کارگاه بازی‌وارسازی، محملی برای کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی درآیشی [ایمپکت]

0
139

عنوان کارگاه: بازی‌وارسازی، محملی برای کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی درآیشی [ایمپکت]
تاریخ کارگاه: 16 آبان‌ماه 1400 ساعت 14 الی 17:30
ارائه دهندگان: 

  • دکتر بهرام هوشیار یوسفی: معمار/ پژوهشگر/ مدرس دانشگاه/ متخصص بازی‌وارسازی (عضو جامعه معماران و اساتید دانشگاه سوئد)
  • دکتر هانا میرخضری: معمار/ پژوهشگر/ مدرس دانشگاه/ متخصص بازی‌وارسازی (هم بنیان‌گذار گروه نوآوری و بازی‌وارسازی دگردیس)
  • دکتر سعیده قریشی: پژوهشگر دکتری کارآفرینی دانشگاه تهران/ مشاور نوآوری (مدیرعامل اندیشکده برساو (برنامه ساختار واحد))/ مدیرمسئول نشریه شهر نوآور
 دروس آموخته کارگاه
ابتدا مفاهیم بازی‌وارسازی به صورت مقدماتی ارائه خواهد شد:
  • تعاریف کلی
  • عناصر بازی‌وارسازی
  • ساختار مفاهیم طراحی بازی
  • گونه‌های بازی‌وار کردن یک سامانه
  • فرایند طراحی و ساخت بازی
  • تمرین

2- مفاهیم مرتبط با کارآفرینی، کارآفرینی اجتماعی، گونه‌ها، نتایج و فرایند کارآفرینی ارائه شده، دانش‌آموخته‌ها به صورت انفرادی به تمریناتی چند در جهت تثبیت مفاهیم ارايه شده خواهند پرداخت.

  • تعریف کارآفرینی
  • کارآفرینی اجتماعی
  • کارآفرینی درآیشی
  • نتایج و فرایند کارآفرینی
  • تمرین

3- سپس ترکیب این مفاهیم  با تجاری‌سازی ایده‌ها در قالب بوم مدل‌ کسب و کار و بوم نابِ بازی‌وارسازی مورد بحث قرار گرفته، شرکت‌کنندگان با کمک مدرس نحوه تجاری سازی ایده‌ای بازی‌وار را تمرین خواهند کرد.

  • تعاریف و بوم مدل کسب‌وکار
  • بوم ناب
  • بوم ناب بازی‌وارسازی
  • هدف از تدوین بوم مدل برای ایده‌های بازی‌وار
  • تمرین

4- در بخش پایانی چارچوب بوم تاثیرات [ایمپکت] در ساختار اجتماعی فرایندهای بازی‌وار مورد بحث قرار گرفته، شرکت‌کنندگان در قالب یک پروسه تفکر گروهی و با کمک مفاهیم آموزش داده شده طی کارگاه به طراحی بوم‌مدل می‌پردازند.

  • چارچوب بوم تاثیرات [ایمپکت]
  • چارچوب بوم تاثیرات [ایمپکت] در ساختار اجتماعی فرایندهای بازی‌وار
  • تمرین
و نهایتا آموخته‌اید چگونه، ایده‌بازی‌وار خود را در قالب یک فرآیندکارآفرینی به مرحله تجاری‌سازی برسانید … 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here