هکاتون آنلاین بازی­‌های جدی ۱۳۹۹: تجربه ساخت بازی برای مواجهه با کرونا؛

0
296

 

منتورهای تهران، تبریز و اصفهان مشخص شدند

برای سومین سال متوالی، هکاتون بازی‌های جدی از 19 تا 21 آذرماه و این بار به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. اگر بازی­ساز یا بازی­‌پژوه علاقه‌­مند به بازی­‌های جدی هستید، تنها تا 7 آذرماه مهلت دارید برای شرکت در این مسابقه با بیش از 300 میلیون تومان جوایز نقدی و تسهیلات تجاری­‌سازی ثبت­‌نام کنید.

هکاتون بازی‌­های جدی 1399 یک رویداد بازی­‌سازی سه روزه برای ساخت نسخه اولیه­‌ای از بازی‌­های دیجیتالی یا رومیزی با موضوع «مهارت­‌های زندگی: مواجهه با همه‌­گیری بیماری‌­ها» است که هم­زمان در سه شهر تهران، تبریز و اصفهان برگزار خواهد شد. به دلیل شیوع بیماری کرونا، امسال برگزاری هکاتون و منتورینگ تیم‌­ها کاملا به صورت مجازی و از طریق پلتفرم­‌های آنلاین پیگیری خواهد شد.

شرکت­‌کنندگان این رویداد هم­زمان می­‌توانند از راهنمایی­‌های منتورهای فنی و علمی بهره بگیرند. اساتید حاضر در شهرهای مختلف برای هدایت تیم­‌ها به شرح زیر هستند:

– در شهر تهران: طه رسولی، هادی اسکندری، وهاب احمدوند، ارغوان انصاری و محمد ایرجی

– در شهر تبریز به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز: حسام ساکیان، محمدصادق نعمانی، سید وحید مصطفوی، میلاد جعفری سیسی و حسین زارعی به سرپرستی دکتر یونس سخاوت

– در شهر اصفهان به میزبانی دانشگاه اصفهان: امین بابادی، محمدمهدی کرمانی، احسان سراهیان، حمید راست‌قلم، ابولفضل شرافت و محمد کریمی به سرپرستی دکتر جواد راستی

– گروه منتورینگ علمی نیز متشکل از تیم پزشکی معرفی شده توسط موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) و شامل دکتر نیما فتاحی، دکتر رامیار رحیمی و دکتر احمدرضا ظریفیان است که در هر سه شهر به راهنمایی تیم‌­ها از حیث مبانی نظری مواجهه با پاندمی خواهند پرداخت.

همچنین، علاوه بر وزارت ورزش و جوانان که حامی اصلی و طراح مسئله هکاتون است، نهادهای مختلفی از آثار تولید شده در هکاتون در قالب اعطای جوایز نقدی و تسهیلات برای تجاری­‌سازی آثار حمایت خواهند کرد که مجموع آن به بیش از 300 میلیون تومان می‌­رسد. این حمایت­‌ها به شرح زیر هستند:

وزارت ورزش و جوانان: 30 میلیون تومان جایزه نقدی برای آثار منتخب هر شهر (مجموعا 90 میلیون تومان جایزه نقدی)

ستاد توسعه فناوری­‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی: مجموعا 30 میلیون تومان جایزه نقدی + 150 میلیون تومان تسهیلات تجاری­‌سازی برای سه بازی برگزیده مبتنی بر واقعیت گسترده

شتاب‌دهنده هاب: 5 میلیون تومان جایزه نقدی برای آثار منتخب در ژانر هایپرکژوآل + 50 میلیون تومان تسهیلات شتاب‌دهی

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی: مجموعا 10 میلیون تومان جایزه نقدی + 40 میلیون تومان تسهیلات تجاری‌سازی به سه بازی برتر در حوزه علوم شناختی

– همچنین آثار تولید شده با محوریت کودکان و نوجوانان می­‌توانند متعاقبا در رویداد «ایده آزاد» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کنند.

هکاتون بازی­‌های جدی 1399 فرصتی استثنایی برای پیوستن به جمع بازی­‌سازان جدی است. اگر تمایل دارید در این رویداد حضور داشته باشید، تنها تا 7 آذرماه فرصت دارید از اینجا در رویداد ثبت‌­نام کنید.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here