پنجمین دوره جایزه بازی‌های جدی به میزبانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود

0
115

رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی 1400 (SeGaP2021) پاییز امسال و در پنجمین دوره به میزبانی دانشکده برق و مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

جایزه بازی‌های جدی 1400 طبق روال چهار دوره گذشته در سه بخش اصلی جشنواره، هکاتون و سمپوزیوم برگزار می‌شود و همچنان علاوه بر بازی‌های دیجیتال، حامی سایر سرگرمی‌­های جدی همچون بازی‌های رومیزی یا شبیه‌­سازها نیز خواهد بود.

یکی از نکات مهم این رویداد در سال 1400، تغییر زمان برگزاری آن است. با توجه به پایان سال میلادی و تداخل آن با تاریخ برگزاری رویداد در دی‌ماه و همچنین مشکل در برقراری ارتباط و مشارکت سخنران‌های خارجی، دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی تصمیم دارد برخلاف دو دوره گذشته و با تداوم سنت برگزاری DGRC، سیگپ 2021 را در هفته اول آذر برگزار کند.

پنجمین دوره جایزه بازی‌های جدی در بخش جشنواره بازی جدی سال 1400 نیز میزبان آثار تولید شده در این زمینه است. صاحبان اثر می‌توانند بازی خود را (نسخه جدید یک بازی یا نسخه به‌روزرسانی شده بازی در دوره‌های قبل جشنواره)  برای دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

بخش هکاتون بازی‌های جدی 1400 نیز همچون سال گذشته شاهد رقابت سه‌روزه در سه شهر تهران، تبریز و اصفهان خواهد بود و موضوع هکاتون و نهاد حامی آن متعاقبا اعلام می‌شود.

بخش سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1400 امسال نیز پذیرای مقالات تخصصی انگلیسی است و مقالات پذیرفته شده بعد از دریافت مجوز همچون دوره‌های گذشته، برای نمایه‌سازی به پایگاه استنادی IEEE Xplore  ارسال خواهند شد. همچنین با توجه به اهمیت موضوع روش تحقیق و تجاری‌سازی بازی‌های جدی، این موضوع از اولویت‌های دبیرخانه برای دریافت مقالات بوده و جایزه ویژه‌ای برای این موضوع در نظر خواهد گرفت.

لازم به تاکید است که در صورت تداوم شرایط کرونا در کشور همچون سال گذشته برگزاری این رویداد به‌صورت آنلاین قابل تصور خواهد بود.

بر این اساس دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی از تمامی بازی‌سازان و بازی‌پژوهان علاقه‌مند به تولید و مطالعه در حوزه سرگرمی­‌های جدی دعوت به عمل می‌آورد تا با آماده‌سازی آثار خود برای ارسال به رویداد، به این جمع بزرگ بپیوندند و به‌عنوان عضوی از این شبکه همکاری در تولید مقالات، بازی‌ها و به‌ ­اشتراک‌­گذاری تجربیات مشارکت کنند. لازم به ذکر است تاریخ‌های دقیق ارسال آثار، ثبت‌‎نام، برگزاری و لینک‌های ثبت‌نام در هر یک از سه بخش رویداد نیز در آینده اعلام خواهد شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here