بهترینهای هفته
با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از تجربیات بازیسازان و آگاهی از چالشها برای توسعه صنعت بازی در ایران و همچنین در راستای حمایت از انباشت سرمایه دانش این حوزه، دایرک به بررسی مسیر حرفهای بازیسازان پرداخته است.در ادامه...
پس از انعقاد تفاهمنامه میان دانشگاه صداوسیما و بنیاد ملی بازیهای رایانهای، از پوستر دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال در نشستی با حضور مهندس حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما، رونمایی شد.
تجربه بازیهای دیجیتال بهصورت جمعی و نظارت بر چگونگی انجام بازی توسط یک بازیکن، مسئلهای جدید و منحصر به بسترهای نرمافزاری جدید نیست. بازیهای سکهای در آغاز رشد فرهنگ بازیهای دیجیتال، از نمونههای قابلذکر هستند که در آن بازیها...
داغترین مطالب
بازینگاشت «زنان و بازیهای دیجیتال» در مجله بازیبان منتشر شد
معرفی این بازینگاشت:در شماره جدید بازیبان یکی از چالشبرانگیزترین مسائل حوزه گیم به نام "زنان و بازیهای ویدیوئی" مورد بررسی قرار گرفته است. این...
تحولات جدید XR
۱- جزییات هدست جدید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل با قابلیت ردیابی حرکت
شرکت اپل به تازگی از اختراع جدید خود برای دستگاههای واقعیت...
ابر بازی به آسمان آسیا رسید
از آنجا که فناوری ابر بازی به سیر صعودی رشد خود ادامه میدهد و خود را برای تسلط بر صنعت جهانی بازیهای دیجتال آماده...
مهلت ثبتنام در SeGaP2018 و هکاتون بازیهای جدی تا ۲۵ آبانماه تمدید شد
مهلت ارسال آثار به فرآیند اصلی «جایزه بازیهای جدی» و ثبتنام در «هکاتون بازیهای جدی» سال ۱۳۹۷، تا ۲۵ آبانماه تمدید شد. لازم به ذکر است این مهلت مجددا تمدید نخواهد شد.
LATEST ARTICLES
گزارش «نمای باز ۱۴۰۰: شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در ایران»...
معرفی این گزارش:
گزارش «نمای باز ۱۴۰۰» شاخصترین اطلاعات مصرف رسانه بازی در ایران ۱۴۰۰ را در اختیار علاقهمندان، محققان، سیاستگذاران و فعالان صنعت بازی...
تجربهخوانی بازی بیسیم
با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از تجربیات بازیسازان و آگاهی از چالشها برای توسعه صنعت بازی در ایران و همچنین در راستای...
مروری بر وضعیت صنعت بازیهای دیجیتالی در جهان (بخش دوم: درآمد...
امروزه صنعت جهانی بازیهای ویدئویی یکی از بزرگترین صنایع فرهنگی جهان است. ارزش بازار صنعت بازیهای ویدئویی در حال افزایش است و میلیاردها بازیکن در سراسر جهان از بازیهای ویدئویی لذت میبرند. یکی از مهمترین موضوعات در صنعت بازی، توجه به تجاریسازی و نحوه درآمدزایی از تولیدات این حوزه است.
استفاده از مدلهای تجاری بازیهای ویدئویی در واقع زمینهای بسیار مهم است که تا حد زیادی به این موضوع وابسته است که روشهای جدید و نوآورانه در مدیریت کسب و کار و پولسازی(درآمدزایی) ایجاد شود.
در همین راستا در این گزارش به بررسی میزان فروش و درآمد بازیها در جهان میپردازیم.آنچه در ادامه میآید، توسط خانم مهشید شهیدی، پژوهشگر همکار دایرک جمعآوری و تنظیم شده است.
مروری بر وضعیت صنعت بازیهای دیجیتال در جهان (بخش اول: مصرف...
در جهان بیش از ۳ میلیارد نفر مخاطب صنعت بازیهای ویدئویی هستند.پیشبینی میشود تعداد مخاطبان صنعت بازی تا سال ۲۰۲۶ به ۳ میلیارد و...
تجربهخوانی بازی مَنتیلهپو
تیم استودیو «هیچ» با خلق شخصیت خیالی «منتیلهپو» امکان تجربه یک کتابخوانی لذت بخش از طریق بازی را برای کودکان فراهم آوردهاست. تجربهای که...
«گزارش اینفوگرافیک از وضعیت کلی بازیکنان پلتفرم کنسول در پیمایش ملی...
«نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم کنسول» سومین گزارشی است که از پیمایش ملی مصرف بازیهای دیجتال در ایران استخراج شده است. این پیمایش توسط معاونت...
گزارش«نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم کنسول»
شاخصترین اطلاعات استفاده از پلتفرم موبایل در میان بازیکنان ایرانی با عنوان «نمای نزدیک ۱۴۰۰- پلتفرم کنسول» منتشر شد.در این گزارش اطلاعات نسبتاً جامعی...
تجربهخوانی بازی الفباشی (بازی جدی سال ۱۴۰۲)
با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از تجربیات بازیسازان و آگاهی از چالشها برای توسعه صنعت بازی در ایران و همچنین در راستای...
تجربهخوانی بازی جدی راه ابریشم
با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از تجربیات بازیسازان و آگاهی از چالشها برای توسعه صنعت بازی در ایران و همچنین در راستای...
ارائه نشان «هوشا» به بازیهای حوزه علوم شناختی
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در آئین پایانی ششمین دوره بینالمللی جایزه بازیهای جدی با اشاره به ارائه نشان «هوشا» به محصولات...
«الفباشی» بهترین بازی جدی سال ۱۴۰۲ شد
جایزه بازیهای جدی سال ۱۴۰۲ روز جمعه، ۸ دیماه در میان جمعی از مسئولان، شرکتکنندگان، منتخبان و اهالی رسانه، شش سالگیاش را نیز پشت...