لیگ بازی-های رایانه-ای ایران ۲۰۱۶
مکعب به عنوان نماینده جام جهانی ورزشهای الکترونیک در ایران (ESWS) از سال ۲۰۱۲ میلادی، همه ساله مسابقات انتخابی جهت اعزام قهرمان کشور به جام جهانی ورزشهای الکترونیک را در ایران برگزار مینماید.
برنامه چرخ با حضور دکتر دهقانزاده با موضوع DGBL
در این قسمت از برنامه چرخ، دکتر دهقانزاده درباره کاربرد بازیهای دیجیتال برای آموزش و یادگیری صحبت میکند.
حضور دایرک در دومین کنفرانس ملی بازیهای رایانهای
اعضای مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال پنل تخصصی را در دومین کنفرانس ملی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها برگزار کردند.
شماره هفتم: بازیهای دیجیتال و کسبوکار
در شماره هفتم ماهنامه مطالعات بازی، به بررسی مطالعات صورت گرفته در حوزه کسبوکار پرداخته شدهاست. اصطلاحات جایگذاری برند، جایگذاری محصول و بازیهای تبلیغاتی در مطالعات حوزه بسیار تکرارپذیر هستند. اما در حالی که در پژوهشهای خارجی، بررسیهای زیادی در زمینه نحوه اثرگذاری تبلیغات به کمک بازی صورت گرفته است، در داخل کشور این مطالعات بسیار انگشتشمار هستند و بیشتر به بررسی مساله کارآفرینی در زمینه بازی پرداختهاند که البته شروع خوبی محسوب میشود.
نمای نزدیک ۱۳۹۴
در نمای نزدیک؛ پلتفرم رایانه: بازیابی سعی شده است تحلیل آماری نسبتا جامعی از میزان و نحوهی بازی کردن بر روی رایانههای شخصی و لپتاپ در کل کشور ارائه شود.
نمای نزدیک ۱۳۹۴
نمای نزدیک ۱۳۹۴؛ پلتفرم موبایل: رویش در این شماره، اطلاعاتی تفصیلی از وضعیت مصرف بازیهای دیجیتال بر روی پلتفرم موبایل در کل کشور را ارایه میدهد.
نمای نزدیک ۱۳۹۴
در این شماره از نمای نزدیک؛ پلتفرم کنسول: تنگنا، اطلاعات تفصیلی از وضعیت مصرف بازیهای دیجیتال در پلتفرم کنسول در کل کشور ارائه میشود.
این پلتفرم به لحاظ میزان بازیکنان در مقیاس کشوری سهم نسبتاً کمتری را به خود اختصاص داده است.
برنامه چرخ با حضور دکتر نیکپیام با موضوع گیمیفیکیشن
در این قسمت از برنامه چرخ، با حضور جواد نیک پیام و میلاد نوری، به بررسی کاربردهای گیمیفیکیشن پرداخته شده است.
بازیوارسازی کنترل پروژه در دایرک
در این ویدئو تماشا میکنید که چگونه دایرک به کمک مفهوم گیمیفیکیشن، فرآیند تولید گزارشهای خود را مدیریت میکند. این تخته بازی ابداع دایرک...
ده گرایش در مورد برنامکها که در ۲۰۱۷ خواهید دید
در این ویدئوی کوتاه از گروه تحقیقاتی App Annie گرایشهای عمده به برنامکها قابل بررسی هستند. در این میان، نقش مهم بازیها به وضوح...
شماره ششم: بازیهای دیجیتال و هویت
در شماره ششم از ماهنامه مطالعات بازی، مولفه هویت به عنوان متغیری نرم، انتزاعی و غیر ملموس مورد بررسی قرار گرفته است. شاید به جرأت بتوان گفت موضوع این ماهنامه نه تنها متفاوت بلکه بسیار از اثرگذار بر دیگر موضوعات و حوزههای متعلق به مطالعات بازی می باشد.
گردایه زمستان ۹۵
گزارش فصلی گِردایه، نشریهای دیجیتالی است که در ابتدای هر فصل منتشر میشود. در هر شماره از این گزارش، پس از رصد اطلاعات آماری سه ماهه اخیر در همه زمینههای مرتبط با بازی های دیجیتال، آماری را که منابع قابل اعتمادی داشته و از روش تحقیق قابل دفاعی برخوردار بوده باشد، انتخاب شده و به همراه تحلیل انسجام بخشی در این نشریه گردآوری میشود.
گزاره برگ بازیهای دیجیتال
گزارش "گزاره برگ بازیهای دیجیتال" نگاهی جامع به فضای حاکم بر صنعت بازیهای دیجیتال در ایران دارد.
در نشست خبری پژوهشگران دایرک در دانشکده رسانه فارس مطرح شد:...
نشست خبری اعضای مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال با اصحاب رسانه در دانشکده رسانه فارس با موضوع بررسی حوزه مصرف بازیهای دیجیتال
شماره پنجم: بازیهای دیجیتال و جنسیت
در ماهنامه ماهنامه مطالعات بازی شماره پنجم با عنوان بازیهای دیجیتال و جنسیت، شاهد بررسی نخستین تحلیل علمی جنسیت گرایانه از یک فناوری در حال گسترش هستیم. بازی در این شماره، به مثابه رسانه ای نگریسته شده است که از قابلیت تفکیک جنسیتی مخاطبان، کاراکترها و بازیسازان برخوردار است و میتواند حیات صنعت بازی را با دیدگاه فلسفی جنسیت متحول سازد. از جمله جذابترین بخش های این ماهنامه، بررسی وضعی اشتغال زنان در صنعت بازیهای دیجیتال در سراسر جهان است که با رویکرد تقسیم کار بینالمللی به آن نگریسته شده است. تحلیلهای علمی موجود در این شماره را میتوانید از مقاله مروری به طور عمیق مطالعه نمایید. همچنین آشنایی با شخصیتهای برجسته علمی و دانشگاهی در حوزه مطالعات بازیهای دیجیتال و جنسیت را به شما پیشنهاد مینماییم.
ویژه برنامه اخبار شبانگاهی در مورد بازیهای استراتژیک
در این ویژه برنامه، معایب، مزایا، تهدیدها و فرصتهای موجود در کشور در مورد بازیهای دیجیتالی استراتژیک از زبان بازیکنان و کارشناسان به طور خلاصه در اخبار شبانگاهی ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۵ به تصویر کشیده شده است.
Landscape 2015
This report is focusing on the pattern of gaming in different countries and compare that between Iran and USA, Canada, Spain, Germany, France, U.K., New Zealand, and Australia.
بازینمای ۱۳۹۴ دایرک (فارسی)
این بازینما به زبان فارسی و برای معرفی صنعت بازیهای دیجیتالی کشور تهیه گردیده است. اطلاعات پیش رو، مستخرج از پیمایش کشوری ۱۵۰۰۰ نفری...
مصاحبه با حامد نصیری در رابطه با اقتصاد بازیهای دیجیتال
گردش مالی بازیهای موبایلی یکی از موضوعات قابل بحث در حوزه کسبوکار صنعت بازی دیجیتال محسوب میشود.
«کلش آو کلنز: منفور محبوب»
این ویدئو را از دست ندهید! اطلاعاتی در مورد یک بازی موبایلی که ایرانیها تا پایان سال ۹۵ برای آن ۱۳۲ میلیارد تومان هزینه کردهاند.