77 عنوان جایزه و 700 میلیون تومان جوایز نقدی و تسهیلات تجاری‌سازی در پایان چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی

0
106

با اعلام نتایج داوری‌ها در هر سه بخش این رویداد، بهترین‌های هکاتون بازی‌های جدی 1399، جشنواره بازی‌ جدی سال 1399 و سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1399 معرفی شدند تا سیگپ 1399 در ایستگاه چهارم خود به پایان خط برسد. هر چند امسال به دلیل شیوع کرونا و برگزاری آنلاین این رویداد، خبری از حال و هوای مرسوم جایزه بازی‌های جدی در دوره‌های پیشین یعنی حضور برندگان در مراسم، حضورشان برای دریافت جایزه روی سن، خوش‌کردن تندیس‌های سیگپ در میان دستانشان و عکس یادگاری نبود؛ اما پخش آنلاین این رویداد در آپارات که با استقبال خوب علاقمندان به صنعت بازی نیز مواجه شد، تمام آن شور و هیجان را به فضایی به وسعت تمام ایران منتقل کرد.

در اختتامیه چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی، 7 دستگاه حمایتی مختلف به همراه بنیاد ملی بازی­‌های رایانه­‌ای برندگان خود را در بخش‌های مختلف اعلام کردند که در نهایت 77 عنوان جایزه و 310 میلیون تومان جوایز نقدی به برندگان اعطا شد. همچنین ستاد فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی مجموعا تا سقف 390 میلیون تومان تسهیلات تجاری­‌سازی برای برندگان خود در نظر گرفتند. 

در اختتامیه رویداد SeGaP2020 که عصر روز پنجشنبه، 4 دی‌ماه و به صورت آنلاین برگزار شد، بنیاد ملی بازی‌­های رایانه‌­ای، وزارت ورزش و جوانان، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد)، شتاب‌دهنده هاب، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به معرفی برندگان خود در هر سه بخش سمپوزیوم، هکاتون و جشنواره پرداختند. این سازمان­‌ها هر کدام در راستای وظایف و ماموریت‌های خود به شکل جداگانه آثار این رویداد را داوری کرده‌­اند که نتایج آن به شرح زیر اعلام می‌شود. 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال در بخش ایده آزاد برای سرمایه‌­گذاری روی بازی و اسباب‌­بازی­‌ها، در حوزه بازی‌­های ویدئویی، سیگپ را به عنوان دروازه ورودی آثار خود انتخاب کرده بود. بر این اساس، 7 اثر قابل توسعه از میان آثار ارسالی به عنوان بازی­‌های منتخب برگزیده شدند که هر کدام علاوه بر جایزه 1 میلیون تومانی، فرصت ورود به فرآیند ایده آزاد کانون را به دست آوردند. 

برندگان هر سه بخش و بخش ایده آزاد به شرح جداول زیر است:

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here