فراخوان چهارمین دوره جایزه بازیهای جدی منتشر شد
رویداد جامع جایزه بازیهای جدی ۱۳۹۹ در سه بخش سمپوزیوم بازیهای جدی ۱۳۹۹، جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹ و هکاتون بازیهای جدی ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.این رویداد در چهارمین دوره خود تلاش میکند تا...
گزارش ۲۰۲۰ نیوزو از بازار جهانی بازیها
امسال نقطهی عطفی دیگر برای صنعتی است که توسط وقایع جهانی کمتر دیده شده شکل میگیرد. بازیها بهعنوان ستونهای سرگرمی، ارتباط اجتماعی و تسکیندهنده، نقشی اساسی در جامعه ایفا میکنند و کیفیت زندگی میلیونها...
همدلی حسی-حرکتی در بازیهای ویدئویی
در تعامل توسعهیافته و غوطهورانه فرد با آواتار در فضای دیجیتالی یک صمیمیت با بدن دیجیتال غیرواقعی ایجاد میشود که مرزهای میان خود - دیگری، بیننده -کنشگر و بدن - ماشین را محو میکند....
دانشگاه علامه طباطبائی میزبان جایزه بازیهای جدی ۱۳۹۹ شد
بازیسازان و طرفداران پروپا قرص بازی در ایران حتما این روزها دنبال شنیدن خبری از برگزاری رویداد «سیگپ ۲۰۲۰» هستند. رویدادی که با نام اصلی «رویداد جامع جایزه بازیهای جدی» چند سالی است توسط...
فصل جدید نشر در بنیاد ملی بازیهای رایانهای
انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای با هدف یعنی توسعه مبانی نظری و فنی در حوزه ساخت و مطالعات بازی طی سالهای گذشته، کتابهای متنوعی را منتشر و روانه بازار نشرکرده است. اما از مدتی...
ژانر در بازیهای دیجیتال
علیرغم اهمیتی که مساله ژانر در مطالعات رسانهای دارد و در بازیهای دیجیتال نیز تعاریف زیادی برای آن ارائه شده است هنوز بر سر این مساله اجماعی صورت نگرفته است. این مطالعه قصد دارد...
گیمرها المپیکی میشوند؟
المپیک برای همه یادآور رویدادی ورزشی با کلی ورزشکار رشتههای مختلف است که تیمی یا انفرادی رخ به رخ و شانه به شانه هم رقابت میکنند برای رسیدن به آرزویشان. آرزویی به بزرگی ایستادن روی سکوی نخست و انداختن مدال خوش رنگ طلا به گردنشان.
المپیک حالا انگار میخواهد برای اولین بار عرصه رقابت در این میدان بزرگ را برای گروهی باز کند که ورزشکار نیستند و گیمرهای حرفهایاند در دنیای جذاب و پرهیجان بازیها.
بازار جهانی بازیهای دیجیتال در می ۲۰۲۰ به نقل از سوپردیتا
متن زیر ترجمه گزارش اخیر سوپردیتا است که هفته گذشته منتشر شده و به تحلیل وضعیت بازار جهانی بازیهای دیجیتال در ماه گذشته میلادی میپردازد. برای دسترسی به اصل گزارش به لینکی که در...
۸۰% از بازیکنها معمولا هنگام بازی کردن میخورند یا میآشامند: عادات مصرف بازیکنان در...
تحقیق در مورد الگوهای مصرف در بازیکنها جذابیتهای زیادی برای برندهای معروف دنیا دارد. گزارش پیشرو از سایت نیوزو به ارائه اطلاعاتی از عادات مصرف خوراکی بازیکنها پرداخته است و سعی کرده است چشماندازی گستردهتر...
بدنمندی در سینما و بازیهای دیجیتال
غالباً در نقد بازیهای ویدئویی به جنبههای بصری این رسانه اهمیت بیشتری داده میشود که این جنبهها اشتراکاتی با دنیای سینما دارد. دلیل این مسئله میتواند حضور واژه ویدئو در عنوان این رسانه سرگرمی...