معرفی رویدادهای بین‌المللی بازی‌های ویدئویی (بهار ۲۰۱۹)

0
615

Nordic Game Jam، بیست‌و‌پنجم تا بیست‌وهشتم آوریل، کپنهاگن. دانمارک

این رویداد بازی‌سازی که کار خود را از سال 2006 آغاز نموده است، 500 بازی‌ساز از سراسر دنیا را گرد هم می‌آورد تا در قالب گروه‌هایی و طی دو روز (48 ساعت) با همکاری یکدیگر یک بازی بسازند. در سال‌های اخیر این رویداد از یک گیم جم کلاسیک 48 ساعته به کنفرانسی دو روزه که سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و میزگردهای مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهد، ارتقا یافته است. برگزارکنندگان این گیم جم شیفته خلاقیت و ماهیت باز و حمایتی صنعت بازی‌های ویدئویی هستند. هدف آن‌ها از برگزاری این رویداد حمایت و تشویق هر فردی است که به ساخت بازی علاقه دارد تا ضمن داشتن اوقاتی مفرح در کنار دیگر بازی‌سازان، موارد جدیدی را نیز یاد گرفته و به دیگران یاد دهد.

افراد از هر سنی مجاز به حضور در این رویداد خواهند بود. محل برگزاری Nordic Game Jam دانشکده طراحی وابسته به آکادمی سلطنتی هنرهای زیبا که یکی از آکادمی‌های برجسته در رشته‌های معماری و طراحی در اسکاندیناوی است، واقع شده است.

https://nordicgamejam.com/

 

 

Crypto Games Conference، بیست‌و‌پنجم و بیست‌وششم آوریل، مینسک. بلاروس

این رویداد، بزرگ‌ترین کنفرانس در حوزه صنعت بازی‌های کریپتو در جهان است. برگزارکنندگان این رویداد با برگزاری دو کنفرانس در سال 2018، سومین دوره از آن  را در سال جاری برگزار خواهند نمود. بیش از هزار نماینده از صدها شرکت فعال در این حوزه از بیش از 30 کشور جهان در این رویداد شرکت کرده و به شبکه‌سازی، یادگیری، آموزش و انجام اقدامات تجاری خواهند پرداخت. به‌طور کلی Crypto  Games Conference حول محور سه موضوع مهم در صنعت بازی‌های بلاک‌چین تمرکز یافته است: (1) بازی‌های کریپتو، (2) آی‌گیمینگ و (3) اکوسیستم‌ها و خدمات بازی.

اولین دوره این کنفرانس در سال 2018 و در شهر کی‌یف اوکراین منعقد گردیده است. سومین دوره آن در سال جاری نیز در هتل ماریوت در شهر مینسک بلاروس برگزار خواهد شد.

https://cryptogames.events

 

 

FMX – Conference on Animation, Effects, Games and Immersive Media، سی‌ام آوریل تا سوم می، اشتوتگارت. آلمان

FMX یک کنفرانس برجسته در سطح جهان در زمینه هنر، فناوری و کسب‌وکارهای مرتبط با انیمیشن، جلوه‌های ویژه، بازی‌های ویدئویی و رسانه‌ها و ارتباطات غوطه‌ورانه است. طی این کنفرانس، اساتید برجسته به ارائه سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های مختلف می‌پردازند. هم‌چنین فروشندگان نرم‌افزارها و سخت‌افزارها آخرین دستاوردها و ابداعات خود را عرضه می‌کنند و بازدیدکنندگان می‌توانند آخرین فناوری‌ها و محصولات را از نزدیک دیده و لذت استفاده از آن‌ها را تجربه نمایند. شرکت‌های مختلف نیز به دنبال جذب نیروهای خلاق و مستعد هستند به‌علاوه نمایندگان دانشگاهی نیز پروژه‌های نوین و موفق خود را معرفی می‌کنند.

اولین دوره از کنفرانس FMX با 3200 شرکت‌کننده از 55 کشور جهان در سال 2015 برگزار شده است و آخرین دوره آن در سال جاری با حضور 4000 شرکت‌کننده از 62 کشور جهان در محل همیشگی برپایی خود در خانه اقتصاد شهر اشتوتگارت برگزار خواهد شد.

https://fmx.de/home/

 

 

LA Games Conference، هفتم می، لس آنجلس. آمریکا

هر ساله برجسته‌ترین و مؤثرترین تصمیم‌گیرندگان صنعت بازی‌های ویدئویی از سراسر جهان در کنفراس بازی‌های لس آنجلس گرد هم می‌آیند تا ضمن شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با یکدیگر، ایده‌های نوین و خلاقانه خود پیرامون آینده صنعت بازی‌های ویدئویی و صنایع سرگرمی مرتبط با آن را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. برگزارکنندگان کنفرانس بازی‌ها در سال 2019 بخش جدیدی را به این رویداد با نام XR افزوده‌اند و از خلال آن،  نگاه عمیقی بر فناوری‌ها و تجارب غوطه‌ورانه خواهند داشت. به‌طور کلی کنفرانس بازی‌های لس آنجلس این موضوعات را تحت پوشش قرار می‌دهد: سرمایه‌گذاری در حوزه XR، ورزش‌های الکترونیک، بازار جهانی بازی‌های ویدئویی و هالیوود و بازی‌ها. پانزدهمین کنفرانس بازی‌های لس آنجلس در سال جاری در محل هتل W Hollywood کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

https://lagamesconference.com/

 

 

White Nights Barcelona CEO Summit، سیزدهم و چهاردهم می، بارسلونا. اسپانیا

اجلاس شب‌های سفید بارسلونا کنفرانسی مختص مدیران عامل و ارشد شرکت‌های فعال در حوزه‌های ساخت، انتشار و بازاریابی بازی‌های ویدئویی است. بیش از 300 مدیر ارشد شرکت‌کننده از 15 کشور جهان در این کنفرانس با انگیزه افزایش قدرت و سوددهی شرکت خود با دیگر مدیران ملاقات کرده و تجربیات خود را در قالب میزگردها و شبکه‌های مختلف انسانی به اشتراک خواهند گذاشت. این دوره از کنفرانس در هتل Miramar شهر بارسلونا برگزار می‌گردد.

https://wnconf.com/en/summit

 

 

DevGAMM 2019، شانزدهم و هفدهم می، مسکو. روسیه

رویداد DevGAMM بزرگ‌ترین کنفرانس ویژه افراد فعال در صنعت بازی‌های ویدئویی در کشورهای روسیه، اوکراین و بلاروس است. این کنفرانس مطالب مفیدی در زمینه ساخت بازی، استفاده از سرمایه کم برای ورود به دنیای تولید بازی برای بازی‌سازان تازه‌کار و مجموعه‌ای از فعالیت‌های مفید برای بهره‌برداری کارآمد از اوقات فراغت را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد. این کنفرانس پلی است میان مجموعه سازندگان بازی در کشورهای روسیه، اوکراین و بلاروس با سایر کشورهای جهان. برگزارکنندگان این رویداد هدف از برگزاری آن را فراهم آوردن فرصتی برای متخصصان حوزه بازی‌های ویدئویی برای اطلاع از آخرین ایده‌ها و ابداعات شکل‌گرفته در این حوزه و تبادل دانش و تجربه میان افرادی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند، اعلام نموده‌اند.

شرکت DevGAMM (که در ابتدا FalshGAMM نام داشت) در سال 2008 توسط Lerika Mallayeva که در آن زمان سازنده مستفل فلش انیمیشن بود، تأسیس شد. این شرکت اولین کنفرانس خود را در سال 2013 و در شهر کی‌یف و پس از آن چندین کنفرانس در شهرهای مینسک، مسکو و سیاتل برگزار نموده است. آخرین دوره این کنفرانس در سال جاری و با حضور بیش از 2000 شرکت‌کننده از 30 کشور جهان که 70 درصد آن‌ها را سازندگان بازی تشکیل می‌دهند در شهر مسکو برپا خواهد شد.

https://devgamm.com/moscow2019/

 

 

Nordic Game Conference، بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم می، مالمو. سوئد

کنفرانس Nordic Game 2019 در ششمین سال برگزاری خود پذیرای بیش از 2000 کارشناس صنعت بازی‌های ویدئویی در شهر مالمو است. این کنفرانس بهترین جایی است که سازندگان بازی از کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد می‌توانند گرد هم آمده و به تبادل نظر بپردازند.

https://conf.nordicgame.com/

 

 

Casual Connect، بیست‌وهشتم تا سی می، لندن. انگلستان

کنفرانس‌های کژوآل کانکت هرساله در چند منطقه جغرافیایی از جمله آسیا، اروپا و آمریکا برگزار می‌شود. این دوره از کنفرانس اروپایی این رویداد در شهر لندن برپا خواهد شد. علاقه‌مندان به رویدادهای صنعت بازی‌های ویدئویی در این کنفرانس می‌توانند از مطالب مفیدی که نمایندگان بیش از 100 شرکت موفق در حوزه طراحی و نشر بازی، ورزش‌های الکترونیک و فناوری‌های نسل آینده ارائه می‌نمایند، بهره برند.

http://europe.casualconnect.org/

 

 

E3 2019، یازدهم تا سیزدهم ژوئن، لس آنجلس. آمریکا

رویداد E3 نخستین و بزرگ‌ترین رویداد در حوزه رایانه، بازی‌های ویدئویی و محصولات مرتبط با آن‌ها است. در این رویداد سه روزه شرکت‌های پیشرو و موفق فعال در زمینه بازی‌های ویدئویی به معرفی و ارائه فناوری‌ها و محصولات نوین خود که تاکنون کسی آن‌ها را ندیده است، می‌پردازند. در E3 هم افرادی که پیش از این در صنعت بازی‌های ویدئویی فعالیت داشته و هم افرادی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند، هم‌چنین متخصصین این صنعت، بازیکنان و فعالان اجتماعی همگی زیر یک سقف گرد هم آمده و به انتقال تجربه و دانش می‌پردازند. در E3 2019 شرکت‎های برجسته رایانه‌ای و بازی‌های ویدئویی، شرکای تجاری فعال در این صنایع، رسانه‌ها، تحلیلگران صنعت و بازیکنان بیش از 100 کشور دنیا حضور خواهند داشت.

رویداد E3 توسط ESA-Entertainment Software Association آمریکا برگزار می‌شود. این مرکز با هدف خدمت‌رسانی و پاسخگویی به نیازهای تجاری و عمومی شرکت‌های فعال در حوزه ساخت و انتشار بازی‌های تعاملی برای کنسول‌های بازی، دستگاه‌های قابل حمل، رایانه‌های شخصی و اینترنت شکل گرفته است. ESA طیف وسیعی از خدمات را برای شرکت‌های فعال در حوزه نرم‌افزارهای سرگرمی فراهم می‌آورد.

https://www.e3expo.com/

 

 

White Nights St.Petersburg، سیزدهم و چهاردهم می، سنت پترزبورگ. روسیه

این رویداد یکی از مهم‌ترین همایش‌های مرتبط با کسب‌وکار B2B در صنعت بازی‌های ویدئویی در اروپا است. این کنفرانس هر ساله پذیرای 4500 شرکت‌کننده و نمایندگانی از شرکت‌های برجسته فعال در حوزه بازی‌های ویدئویی از کشورهای اروپایی، روسیه، آسیا و آمریکا است.  شرکت‌هایی نظیر King، Supercell، Rovio، Bandai Namco، Facebook و Wargaming از جمله شرکت‌کنندگان امسال همایش هستند.

https://wnconf.com/en

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here