Home بازی‌های جدی سیگپ معرفی سخنرانان خارجی سمپوزیوم بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۲

معرفی سخنرانان خارجی سمپوزیوم بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۲

0
45

در بخش سمپوزیوم رویداد جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۲ که بخش مقالات علمی این رویداد است و مخاطب دانشگاهی را هدف خود قرار داده است، از اساتید و سخنرانان برجسته حوزه بازی‌های جدی دعوت به‌عمل‌آمده تا با بیان تجربیات خود و معرفی جدیدترین پیشرفت‌ها در این حوزه، امکان به‌روزرسانی و همکاری‌های علمی برای متخصصان این حوزه فراهم شود.

در ادامه با این سخنرانان آشنا شوید:

پروفسور سارا دفریتاس
او استاد تمام و مدیر موسسه آینده دیجیتال، از اولین‌ محققان در حوزه بازی‌های جدی است. او به درک رابط‌های کامپیوتری طبیعی انسان و سیستم‌های پاداش و بازخورد مبتنی بر بازی علاقه‌مند بوده و کار خود را در موسسه بازی‌های جدی (دانشگاه کاونتری) مورد سنجش و بررسی قرارداده است.

گزیده‌ای از چکیده پروفسور سارا دفریتاس در ششمین رویداد بازی جدی:

  • قدرتمند بودن بازی‌های جدی، به دلیل نحوه عملکرد بازی و سرگرمی‌ها در همراهی با تغییر رفتار و انگیزه است.
  • این سخنرانی نشان می‌دهد که چگونه بازی‌ها و سرگرمی برای یادگیری اجتماعی تغییر شکل می‌یابند.

پروفسور سیلوستر ارناب
او استاد علوم بازی (بازی‌های کاربردی) در دانشگاه کاونتری انگلستان است. ایجاد تجارب جذاب، همدلانه و توانمند از طریق شیوه‌های طراحی بازیگوشانه از جمله اشتیاق‌های ارناب در سوابق حرفه‌ای خود است. او با انتشار پژوهش‌های گسترده ازجمله  بیش از ۱۰۰ مقاله دانشگاهی  و کتاب «علم بازی در فضاهای یادگیری ترکیبی» در مورد پتانسیل علم بازی و کاربرد آن در تحول آموزش تحقیق و تدریس می‌کند. 

گزیده‌ای از چکیده سیلوستر ارناب در ششمین رویداد بازی جدی:

  • با توجه به نتایجی که از تجربیات مبتنی بر بازی به دست می‌آیند، اتخاذ رویکردی همدلانه‌ و مبتنی بر خلق مشترک، که مشارکت را در بین کنشگران در فرآیند طراحی تقویت می‌کند، بسیار مهم است.
  • با تکیه ‌بر تحقیقات، این ارائه روش‌ها و ابزارهای طراحی بازی جامع را به نمایش می‌گذارد که موانع ورود را در خلق مشترک از بین می‌برد و درنهایت منجر به نتایج هدفمند می‌شود.
  • این سخنرانی همچنین بینش‌هایی را از کتاب سیلوستر در مورد “علم بازی در فضاهای یادگیری ترکیبی” به دست خواهد داد.

کاتارینا تیلمانس
او محقق، طراح و مدرس رسانه‌های تعاملی در آزمایشگاه و موسسه توسعه بازی کلن، است. او در مطالعات و کار خود، ویژگی‌های بازی‌ها را به‌عنوان ابزاری برای هنر و کنشگری بررسی و ترویج می‌کند. او رئیس سابق و یکی از اعضای مؤسس شبکه Games for Change Europe است.

گزیده‌ای از چکیده کاتارینا تیلمانس در ششمین رویداد بازی جدی:

  • یادگیری سنتی و همچنین بازی‌های جدی آنالوگ یا دیجیتال از ظرفیت فوق‌العاده بدن برای پردازش ورودی‌های چند حسی برای غنی‌سازی و ادغام نتایج یادگیری استفاده نمی‌کنند.
  • درحالی‌که واقعیت توسعه‌یافته (XR) اجازه می‌دهد تا بدن کاربران را به‌طور کامل در تجربه گنجانده شود، برنامه‌های بازی‌های جدی XR، بااین‌حال عمدتاً بر تعامل بصری تأکیددارند.
  • با استفاده از یک رویکرد طراحی بدن محور اختصاصی، بازی‌های جدی مبتنی بر XR می‌توانند از امکانات فراوانی برای تبدیل انتقال دانش به یک تجربه شناختی-فیزیکی-عاطفی جامع بهره ببرند.
  • این ارائه، شرکت‌کنندگان را با استراتژی‌هایی برای طراحی فیزیکی معنادار آشنا می‌کند و آن‌ها را الهام می‌بخشد تا تجربیات XR را ایجاد کنند.

دکتر امین بابادی
او توسعه‌دهنده بازی‌های ویدئویی و متخصص در هوش مصنوعی است. او همچنین محقق پسادکتری و برنامه‌نویس هوش مصنوعی بازی در Bugbear Entertainment Ltd است که در زمینه هوش مصنوعی بازی مسابقه‌ای کار می‌کند. او بیش از ده سال تجربه به‌عنوان توسعه‌دهنده بازی و بیش از پنج سال تجربه به‌عنوان محقق کاربردی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دارد.

گزیده‌ای از چکیده دکتر امین بابادی در ششمین رویداد بازی جدی:

  • ابزارهای هوش مصنوعی با طرز کار آسانی ایجادشده‌اند که نسبت به گذشته به‌طور محسوسی قابل‌اعتمادتر و هوشمندتر هستند و در زمان کوتاهی شیوه‌های عملیاتی ما را در بسیاری از حوزه‌ها تغییر داده‌اند.
  • در این سخنرانی، مروری از شبیه‌سازهای مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌شود و توضیح داده می‌شود که چگونه از این ابزار می‌توان برای ساخت نسل جدیدی از بازی‌های جدی استفاده کرد که کاربردهای متفاوتی در حوزه‌های اتومبیل‌های خودکار، آموزش حرفه‌ای، و تحصیلات داشته باشند.

یادآور می‌شود «سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی» مانند دوره‌های گذشته در فهرست کنفرانس‌های تحت حمایت پایگاه استنادی IEEE Xplore  نیز قرار گرفته است. مقالات پذیرفته‌شده در سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی ۱۴۰۲ برای نمایه‌سازی در پایگاه معتبر استنادی IEEE Xplore به این پایگاه ارسال و نمایه می‌شوند.

بخش سمپوزیوم این رویداد به همراه آیین اختتامیه ششمین دوره جایزه بازی های جدی روزهای ۳۰ آذر و ۱ دی‌ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here