مروری بر وضعیت صنعت بازی‌های دیجیتال در جهان (بخش اول: مصرف بازی‌های دیجیتال)

0
90

در جهان بیش از ۳ میلیارد نفر مخاطب صنعت بازی‌های ویدئویی هستند.پیش‌بینی می‌شود تعداد مخاطبان صنعت بازی تا سال ۲۰۲۶ به ۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون نفر برسد که این موضوع نشان‌دهنده استقبال وگستردگی مخاطبان این صنعت است که بیشترین آمار آن نیز مربوط به بازیکنان موبایلی است. آنچه در ادامه می‌آید، توسط خانم مهشید شهیدی، پژوهشگر همکار دایرک جمع‌آوری و تنظیم شده است.

بررسی نسبت بازیکنان به جمعیت جهان نیز نشان می‌دهد که ۴۰درصد از جمعیت جهان در زمره بازیکنان هستند. در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱.۷ میلیارد بازیکن مرد و بیش از ۱.۳۹ میلیارد بازیکن زن در سراسر جهان وجود داشت.

توزیع سنی مخاطبان صنعت بازی در جهان 

آمارهای منتشر شده در خصوص وضعیت بازیکنان نیز نشان می‌دهد که ۶۱۸ میلیون نفر از بازیکنان بازی‌های ویدئویی زیر ۱۸ سال دارند. جدول فوق تعداد کل بازیکنان را بر اساس گروه‌های سنی نشان می‌دهد.

 

توزیع منطقه‌ای بازیکنان در جهان

جدول زیر، مخاطبان صنعت بازی را به تفکیک منطقه جغرافیایی در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. آسیا به لطف بازارهای بزرگی مانند هند، چین و کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی که به‌شدت درگیر بازی هستند، دارای بیشترین مخاطبان صنعت بازی با ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر هستند. در حقیقت آسیا بیش از ۲ برابر بیشتر از هر منطقه دیگری (۱.۴۸ میلیارد) بازیکن دارد و تعداد بازیکنان فعال بیشتری نسبت به اروپا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی دارد (۱.۴۲ میلیارد).

میانگین ساعات بازی در جهان  

بررسی وضعیت بازیکنان در جهان نشان می‌دهد که ۲۶ درصد از بازیکنان در هفته ۱ تا ۵ ساعت را صرف بازی‌های ویدیوئی می‌کنند. میانگین جهانی برابر با ۸.۴۵  ساعت است. حدود ۲۵٪ از این زمان توسط بازیکنان صرف بازی‌های چند نفره آنلاین می‌شود. بازیکنان همچنین به طور متوسط ۳۳.۸ ساعت در ماه را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کنند. طبق گزارش Statista در سال ۲۰۲۱، ۱۹ درصد از مردان و ۱۸ درصد از زنان، ۷ تا ۱۲ ساعت در هفته بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند و ۱۰.۹۰ درصد از زنان و ۱۱.۹۰ درصد از مردان بیش از ۲۰ ساعت در هفته را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کنند.

میانگین ساعات بازی به تفکیک کشورها

آمارها نشان می‌دهد جمعیت چین با ۱۲.۳۹ ساعت میانگین هر هفته در سال ۲۰۲۱ بیشترین زمان بازی‌های ویدئویی را به خود اختصاص داده است. ویتنامی‌ها با میزان ۱۰.۱۶ ساعت در هفته در جایگاه دوم قرار گرفتند. این در حالی است که ایالات متحده با میانگین ساعت هفتگی ۷.۷۱ در رتبه ششم قرار دارد. میانگین جهانی برای ساعات بازی به صورت هفتگی برابر با ۸.۴۵ ساعت است.

منبع

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here