مصاحبه با سید محمدعلی سیدحسینی در رابطه با آمار مصرف بازی...
اطلاعات جمعیتشناختی بازیکنان بازیهای دیجیتال در کشور یکی از مهمترین موضوعات قابل توجه در خصوص مخاطبان این صنعت است.
موفقیت پژوهشگران دایرک در همایش ملی سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی
مقاله پژوهشگران دایرک در همایش ملی سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی به عنوان برگزیده ویژه معرفی شد.
شماره چهارم: بازیهای دیجیتال و سلامت
شماره چهارم ماهنامه مطالعات بازی به موضوع سلامت و بازیهای دیجیتال به عنوان حوزهای جدید و جذاب میپردازد که بخش بزرگی از مخاطبان آن از جامعه پزشکان و تواندرمانگران هستند. نقش اصلی را در ماهنامه چهارم کنسول های بازی ایفا میکنند که امروزه با افزودن به قابلیت های خود، دیگر از دستگاهی سرگرم کننده صرف به ابزاری برای توانبخشی، درمان دیابت، اوتیسم و اختلالات حرکتی تبدیل شدهاند.
پدیده سال، منفورِ محبوب
این گزارش به بررسی آماری علل موفقیت بازی کلش آو کلنز (Clash of Clans) در ایران میپردازد.
منفورِ محبوب، عنوانی به حق برازنده برای بازی «کلش آف کلنز » است؛ پدیدهای که توسط شرکتی فنلاندی بهنام «سوپرسِل» تولید شده است.
شماره سوم: بازیهای دیجیتال و اعتیاد
در شماره سوم ماهنامه مطالعات بازی با موضوع اعتیاد به بازیهای دیجیتال به عنوان موضوعی علمی و قابل مطالعه و نیز اصطلاحی عامیانه آشنا میشویم که بدون مطالعه آن، شاید هرگز دیدگاه مطلوبی نسبت به واژه اعتیاد در فضای دیجیتال به ویژه بازی را نتوانیم درک کنیم.
بازیهای ایرانی در بازار جهانی
مجموعه بازیهای ایرانی در بازار جهانی آمارهایی در زمینه صادرات بازیهای دیجیتال ایرانی در بازارهای دیجیتال بینالمللی ارائه میدهد که نسبتاً کم اما در حال رشد است. این بازیها اغلب به صورت جهانی و از طریق معروفترین فروشگاههای دیجیتال عرضه بازی دنیا در معرض فروش قرار گرفتهاند.
بازینمای ۱۳۹۴ دایرک (انگلیسی)
این بازینما به زبان انگلیسی و برای معرفی صنعت بازیهای دیجیتالی ایران به سایر کشورها تهیه گردیده است. این بازینما برگرفته از گزارشی است...
نمای باز ۱۳۹۴
گزارش سالیانه نمای باز، اولین گزارش آماری منتشر شده توسط دایرک در مورد وضعیت مصرف و بازیکنان در کشور ایران است که شاخصترین اطلاعات را در این زمینه ارائه میدهد.
بازینمای ۱۳۹۲ دایرک
بازینمای پیش رو، تصویر کلی صنعت بازیهای دیجیتالی را در سال ۱۳۹۲ به تصویر میکشد.
شماره دوم: بازیهای دیجیتال و یادگیری
شماره دوم از ماهنامه مطالعات بازی یادگیری را به عنوان محوریت اصلی خود معرفی میکند و به عنوان حوزه مطالعاتی و جریانی بسیار قوی و روزآمد مورد تحلیل قرار میگیرد که طی آن مراکز علمی و دانشگاهی برای استفاده از اثرگذاری قدرتمند و مثبت بازیهای دیجیتال بر بازیکنان به منظور ارتقای سطح یادگیری بهره میبرند. این ماهنامه در شماره دوم، یادگیری مبتنی بر بازیهای دیجیتال یا آنچه که امروز DGBL شناخته میشود را به عنوان جریان قدرتمند تکنولوژی آموزشی معرفی میکند و در حقیقت مهر تاییدی بر اثرگذاری مثبت بازیهای دیجیتال میزند.
شماره اول: بازیهای دیجیتال و خشونت
شماره نخست ماهنامه مطالعات بازی با رویکردی عینی کلیه مطالعات صورت گرفته دنیا را مورد کاوش قرار داده است. این مطالعات که کمابیش متناقض هستند، برخی ضمن ارزیابی مثبت از اثرگذاری بازیهای دیجیتال خشونت آمیز، آنها را برای رشد ادراکی بازیکن ضروری دانسته و اثرگذاری منفی آنها را در طیفی از نفی کامل تا نسبتاً منفی بیان می کنند. همچنین مطالعاتی در این حوزه هستند که قویاً بر تاثیر بازی بر رفتار و ادراک بازیکن تاکید دارند و اثرات بازیهای اکشن بر مخاطب را پرخاشگرانه توصیف میکنند. عمده این مطالعات بر اساس ارزیابی ماهنامه در دانشگاه ایالتی آیووا و نیز اوهایو در کشور آمریکا صورت گرفته است.
گزارشی از جشن بازیسازان
جشنواره بازیهای رایانهای تهران رویدادی بسیار مهم در صنعت بازیسازی کشور است که به منظور ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی-ایرانی و حمایت از استعدادهای موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومیسازی و تقویت تولید ملی، ایجاد فضای رقابت علمی، فنی، فرهنگی و هنری هر ساله برگزار میگردد و تاکنون پنج دوره را پشت سر گذاشته است. از اینرو، کنکاش پژوهشی پیرامون برجستهترین جشنواره بازیهای ویدئویی کشور، میتواند فهم عمیقی از این رخداد مهم در اختیار آشنایان و دستاندرکاران این صنعت قرار دهد.