LATEST ARTICLES

معرفی رویداد سیگپ (SeGaP _جایزه بازی‌های جدی)

مقدمه در عصر فناوری‌های نوین، بازی‌های دیجیتال دیگر صرفاً ابزار سرگرمی نیستند؛ آن‌ها به یکی از مؤثرترین ابزارهای آموزش، فرهنگ‌سازی و درمان تبدیل شده‌اند. بازی‌های...

گزارش «نمای باز ۱۴۰۰: شاخص‌ترین اطلاعات مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران»...

معرفی این گزارش: گزارش «نمای باز ۱۴۰۰» شاخص‌ترین اطلاعات مصرف رسانه بازی در ایران ۱۴۰۰ را در اختیار علاقه‌مندان، محققان، سیاست‌گذاران و فعالان صنعت بازی...

دومین هکاتون ملی بازی‌های جدی ۱۴۰۴ برای سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری در...

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با همکاری مجلس شورای اسلامی و با همکاری و میزبانی مرکز نوآوری قوه مقننه، دومین دوره هکاتون ملی بازی‌های جدی...

روند تحولات مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران

بازی‌های دیجیتال در دهه گذشته به یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگ و اقتصاد رسانه‌ای ایران تبدیل شده‌اند؛ رسانه‌ای تعاملی که مخاطبان آن هر سال...

نخستین هکاتون ملی بازی‌های جدی ۱۴۰۴ در استان گلستان برگزار می‌شود؛...

برای اولین‌بار استان گلستان، در «ایران‌جان؛ هفته گلستان ایران» میزبان نخستین هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۴ در حوزه بازی‌سازی خواهد بود. این رویداد از ۱۹ تا...

گزارش «نمای باز ۱۴۰۲: شاخص‌ترین اطلاعات مصرف رسانه بازی‌ در ایران»...

معرفی این گزارش: گزارش «نمای باز ۱۴۰۲» مبتنی بر داده‌های حاصل از یک پیمایش ملی است که طی آن اطلاعات ۶٬۵۲۱ خانوار (معادل ۲۰٬۹۰۱ نفر)...

لایو سرویس

صنعت بازی‌های ویدئویی در دهه‌های اخیر به‌طور بنیادین از یک مدل مبتنی بر «فروش محصول» به یک مدل «ارائه خدمت» تغییر یافته است. این...

فراخوان هفتمین دوره رویداد جایزه بازی‌های جدی (SeGaP2026) منتشر شد

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۸۵ به‌عنوان تنها متولی صنعت بازی در کشور فعالیت می‌کند. با...

مجموعه گزارش‌های بازی‌های دیجیتال

صنعت بازی‌های دیجیتال در دهه‌ی اخیر به یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد خلاق جهانی تبدیل شده است؛ صنعتی که در پیوند میان فناوری‌های نوین،...

گزارش نمای دور: ورزش‌های الکترونیک

مقدمه ورزش‌های الکترونیکی یا همان eSports در دهه‌های اخیر از یک سرگرمی محدود به پدیده‌ای جهانی در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و فناورانه تبدیل شده‌اند. این...

اقتباس در بازی‌: نتیجه امتیاز مصرف‌کنندگان برای بازی‌های بازسازی‌شده و بازآفرینی‌شده...

مقدمه بازی‌های ویدئویی در دهه‌های اخیر به یکی از اثرگذارترین شاخه‌های صنایع فرهنگی تبدیل شده‌اند؛ رسانه‌ای چندوجهی که در مرز میان هنر، فناوری و روایت...