Digital Games Market In Iran

This report is focusing on the pattern of gaming in different countries and compare that between Iran and USA, Canada, Spain, Germany, France, U.K., New Zealand, and Australia.

سیر تکاملی و آینده بازی‌های دیجیتال در ایران

معرفی این بازی‌نگاشت: بازی‌های دیجیتال در ایران، اگرچه در حوزه تولید، سن کمی دارند اما در حوزه مصرف قدمتی تقریباً ۴۰ ساله داشته، از مردم...

«جایزه بیست میلیون تومانی بازی‌های جدی» را از دست ندهید

به گزارش روابط عمومی دایرک، با توجه به اهمیت روزافزون تولید و گسترش بازی‌های جدی در عرصه‌هایی همچون آموزش، پزشکی، تبلیغات و غیره کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال در نظر دارد مسابقه‌ای همزمان با این کنفرانس برگزار نماید که در آن برترین بازی جدی معرفی شده به دبیرخانه این مسابقه، برنده جایزه بیست میلیون تومانی و مزایایی همچون برقراری امکان توسعه در مراکز رشد و برخورداری از امکان تبلیغات خواهد بود.

گیمر‌های ویدئویی

گیمرهای ویدئویی اثر گری کرافورد، اولین کتابی است که به طور مشخص و جامع به تجربه گیم ویدئویی و درگیری گیمرها با آن در بستر زندگی روزمره، شبکه‌های اجتماعی و الگوهای مصرف گیمرهای آن، پرداخته است.

وحیدی اصل: نقش سازنده کنفرانس بازی‌‌های دیجیتال در صنعت گیم ایران

دکتر مجتبی وحیدی اصل عضو هیئت علمی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی در گفتگویی اختصاصی از تاثیر برگزاری نخستین کنفرانس بازی‌های دیجیتال، برصنعت...

شماره یازدهم: بازی‌های دیجیتال و بازی‌های جدی

شماره یازدهم ماهنامه مطالعات بازی، به معرفی پژوهش‌های برتر در حوزه بازی‌های جدی (بازی‌هایی که در زمینه‌هایی نظیر سلامت، آموزش، تبلیغات، مهارت‌افزایی و … ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرند) پرداخته است. بازی جدی، نمایانگر دیدگاهی است که استفاده از بازی را در زمینه‌های جدی ترویج می‌دهد.

گردایه تابستان ۹۶

گزارش فصلی گِردایه، نشریه‌ای دیجیتالی است که در ابتدای هر فصل منتشر می‌شود. در هر شماره از این گزارش، پس از رصد اطلاعات آماری سه ماهه اخیر در همه زمینه‌های مرتبط با بازی های دیجیتال، آماری را که منابع قابل اعتمادی داشته و از روش تحقیق قابل دفاعی برخوردار بوده باشد، انتخاب شده و به همراه تحلیل انسجام بخشی در این نشریه گردآوری می‌شود.

دکتر عطایی: بازی‌های رایانه‌ای فقط سرگرمی نیستند

روز به روز به برگزاری نخستین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال نزدیک‌تر می‌شویم و پژوهشگران حوزه بازی‌های دیجیتال می‌توانند مقالات خود را برای شرکت در...

بی‌شک DGRC از لحاظ جامعیت و حوزه شمول رشته های علمی...

به گزارش روابط عمومی دایرک به نقل از خبرگزاری مهر، تا زمان برگزاری رسمی نخستین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال که به همت مرکز دایرک بعنوان بازوی پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اوایل آذرماه امسال برگزار خواهد شد، حدود سه ماه زمان باقی است.

برگزاری نشست هم‌اندیشی دایرک با فعالان سواد رسانه‌ای کشور

به گزارش روابط عمومی DGRC، این نشست مشترک با حضور رئیس مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال، مشاور مرکز رسانه‌های دیجیتال، ریاست انجمن سواد رسانه‌ای، رئیس باشگاه سواد رسانه‌ای، اعضای دبیرخانه دائمی همایش ملی سواد رسانه‌ای، اعضای حقوقی موسسه مسیر رسانه، شبکه دوم سیما، رادیو سلامت، برنامه رسانش، دانشکده خبر و نیز رسانه‌هایی همچون خبرگزاری برنا و عصرایران در محل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

شماره دهم: بازی‌های دیجیتال و واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی

در شماره دهم ماهنامه دریچه، به بررسی پژوهش‌های برتر در زمینه فناوری‌های واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی در حیطه بازی‌های دیجیتال می‌پردازیم. واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی می‌روند تا به یک معنا رقیب دنیای واقعی یا به یک معنا توسعه‌دهنده دنیای واقعی باشند.

مصاحبه اختصاصی ایسنا با دکتر بهروز مینایی، دبیر علمی کنفرانس تحقیقات...

دکتر بهروز مینایی بیدگلی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و دبیر علمی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال، در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری...

Digital Games In Motion

This report is focusing on the pattern of gaming in different countries and compare that between Iran and USA, Canada, Spain, Germany, France, U.K., New Zealand, and Australia.

Digital Games In Motion

بازی‌های دیجیتال در حرکت، یک گزارش صریح در مورد بازی‌های دیجیتال شکل گرفته در مورد توسط تلفن همراه است. این گزارش توسط مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (Direc) و به زبان انگلیسی به نشر رسیده است.

شماره نهم: بازی‌های دیجیتال و سواد رسانه‌ای

شماره نهم از ماهنامه مطالعات بازی به مبحث سواد بازی‌های دیجیتال اختصاص یافته است. یکی از مباحث مهم که پژوهشگران در سال‌های اخیر به آن گرایش پیدا کرد‌ه‌اند، مبحث سواد رسانه‌ای است. این مفهوم بیشتر به توانمندسازی مخاطبان در مورد محتوا، تکنیک‌ها و رژیم رسانه‌ای اشاره دارد تا مخاطبان به تنهایی بتوانند در مصرف رسانه‌ای خود تجربه‌های موفق داشته باشند.

گردایه بهار ۹۶

گزارش فصلی گِردایه، نشریه‌ای دیجیتالی است که در ابتدای هر فصل منتشر می‌شود. در هر شماره از این گزارش، پس از رصد اطلاعات آماری سه ماهه اخیر در همه زمینه‌های مرتبط با بازی های دیجیتال، آماری را که منابع قابل اعتمادی داشته و از روش تحقیق قابل دفاعی برخوردار بوده باشد، انتخاب شده و به همراه تحلیل انسجام بخشی در این نشریه گردآوری می‌شود.

در نشست خبری با حضور دبیران کنفرانس تشریح شد؛ رونمایی و...

به گزارش روابط عمومی دایرک، مراسم رونمایی از پوستر کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال با حضور دبیر کنفرانس، دبیر علمی، دبیر اجرایی و اعضای برگزارکننده این رویداد روز سه‌شنبه مورخ ۷ خرداد در سالن اجتماعات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

برای درک گیم‌های ویدئویی؛ مقدمه‌ای ضروری

کتاب برای درک گیم‌های ویدئویی، هم برای تازه‌واردان به عرصه مطالعات گیم‌های ویدئویی و هم برای پژوهشگران این عرصه راهنمایی بسیار مناسب است. ویرایشِ به‌روز و بازبینی‌شدۀ سوم از این کتاب، مقدمه‌ای جامع در حوزۀ مطالعات گیم ارائه داده و تغییرات صنعت گیم، پیشرفت‌های حوزۀ مطالعاتی گیم‌های ویدئویی و روندهای اخیر در طراحی و توسعۀ گیم‌ها – شامل موبایل، کژوال، آموزشی و گیم‌های مستقل – را برجسته می‌کند.

نشست تخصصی دایرک در جشنواره روشنا

دایرک در نشستی تخصصی در جشنواره روشنا واقع در دانشگاه علامه طباطبایی حضور پیدا کرد.

شماره هشتم: بازی‌های دیجیتال و ژانر

در شماره هشتم ماهنامه مطالعات بازی تحلیل دیدگاه‌های و رویکردهای علمی و تجربی در حوزه ژانر از اصلی‌ترین دغدغه‌های این ماهنامه خواهد بود که به طور تخصصی و مفصل در بخش مروری بر پژوهش‌های برتر مورد کاوش قرار گرفته است. در این بخش، ضمن تحلیل نظریات پیرامون ژانر در بازی‌های دیجیتال از دید بازی‌سازان و دانشگاهیان، دسته‌بندی‌های مختلف ژانر در رسانه بازی نیز مورد نقد و ارزیابی قرار می‌گیرد و به یکی از جامع‌ترین دسته‌بندی‌های دانشگاهی و ضمناً تجربی اشاره می‌شود.