وزرات فرهنگ از طرح‌های کاربردی دانشگاهی در حوزه بازی‌ها حمایت می‌کند

0
32

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین پایانی ششمین دوره ‌بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنای خود را در سه حوزه مهم هدفگذاری کرده و نگاه‌مان با فناوری نوین در حوزه فرهنگی و هنری درهم آمیخته است.

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب، افزود: به کار‌گیری و استفاده از شیوه‌های جدید برای ایجاد حکمرانی گسترده در حوزه فرهنگ و هنر ضروری است.

وی در عین حال تصریح کرد: در وزارت فرهنگ به زودی تغییرات مهمی در حوزه فناوری‌های نوین و فضای مجازی ایجاد خواهد شد.

اسماعیلی گفت: از دیگر حوزه‌های مهم بخش بازی‌هاست که طبق آخرین پیمایش‌های بنیاد بازی‌های رایانه‌ای بیش از ۳۴ میلیون بازیکن داریم که ۴ میلیون بازیکن حرفه‌ای هستند که بیش از ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند و این امر یک فرصت  به‌شمار می‌آید.

وزیر فرهنگ ادامه داد: یکی از بخش‌های حائز اهمیت جشنواره بازی‌هاست و ما برای تحقق اهداف خود در این حوزه نیازمند همراهی  دانشگاه هستیم و وزرات فرهنگ هم آماده حمایت از طرح‌های کاربردی دانشگاه‌های مختلف است.
 
در این آئین که مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرزانه فخریان مشاور وزیر در امور کودک و نوجوان، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر نیز حضور داشتند به همراه وزیر فرهنگ از برگزیدگان ششمین دوره ‌بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی تقدیر شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here