تلاش می‌کنیم برای تجاری‌سازی بازی‌های جدی قدمی برداریم

0
37

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آئین پایانی ششمین دوره ‌بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی گفت:  تلاش می‌کنیم برای تجاری‌سازی بازی‌های جدی قدمی برداریم و در این مسیر لازم است ارتباطات بهتری میان شرکت‌‌ها و تیم‌های بازی‌ساز با دولت و مجموعه‌های خاص در مسیر تجاری‌سازی این بازی‌ها برقرار شود.

محمدامین حاجی هاشمی در سخنانش با اشاره به اینکه جشنواره بازی‌های جدی از دل کنفرانس یک علمی بیرون آمد، تصریح کرد: اهتمام مجموعه‌های دانشگاهی به موضوع بازی‌های جدی و علمی و استقبال از این رویداد در کشور جای خوشحالی دارد. فکر می‌کنم کمتر جشنواره‌ای به طور تخصصی در دنیا است که به موضوع بازی‌های جدی در قالب رویدادی سالانه بپردازد.

او افزود: در پژوهشی که بنیاد با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز انجام داد، مشخص شد که ایران در حوزه تولید علم بازی‌های رایانه‌ای رتبه اول منطقه و کشورهای اسلامی و رتبه 18 دنیا را دارد. این امر بخاطر توجه مجموعه علمی و دانشگاهی کشور به این بخش است و این امر برای حوزه مهجوری مثل بازی‌های علمی و آموزشی جای خوشحالی و تقدیر دارد. امیدواریم بتوانیم با همراهی مجموعه‌های مرتبط با این حوزه در کشور، از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: رویداد جایزه بازی‌های جدی هر ساله در موضوعاتی مثل سلامت وآموزش برگزار شده و جا دارد مجموعه‌های دیگری در حوزه‌های مهارتی، گردشگری، نظامی و … را نیز نسبت به حضور و همکاری در این رویداد ترغیب کنیم. البته جا دارد از مجموعه‌هایی مثل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادهایی که طی سال‌های گذشته همکاری نزدیکی با این رویداد داشتند، قدردانی کنم. از دیگر دستگاه‌های کشور هم دعوت می‌کنیم که به این حوزه توجه کنند. چرا که حوزه بسیار گسترده‌ای است و موضوع بازی‌های رایانه‌ای و گیمفیکیشن در حوزه‌های مختلف و برای حل چالش‌های کشور کاربردهای متفاوتی دارد.

حاجی هاشمی ادامه داد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تلاش کرده تا به عنوان نهاد زیرمجموعه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، در کنار سایر حوزه‌های مرتبط به بازی‌های تجاری و برگزاری لیگ‌های بازی‌های رایانه‌ای به بخش دانشگاهی این حوزه نیز توجه کند. این امر قطعا کمک دستگاه‌های مرتبط و مجموعه‌های دانشگاهی را می‌طلبد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه به ارائه آماری از میزان آثار رسیده به دبیرخانه ششمین رویداد جایزه‌ بازی‌های جدی اشاره کرد و گفت: در این دوره از 27 استان کشور و بیش از 100 واحد دانشگاهی در سه بخش رویداد، آثاری به دبیرخانه این رویداد ارسال شد. بیش از 84 عنوان بازی به بخش جشنواره این رویداد ارسال شد و 34 تیم در بخش هکاتون به رقابت با یکدیگر پرداختند و 41 مقاله نیز در بخش سمپوزیوم شرکت کردند.

حاجی هاشمی در سخنانش به طراحی جدید تندیس جایزه بازی‌های جدی در این دوره نیز اشاره کرد که بنا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر لزوم توجه به زبان فارسی و رعایت نماد فارسی در این تندیس، تندیس این رویداد به دلیل وجهه بین‌المللی بودن آن به صورت فارسی و انگلیسی و دو رو طراحی شد.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم برای تجاری‌سازی بازی‌های جدی قدمی برداریم. چون مخاطب این بازی‌های مخاطبان خاص هستند، لازم است ارتباطات بهتری میان شرکت‌‌ها و تیم‌های بازی‌ساز با دولت و مجموعه‌های خاص در مسیر تجاری‌سازی این بازی‌ها برقرار شود. تلاش می‌کنیم

این اتفاق رقم بخورد و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم برای بازی‌هایی که در این جشنواره شرکت می‌کنند، جوایزی برای تجاری‌سازی آنها با همکاری سرمایه‌گذاران در نظر بگیریم.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here