراجویی و تیراندازی در بین بازیکنان کنسولی محبوب است.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here