ارائه ۳۹ بازی توسط تیم‌های حاضر در هکاتون ۱۴۰۰

0
71

چهارمین هکاتون باز‌‌ی‌های جدی که از روز ۱۲ آبان‌ماه کار خود را به ‌طور هم‌زمان در سراسر کشور و به میزبانی تهران، تبریز و اصفهان آغاز کرده بود، روز جمعه با ارائه 39 بازی توسط تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد به کار خود پایان داد.

چهارمین هکاتون بازی‌های جدی که امسال ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی را به‌عنوان طراح مسئله و بنیاد ملی نخبگان را به‌عنوان حامی در کنار خود داشت، امسال نیز همچون سال گذشته به‌دلیل شرایط کرونا به‌صورت مجازی و در فضای دیسکورد برگزار شد.

تیم‌های شرکت‌کننده درچهارمین هکاتون بازی‌های جدی تا ساعت 20 روز جمعه فرصت داشتند تا نسخه اولیه‌­ای از بازی دیجیتالی یا رومیزی ساخته شده خود را با موضوع «استعدادیابی و توانمندسازی با رویکرد شناختی» ارائه دهند که با اعلام دبیرخانه این رویداد مجموعا 39 بازی (4 بازی رومیزی و 35 بازی دیجیتال) و به تفکیک 13 بازی از تهران، 9 بازی از اصفهان و 17 بازی از تبریز ساخته شده است.

با اعلام دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی 1400 برای منتخبان چهارمین هکاتون بازی‌های جدی در هر شهر ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی و تسهیلات تجاری‌سازی برای آثاری که به مرحله ساخت و انتشار برسند، در نظر گرفته است. همچنین ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی مجموعاً ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی و تسهیلات تجاری­‌سازی برای تیم‌هایی که از فنّاوری‌های مبتنی بر واقعیت گسترده در بازی خود استفاده کنند در نظر گرفته است.

در کنار این جوایز، تسهیلات تجاری‌سازی و حمایت‌های تکمیلی در قالب ساختار حمایتی همگرا به تیم‌های منتخب نیز اختصاص پیدا می‌کند تا بازی‌های برگزیده‌ای که نسخه پروتوتایپ آن در هکاتون ارائه می‌شوند در ادامه نیز ساخته و منتشر شوند.

گفتنی است جشن پنج‌سالگی جایزه بازی‌های جدی، مراسم اختتامیه و اعلام برندگان رویداد در روز ۵ آذرماه و به‌صورت نیمه‌حضوری برگزار خواهد شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here