معرفی کتاب:
کتاب «تاریخ بازیهای دیجیتال» یکی از منابع جامع در بررسی سیر تحول بازیهای ویدئویی در جهان است. نویسنده با رویکردی تاریخی و تحلیلی، روند شکلگیری و توسعه بازیها را از نخستین دستگاههای آزمایشی تا صنعت جهانی چندمیلیارد دلاری امروز بررسی میکند. در ترجمه فارسی، علاوه بر متن اصلی، با ویراست علمی دقیق تلاش شده مفاهیم تخصصی حوزه بازیپژوهی برای مخاطب ایرانی قابلفهم باشد.
این کتاب نشان میدهد چگونه بازیهای دیجیتال نهتنها بهعنوان یک سرگرمی، بلکه بهعنوان پدیدهای هنری، صنعتی و فرهنگی شکل گرفتهاند و چه عواملی در این مسیر (از سختافزار و نرمافزار تا فرهنگ و اقتصاد) مؤثر بودهاند.
فهرست مطالب:
این کتاب در نسخه اصلی و ترجمه فارسی شامل ۱۰ فصل است:
فصل اول: بازیهای دیجیتال اولیه و ریشهها
فصل دوم: دوران آزمون و خطا
فصل سوم: دوران طلایی آرکیدها
فصل چهارم: کنسولهای خانگی
فصل پنجم: کامپیوترهای خانگی و بازیها
فصل ششم: طراحی دوبعدی در ژاپن
فصل هفتم: ظهور سهبعدیها و چندرسانهای
فصل هشتم: ورودیها و تعاملات جدید
فصل نهم: بازیهای مستقل
فصل دهم: جمعبندی و چشمانداز آینده
عنوان اصلی: History of Digital Games: Developments in Art, Design and Interaction
نویسنده: اندرو ویلیامز
مترجم: محمدرضا حیدری
ویراستاران علمی: مهشید شهیدی، پریسا علیخانی
ناشر: بنیاد ملی بازیهای رایانهای
تعداد صفحه: ۳۲۲