فراخوان رویداد بین المللی جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۲ منتشر شد

0
120

ششمین دوره رویداد جایزه بازی‌های جدی در سه بخش اصلی، جشنواره بازی‌های جدی سال ۱۴۰۲، هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۲ و سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی، سالانه توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان تنها متولی این صنعت و با جذب حامیان این حوزه، برگزار می‌شود. این رویداد در ششمین دوره خود تلاش می‌کند تا با برگزاری سه بخش کلیدی، شامل جشنواره، هکاتون و سمپوزیوم، زیرساخت‌های علمی و صنعتی را برای توسعه بیش ‌از پیش بازی‌های جدی در کشور فراهم و حلقه‌های توسعه را از تحقیقات دانشگاهی تا تجاری‌سازی محصولات موجود در صنعت تقویت کند.
رویداد جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۲، همچون دوره‌های گذشته با میلیون‌ها تومان جایزه و شبکه بزرگی از حامیان و همکاران فرصتی برای مشارکت در رشد بازی‌های جدی در کشور را فراهم نموده است.

حامیان:

حامیان این دوره را ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، بنیاد ملی نخبگان، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرکز نوآوری و شتابدهی علوم شناختی و داده‌کاوی، صندوق نوآوری و شکوفایی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه اصفهان، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پٰژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم (پمفات)، شتابدهنده آمیتیس ژن، موسسه علمی رزمندگان (خانه خلاق و نوآوری ستاپ)، آپارات گیم، هوشمند اول بهشتی (هاب)، مگنت هوشمند اول بهشتی، خانه بازی جهش اول،  انستیتوی ملی بازی‌سازی و شتاب‌دهنده آواگیمز تشکیل می‌دهند.

بخش اول: جشنواره ۱۴۰۲

مشابه سال‌های گذشته، در این دوره نیز جایزه بازی‌های جدی میزبان آثار تولید شده در این زمینه است. صاحبان اثر می‌توانند بازی خود را (نسخه جدید یک بازی یا نسخه به‌روزرسانی شده بازی در دوره‌های قبل جشنواره) نهایتا تا روز جمعه مورخ ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲ برای دبیرخانه جایزه ارسال کنند. پس از دریافت آثار ارسالی، بازی‌های جدی در سه مرحله مورد داوری تولید، داوری تجاری و داوری علمی قرار می‌گیرند و پس از بررسی‌های داوران، تیم‌های منتخب برای فینال، به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت. در مجموع بیش از ۴ میلیارد تومان جایزه در انتظار برندگان این بخش خواهد بود.

دبیرخانه رویداد در موضوعات زیر به آثار منتخب جایزه نقدی اهدا خواهد کرد:

بازی جدی سال برنده جایزه بزرگ ۲۵۰ میلیون ریالی بنیاد خواهد بود.
فینالیست‌های جشنواره مجموعا تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد.
بازی‌های جدی دانشگاهی منتخب مجموعا  تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد.
 بازی جدی برگزیده بخش بین‌الملل جشنواره تا سقف ۱۵۰۰ یورو به بازی‌سازان غیرایرانی تعلق خواهد گرفت. 
بازی‌هایی که در دوره‌های قبلی رویداد شرکت کرده‌اند، در صورت به‌روزرسانی بازی خود می‌توانند مجددا در بخش بهترین به‌روزرسانی شرکت و شانس خود را برای برنده شدن جایزه ۱۰۰ میلیون ریالی امتحان کنند.
به شکل ویژه منتخبین به‌منظور دریافت تسهیلات تجاری‌سازی، تبلیغات و یا کمک هزینه تولید بازی از سوی بنیاد مدنظر قرار خواهند گرفت.
به شکل ویژه امسال دبیرخانه رویداد مجموعا تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال جایزه برای بازی‌های جدی در حوزه متاورس و NFT تدارک دیده است. 

بخش دوم: هکاتون ۱۴۰۲

هکاتون بازی‌های جدی یک رویداد بازی‌سازی سه روزه است که در تهران، تبریز و اصفهان برگزار خواهد شد. پنجمین دوره هکاتون بازی‌های جدی در سال ۱۴۰۲ با اتفاقی ویژه همراه است. از سال جاری هکاتون به‌عنوان یک رویداد رقابتی مسئله‌محور ذیل طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان قرار گرفت و با حمایت مادی این بنیاد و اعطای امتیاز نخبگی به برگزیدگان فرصتی ویژه برای شرکت‌کنندگان فراهم کرده است. همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف افزایش مراجعه افراد به کتابخانه‌ها با ارائه موضوع بازی‌وارسازی مراجعه به کتابخانه‌ها حامی مالی و طراح مسئله این رویداد در شهرهای تهران، تبریز و اصفهان است که به‌صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد و از بهترین بازی‌های رومیزی یا دیجیتالی این بخش تقدیر خواهد نمود. بنابراین افراد و تیم­‌های علاقه­‌مند می‌توانند نهایتاً تا روز جمعه مورخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ برای بهره‌مندی از این فرصت و شرکت در رویداد به‌صورت فردی یا تیمی ثبت‌نام کنند.

قابل توجه است که به‌منظور توانمندسازی و آموزش شرکت‌کنندگان پیش از هکاتون، کارگاه‌های آموزشی تخصصی برگزار خواهد شد که پیش‌نیاز دریافت امتیاز نخبگی بنیاد ملی نخبگان و اجباری است. زمان کارگاه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.
بازی‌های توسعه داده شده نهایتا تا نسخه دِمو، تجربه‌ و ایده اولیه ساخت یک بازی جدی در موضوع مطرح‌شده هستند. در مجموع تا سقف ۱۸۰ میلیون ریال جایزه در انتظار برندگان این بخش خواهد بود. علاوه بر جایزه نقدی، بازی‌های منتخب حامیان، برای توسعه بازی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

بخش سوم: سمپوزیوم ۱۴۰۲

بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی پذیرای مقالات تخصصی در حوزه بازی‌های جدی است. مقالات فقط به زبان انگلیسی و نهایتا تا روز جمعه مورخ ۵ آبان‌ماه پذیرفته می‌­شوند. داوری مقالات با هدف افزایش کیفیت مقالات ارسال شده، سخت‌گیرانه و در سطح مقالات علمی-پژوهشی خواهد بود. از میان مقالات ارسال شده، مقالات منتخب علاوه بر دریافت جایزه نقدی، در روز سمپوزیوم به صورت شفاهی ارائه می­‌شوند. در مجموع تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال جایزه به مقالات منتخب تعلق خواهد گرفت. برای نمایه‌سازی مقالات در پایگاه استنادی IEEE اقدامات اخذ مجوز در حال انجام است.
به شکل ویژه امسال دبیرخانه رویداد مجموعا تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال جایزه برای مقالاتی که به موضوعات مرتبط با متاورس و بازی‌های جدی یا کاربرد NFT در بازی‌های جدی پرداخته باشند، تدارک دیده و همچنین برای مقاله برتر نویسندگان خارجی ۵۰۰ یورو جایزه نقدی درنظر گرفته است.

شیوه ثبت‌نام:

برای شرکت در جشنواره یا هکاتون، دو فُرم جداگانه طراحی شده است که بنا به تمایل خود برای شرکت در هر کدام، می‌توانید یک یا هر دو فرُم­ را تکمیل کنید. در مورد ارسال مقاله به سمپوزیوم نیز لازم است تا مقالات خود را از طریق سامانه ارسال مقالات برای دبیرخانه، بارگذاری کنید.

برای دانلود فراخوان کامل SeGaP2023 به زبان فارسی، اینجا کلیک کنید.
برای ارسال اثر به جشنواره بازی­ جدی سال ۱۴۰۲ اینجا کلیک کنید.
برای ثبت‌­نام فردی یا گروهی در هکاتون بازی­‌های جدی ۱۴۰۲ اینجا کلیک کنید.
برای ارسال مقاله به سمپوزیوم بازی­‌های جدی ۱۴۰۲ اینجا کلیک کنید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here