دیدار با نویسندگان کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی» در نمایشگاه کتاب تهران

0
72

نویسندگان کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی» روز جمعه از ساعت 11 در غرفه انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حاضر می‌شوند و پاسخگوی سوالات علاقه‌مندان به حوزه مطالعات بازی درباره مباحث این کتاب هستند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی» از جمله عناوین منتشر شده انتشارات بنیاد در سال 1400 در حوزه بازی‌های دیجیتال است که در ایام برگزاری نمایشگاه برای خرید و استفاده علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه بازی عرضه شده است.

کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی» به قلم اعظم ده‌صوفيانی و الهه جعفری، نخستین کتاب فارسی در زمینه بازی‌های جدی است.

در تألیف کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی» اگرچه به منابع مختلف لاتین مراجعه شده اما تلاش شده است شرایط ایران هم درنظر گرفته شود تا اثر، حالت ترجمه‌های پاره‏‌ پاره از متون مختلف را به‏‌ خود نگیرد.

برای تالیف این کتاب تلاش شده تا بازی‌های گوناگون، انجام و با افراد متخصص در این حوزه مصاحبه شود تا جبرانی برای کمبود متون فارسی در این زمینه باشد.

این کتاب ضمن اینکه دریچه‌ای به ‏‌سوی بازی‌های جدی می‌گشاید، به مهمترین موضوعات در این زمینه پرداخته است و به عنوان اثری قابل قبول و کاربردی، مورد توجه پژوهشگران خواهد بود.

کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی» در 5 فصل به موضوعاتی شامل ظهور بازی‌های جدی، طبقه‌بندی بازی‌های جدی، بازی جدی و آموزش، مبنای تئوریک طراحی بازی‌های جدی، منطق طراحی بازی، محدودیت‌های طراحی بازی جدی، بازی‌های جدی در چرخه اقتصاد، نمونه‌هایی از بازی‌های جدی و پرکاربردترین حوزه‌های بازی‌های جدی پرداخته است.

علاقه‌مندان و پژوهشگران بازی می‌توانند برای طرح سوالات خود از نویسندگان این کتاب ساعت 11 روز جمعه به غرفه انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در راهروی 12، ورودی 41، غرفه 26 شبستان اصلی مراجعه کنند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here