مروری بر فعالیت برخی از مراکز آموزش بازی سازی در جهان ( بخش اول)

امروزه به نظر می‌آید بازی‌های ویدئویی به عنوان یکی از  شکل‌های سرگرمی برای همه نسل‌ها جذاب شده‌ است و دیده می‌شود که افراد در گروه‌های سنی متفاوت به انواع مختلفی از آن با توجه...

توسعه‌دهندگان یونیتی از متاورس چه می‌دانند؟ (بخش دوم)

اصطلاحات «متاورس» و «اِن. اِف. تی» اخیراً به دلایل مختلف محبوبیت زیادی پیداکرده‌اند. در سال 2021 میلادی فیس‌بوک نام خود را به‌عنوان متا تغییر نام داد. بااین‌حال، با توجهات جدید به این پدیده‌ها، سؤالات...

توسعه‌دهندگان یونیتی از متاورس چه می‌دانند؟ (بخش اول)

اصطلاحات «متاورس» و «اِن. اِف. تی» اخیراً به دلایل مختلف محبوبیت زیادی پیداکرده‌اند. در سال 2021 میلادی فیس‌بوک نام خود را به‌عنوان متا تغییر نام داد. بااین‌حال، با توجهات جدید به این پدیده‌ها، سؤالات...

تحلیل نقش شکست دربازی‌های ویدئویی: چگونه باختن می‌تواند پاداش‌دهنده باشد؟!

شکست می‌تواند به عنوان یک عنصر مثبت در تجربه بازی در نظر گرفته شود، زیرا باعث افزایش انگیزه، یادگیری و درک عمیق‌تر از بازی می‌شود. این مقاله به تحلیل مکانیزم‌های مختلف شکست در بازی‌های...

گزارش «تفکیک بازیکنان ایرانی» برای نخستین بار در ایران منتشر شد

شاخص‌ترین اطلاعات تفکیک بازیکنان ایرانی منتشر شد. در این گزارش اطلاعات نسبتاً جامعی از بازیکنان ایرانی بر مبنای شاخص‌های جمعیت شناختی، رفتاری، مصرف و جغرافیا ارائه شده است. الگوی مصرف بازی‌ها، سبک‌ها و شخصیت‌های...

نمایه شدن مقالات پذیرفته شده ششمین سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1402 در کتابخانه دیجیتال...

سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1402 با همکاری دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در قالب رویداد جایزه بازی‌های جدی، مورخ 7 و 8 دی‌ماه 1402 به‌صورت حضوری برگزار شد. پذیرش مقالات فقط انگلیسی و با...

رونمایی از کتاب تاریخ بازی‌های دیجیتال

رونمایی از کتاب تاریخ بازی‌های دیجیتال  به گزارش معاونت آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از کتاب تاریخ بازی‌های دیجیتال ترجمه میرمحمدرضا حیدری یکشنبه ۱۰ تیر رونمایی می‌شود. در این برنامه میرمحمدرضا حیدری مترجم کتاب،...

نرم‌افزار همستر کامبت و چگونگی استفاده از گیمیفیکیشن در جذب مخاطب

نرم‌افزار همستر کامبت چگونه با استفاده از گیمیفیکیشن مخاطب را جذب می‌کند؟ نرم‌افزار همستر کامبت چگونه با استفاده از گیمیفیکیشن مخاطب را جذب می‌کند؟ درسال‌های اخیر، پدیده نوظهور گیمیفیکیشن با استفاده از مولفه‌های انگیزشی بازی و...

تجربه‌خوانی بازی بی‌سیم

با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از تجربیات بازی‌سازان و آگاهی از چالش‌ها برای توسعه صنعت بازی در ایران و همچنین در راستای حمایت از انباشت سرمایه دانش این حوزه، دایرک به بررسی مسیر...

مروری بر وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتالی در جهان (بخش دوم: درآمد بازی‌های دیجیتالی)

امروزه صنعت جهانی بازی‌های ویدئویی یکی از بزرگ‌ترین صنایع فرهنگی جهان است. ارزش بازار صنعت بازی‌های ویدئویی در حال افزایش است و میلیاردها بازیکن در سراسر جهان از بازی‌های ویدئویی لذت می‌برند. یکی از مهم‌ترین موضوعات در صنعت بازی، توجه به تجاری‌سازی و نحوه درآمدزایی از تولیدات این حوزه است. استفاده از مدل‌های تجاری بازی‌های ویدئویی در واقع زمینه‌ای بسیار مهم است که تا حد زیادی به این موضوع وابسته است که روش‌های جدید و نوآورانه در مدیریت کسب و کار و پول‌سازی(درآمدزایی) ایجاد شود. در همین راستا در این گزارش به بررسی میزان فروش و درآمد بازی‌ها در جهان می‌پردازیم.آنچه در ادامه می‌آید، توسط خانم مهشید شهیدی، پژوهشگر همکار دایرک جمع‌آوری و تنظیم شده است.