جایزه 20 میلیون تومانی موسسه نیماد برای بازی‌های منتخب حوزه سلامت...

مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد)، همچون دو دوره گذشته با حمایت مالی و در قالب جایزه از بازی‌های جدی منتخب خود...

جایزه ویژه برای بازی‌های جدی در حوزه سواد سیاسی

رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی 1399 به عنوان رویدادی مهم در صنعت بازی ایران قرار است برای چهارمین دوره در پاییز و زمستان برگزار شود....

بازی ایرانی منچرز: سهل و ممتنع

بازار بازی‌های موبایل در ایران، بازاری نوپا و جوان است که ظرفیت‌های زیادی برای درآمدزایی و ایجاد شغل دارد. با وجود جذابیت‌های زیاد و...

داده‌هایی کلیدی از صنعت بازی‌های دیجیتال در آمریکا در سال ۲۰۲۰

انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) از اولین و مهم‌ترین تشکل‌های صنفی فعالان صنعت بازی‌سازی است که تقریباً تمام شرکت‌های مهم بازی‌سازی جهان در آن...

جشنواره «خلاق برتر»، انتخاب و تقدیر از شرکت‌های خلاق

برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق به منظور بررسی، انتخاب و تقدیر از مجموعه‌های خلاقی که در کسب‌وکار و یا استارتاپ خود موفق بوده‌اند، جشنواره‌ای...

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به جمع حامیان چهارمین دوره...

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با اعطای جوایز نقدی بالغ بر ۳۰ میلیون تومان و جوایز غیرنقدی از بازی‌ها و مقالات برگزیده خود...

جایزه ویژه «وزارت ورزش و جوانان» به بازی‌های جدی با موضوع...

وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از حامیان جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹، به مناسبت «هفته ازدواج» جایزه ویژه‌ای را برای بازی‌هایی که...

گزارش تحلیلی کافه بازار از رشد بازی‌های ایرانی (چرخه عمر، طول...

گزارش تحلیلی بازار از وضعیت بازی‌های موبایلی (نرخ رشد، طول عمر، روندها و چرخه عمر بازی‌ها) در سال ۹۸ منتشر شد. بر اساس این...

وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۰: دورکاری

کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی (Game Developers Conference) در بخش تحقیقات، از تقریباً ۲۵۰۰ توسعه‌دهنده بازی‌های ویدئویی در مورد کار در خانه (دورکاری) نظرسنجی کرده...

بازی‌های جدی و سیاست

همان‌طور که می‌دانید، بازی‌های جدی یکی از انواع بازی‌های دیجیتال هستند که هدف آن‌ها تنها سرگرمی نیست بلکه در کنار سرگرمی، شبیه‌سازی رویدادهای واقعی...

فراخوان چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی منتشر شد

رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۹ در سه بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۹، جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹ و هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۹ برگزار...

گزارش ۲۰۲۰ نیوزو از بازار جهانی بازی‌ها

امسال نقطه‌ی عطفی دیگر برای صنعتی است که توسط وقایع جهانی کم‌تر دیده شده شکل می‌گیرد. بازی‌ها به‌عنوان ستون‌های سرگرمی، ارتباط اجتماعی و تسکین‌دهنده،...

همدلی حسی-حرکتی در بازی‌های ویدئویی

در تعامل توسعه‌یافته و غوطه‌ورانه فرد با آواتار در فضای دیجیتالی یک صمیمیت با بدن دیجیتال غیرواقعی ایجاد می‌شود که مرزهای میان خود -...

دانشگاه علامه طباطبائی میزبان جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۹ شد

بازی‌سازان و طرفداران پروپا قرص بازی در ایران حتما این روزها دنبال شنیدن خبری از برگزاری رویداد «سیگپ ۲۰۲۰» هستند. رویدادی که با نام...

فصل جدید نشر در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با هدف یعنی توسعه مبانی نظری و فنی در حوزه ساخت و مطالعات بازی طی سال‌های گذشته، کتاب‌های متنوعی...

ژانر در بازی‌های دیجیتال

علیرغم اهمیتی که ‌مساله ‌ژانر در مطالعات رسانه‌ای دارد و در بازی‌های دیجیتال نیز تعاریف زیادی برای آن ارائه شده است هنوز بر سر...

گیمرها المپیکی می‌شوند؟

المپیک برای همه یادآور رویدادی ورزشی با کلی ورزشکار رشته‌های مختلف است که تیمی یا انفرادی رخ به رخ و شانه به شانه هم رقابت می‌کنند برای رسیدن به آرزوی‌شان. آرزویی به بزرگی ایستادن روی سکوی نخست و انداختن مدال خوش رنگ طلا به گردن‌شان. المپیک حالا انگار می‌خواهد برای اولین بار عرصه رقابت در این میدان بزرگ را برای گروهی باز کند که ورزشکار نیستند و گیمرهای حرفه‌ای‌اند در دنیای جذاب و پرهیجان بازی‌ها.

بازار جهانی بازی‌های دیجیتال در می ۲۰۲۰ به نقل از سوپردیتا

متن زیر ترجمه گزارش اخیر سوپردیتا است که هفته گذشته منتشر شده و به تحلیل وضعیت بازار جهانی بازی‌های دیجیتال در ماه گذشته‌ میلادی...

۸۰% از بازیکن‌ها معمولا هنگام بازی کردن می‌خورند یا می‌آشامند: عادات...

تحقیق در مورد الگوهای مصرف در بازیکن‌ها جذابیت‌های زیادی برای برندهای معروف دنیا دارد. گزارش پیش‌رو از سایت نیوزو به ارائه اطلاعاتی از عادات مصرف...

بدن‌مندی در سینما و بازی‌های دیجیتال

غالباً در نقد بازی‌های ویدئویی به جنبه‌های بصری این رسانه اهمیت بیشتری داده می‌شود که این جنبه‌ها اشتراکاتی با دنیای سینما دارد. دلیل این...