اولویت‌های پژوهشی دایرک در حوزه ورزش‌های الکترونیک

0
75

پیرو دومین نشست گفتمان بازی با عنوان «بررسی وضعیت ورزش‌های الکترونیک در ایران» که با حضور آرش عیاری (سردبیر زومجی) به عنوان مجری/ کارشناس، دکتر نوشین بنار (استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان) به عنوان نماینده دانشگاه، علی فخار (مدیر برندینگ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌‌ای) به عنوان نماینده دولت و بهنود اناری (رئیس کمیته برگزاری مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران) به عنوان نماینده صنعت، به میزبانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد و با توجه به مباحث مطرح شده که منعکس‌کننده دغدغه‌ها و چالش‌های فعالان ورزش‌های الکترونیک در ایران است، اولویت‌های پژوهشی زیر برای تدوین پایان‌نامه‌های مرتبط معرفی می‌شوند:

– تدوين نظام باشگاه‌داري ورزش‌های الكترونيك ايران

– طراحي مدل تجاری‌سازی ورزش‌های الكترونيك در ايران

– شناسايي عوامل موثر در توسعه بازار و تقاضای ورزش‌های الكترونيك در ایران

– شناسایی و تبیین راهکارها و روش‌های تامین مالی برای ورزش‌های الکترونیک در ایران

– تحلیل عوامل اثرگذار بر بهره‌وری اقتصادی ورزش‌های الكترونیک در ایران

– بررسي و شناسايي سازوکار کشف استعداد در ورزش‌های الكترونيك

– تربیت و اشتغال نیروی کار متخصص برای ورزش‌های الکترونیک در ایران

– تبیین ساختار کارکردی و نهادی ذی‌نفعان توسعه ورزش‌های الکترونیک در ایران

– بررسی عوامل موثر بر تربیت قهرمان‌های ورزشی در حوزه ورزش‌های الکترونیک در ایران

– طراحی ابزار و برنامه‌های سیاستی دولت برای توسعه ورزش‌های الکترونیک

– بررسي عوامل موثر در توسعه ورزش‌های الكترونيك برای بانوان

– مطالعه ابعاد فیزیولوژیک، روان‌شناختی، رفتاری و اجتماعی ورزش‌های الکترونیک در ایران


دایرک حمایت معنوی خود را از تدوین و انتشار نتایج پژوهش‌ها در این حوزه‌ اعلام داشته و از تمامی دانشجویان فعال در حوزه‌های مرتبط مانند مدیریت ورزشی، مطالعات فرهنگی و رسانه، سیاست‌گذاری فرهنگی و… دعوت به عمل می‌آورد که در مسیر حل مشکلات صنعت بازی، با سایر فعالان این اکوسیستم همراه شوند.




ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید