گزارش «نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم موبایل»

0
223

شاخص‌ترین اطلاعات استفاده از پلتفرم موبایل در میان بازیکنان ایرانی با عنوان «نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم موبایل» منتشر شد.

 این گزارش که در ادامه مجموعه گزارش‌های استخراج شده از نتایج پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجتال در ایران منتشر شده،  به مرور مهم‌ترین اطلاعات استفاده از پلتفرم موبایل در میان بازیکنان ایرانی پرداخته و نگاه کاملی را در خصوص الگو‌های مصرف بازی موبایلی، ترجیحات، علاقه‌مندی و میزان هزینه‌کرد در بین بازیکنان موبایلی ارائه‌ می‌دهد.

گزارش «نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم موبایل» نشان می‌دهد، در ترکیب سنی بازیکنان، نوجوانان و جوانان بخش بزرگ‌تری را به نسبت سال ۹۸ در اختیار گرفته‌اند و  اکنون نوجوانان ۱۶ و جوانان ۵۵ درصد آن را به خود اختصاص داده‌اند و از سهم بزرگسالان کاسته شده است. همچنین، بازی‌های موبایلی در میان بازیکنان ایرانی نفوذ بالایی دارند و نرخ رشد مرکب سالانه در ایران بین سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰، برابر با ۸.۱۱ درصد بوده است.

همچنین نتایج این پژوهش نشان داد به دلیل دسترسی ساده‌تر وگسترده‌تر به بازی‌های موبایلی از دو پلتفرم دیگر، شاهد حضور طیف‌های اجتماعی گسترده‌تری در میان بازیکنان موبایلی هستیم و این بازی‌ها به‌ویژه در بین زنان نیز محبوبیت گسترده‌ای پیدا کرده‌ است و بالغ بر ۳۷ درصد از بازیکنان موبایلی را زنان تشکیل می‌دهند.

این پیمایش نشان می‌دهد سهم بازیکنان موبایلی با ۴ درصد رشد نسبت به پیمایش قبلی، به ۹۶ درصد کل بازیکنان کشور رسیده و با توجه به افزایش نسبت افرادی که از هر ۳ پلتفرم برای بازی استفاده می‌کنند ، می‌توان به استقبال بیشتر گیمرها از بازی‌های موبایلی اشاره کرد .

 

متن کامل این گزارش از اینجا قابل دریافت است.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here