چشمانداز صنعت بازیهای رایانهای در سال 2025
مقدمه
با اتمام سال 2024 میلادی و وارد شدن به سال 2025، زمان آن رسیده است که درمورد تحولات کلیدی که صنعت بازی را در این سال شکل دادهاند تأمل کنیم و به بررسی روندهای...
عذر و بهانه برای بازی بزرگسالان: تئوری گافمن در خصوص رهایی از شرم در...
سباستین دیتردینگ پژوهشگر و استاد دانشگاه در حوزهی تعامل انسان و کامپیوتر، طراحی بازی و مطالعات رسانه است. او بیش از همه بهخاطر پژوهشهایش در زمینهی گیمیفیکیشن و طراحی تجربههای بازیوار شناخته میشود و...
تحلیل گزارش صنعت بازیهای ویدئویی (۲۰۲۳ تا سهماهه دوم ۲۰۲۵)
بخش اول؛ موبایل گیمها محبوب همه نسلها
همهگیر شدن بازیهای ویدیویی در گروههای سنی مختلف
آمار سهماهه سوم ۲۰۲۴ نشان میدهد که بازیهای دیجیتال، مخصوصاً نسخههای موبایلی، مرزهای سنی را پشت سر گذاشتهاند و در تمام...
گزارش صنعت بازیهای ویدئویی (۲۰۲۳ تا سهماهه دوم ۲۰۲۵)
این گزارش، تصویری کلی از ابعاد گوناگون صنعت بازی ترسیم شده است؛ از الگوهای مصرف و ترجیحات بازیکنان در گروههای سنی و جنسیتی مختلف تا تحولات بازار در کشورهای کلیدی و بازارهای نوظهور. دادهها...
محبوبیت بیسابقه بازیهای ویدئویی در میان نسل آلفا؛ وضعیت صنعت بازیهای ویدیویی در ایالات...
بنیاد ملی بازیهای رایانهای تازهترین پیمایش انجمن نرمافزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) Entertainment Software Association در خصوص وضعیت صنعت بازیهای ویدیویی در ایالات متحده آمریکا در سال 2025 را منتشر کرد. براساس این گزارش، در...
منتخبان جایزه بازیهای جدی معرفی شدند
منتخبان جایزه بازیهای جدی معرفی شدند
منتخبان جایزه بازیهای جدی در دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومي بنیاد ملی بازیهای رایانهای، منتخبان این بخش از جشنواره در مراسم اهدای جوایز این...
گزارش ششمین دوره سیگپ(SeGaP_جایزه بازی جدی)
ششمین دوره جایزه بازیهای جدی با هدف ترویج پژوهش، تولید و تجاریسازی بازیهای هدفمند در روزهای هفتم و هشتم دیماه ۱۴۰۲ به میزبانی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. این رویداد در...
کتاب «تاریخ بازیهای دیجیتال»
معرفی کتاب:
کتاب «تاریخ بازیهای دیجیتال» یکی از منابع جامع در بررسی سیر تحول بازیهای ویدئویی در جهان است. نویسنده با رویکردی تاریخی و تحلیلی، روند شکلگیری و توسعه بازیها را از نخستین دستگاههای آزمایشی...
جایزه پایاننامه برتر سال در حوزه مطالعات بازیهای ویدئویی
بدین وسیله از تمامی فارغ التحصیلان و پژوهشگران در دانشگاهها و مراکز علمی-تحقیقاتی و طلاب حوزههای علمیه به منظور مشارکت گذاشتن نتایج پژوهشها و تحقیقات ایشان دعوت به عمل میآید.این جایزه در تمامی رشتههای...
حضور ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال...
ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال ( گرایشها، فناوریها، کاربردها) به عنوان یکی از حامیان اصلی این رویداد از مقالات با...











