سرمایه گذاری و تملک
سرمایه گذاریها و تملکها در چند سال اخیر نقش فزاینده ای را در بازار بازیهای سوئد ایفا کردهاند.
کووید ۱۹
با تعطیلی جهان، افراد بیشتری دورکاری و مطالعه میکردند و محدودیتها بسیاری از فعالیتهای دیگر را غیرممکن میکرد و منجر به استقبال بیشتر مردم از دنیای بازیها شد. بازی همچنین راهی برای معاشرت و حفظ یک زندگی اجتماعی بوده است که در آن امکان ملاقات حضوری وجود نداشته است.
این بیماری همه گیر سوئد و جهان را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از صنایع ضربه سختی خورده اند، مردم بیمار شده اند و بسیاری شغل خود را از دست دادهاند.
صنعت بازیهای ویدیویی در کنار سایر صنایع سرگرمی خانگی از عواقب مالی کووید در امان مانده و بسیاری از شرکتها شاهد افزایش فروش بودهاند. در زمان تعطیلی کل دنیا، افراد بیشتری دورکاری میکردند و مطالعه میکردند و محدودیتها بسیاری از فعالیتهای دیگر را غیرممکن میکرد و باعث میشد افراد بیشتری از دنیای بازیها استقبال کنند.
برای شرکتهای بازیسازی، این محدودیتها منجر به روشهای جدیدی برای کار شد. اکثر کارمندان شرکتهای بازیسازی در طول سال دورکاری کردند که یک گذر(تحول) بزرگ برای کل صنعت بازی محسوب میشد. توسعه بازی یک تلاش تیمی است و چالشها بسیار زیاد بود، یافتن راههای جدید برای کار و برقراری ارتباط، نحوه برنامهریزی کار از راه دور، مدیریت افزایش مرخصی استعلاجی، در عین حال مطمئن شدن از یک محیط کاری خوب و فیزیکی و سلامت روان برای همه کارکنان از جمله چالشهای دوره کووید است.
در برخی موارد، بیماری همهگیر بر برنامه زمانبندی انتشار بازیها تأثیر گذاشته است و برخی تاخیرها اعلام شده است. بسیاری از رویدادهای اصلی برنامه ریزی شده در طول سال مانند کنفرانس توسعه دهندگان بازی لغو و کاملا دیجیتالی شدند.
یکی دیگر از تاثیرات کرونا عرضه کنسولهای بازی نسل نهم در پایان سال ۲۰۲۱ بوده است. اما مشکلات جهانی اقتصادی و رو به وخامت خانوارها روند این تغییر(تعویض کنسول های قدیمی به کنسول های جدید) را کند کرده است.
صنعت بازی در اروپا
در آگوست ۲۰۲۱، فدراسیون بازیسازان اروپایی (EGDF) گزارش توسعه صنعت بازی در اروپا را منتشر کرد. این مجموعه ای از چندین گزارش صنعت اروپایی است. بنابراین ممکن است کمی قدیمی باشد، دادههای گزارش امسال مربوط به سال ۲۰۱۹ است.