پردرآمدترین ماه در تاریخ بازی‌های دیجیتال؛ درآمد بازی‌های دیجیتال در مارس ۲۰۲۰ از ۱۰ میلیارد دلار گذشت

0
94

متن حاضر ترجمه‌ یادداشتی با عنوانDigital Video Game Revenue Hit $10 Billion In March, Its Best Month Ever از سایت Forbes است که در مورد اثر کرونا بر رشد درآمد بازی‌­ها نگارش شده است.

همچنان که قواعد قرنطینه و فاصله‌گذاری در کشورهای مختلف برای مقابله با اپیدمی کرونا ادامه می‌یابد، استقبال مردم از بازی‌های دیجیتال هم فزونی گرفته است. بر اساس گزارش سوپردیتای نیلسن، ماه مارس پردرآمدترین ماه در تاریخ صنعت بازی‌های دیجیتال برای شرکت‌­های فعال در این صنعت بوده است و درآمدی بیش از 10 میلیارد دلار برای آن‌ها به همراه داشته است.

برخی از مهم­ترین موارد به شرح زیر هستند:

  • بر اساس تخمین سوپردیتا، بازی فانتزی “Animal Crossing: New Horizons” که برای کنسول بازی نینتندو طراحی شده است، بیش از 5 میلیون نسخه در ماه مارس فروخته است؛ بیشتر از هر بازی کنسولی دیگر در تاریخ.
  • بازی Doom Eternal که یک بازی در سبک تیراندازی بوده و 20 مارس امسال برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شده است، سه میلیون نسخه به فروش رسانده که سه برابر بیشتر از تمام نسخه‌هایی که مجموعه بازی Doom از می 2016 تا اکنون فروخته است.
  • بازی‌های چندنفره آنلاین در روزهای قرنطینه و در خانه ماندن به وسیله‌ای برای معاشرت‌های اجتماعی تبدیل شده است. در همین روزها ارائه نسخه جدیدی از کال‌آودیوتی به نام منطقه جنگی (Warzone) در 10 مارس 2020، تعداد بازیکنان فعال ماهانه را برای این بازی با 159 درصد افزایش به 62.7 میلیون نفر رسانده است.
  • هدست‌های واقعیت مجازی با گسترش اپیدمی کرونا با تقاضای بالایی مواجه و در بازارهای مختلف کمیاب شده است؛ با این وجود بازی واقعیت مجازی (Half-Life: Alyx) که در 23 مارس 2020 به بازار عرضه شده که 860 هزار بازیکن را جذب خود کرده است؛ عددی که برای بازار محدود واقعیت‌های مجازی، بسیار بزرگ محسوب می‌شود.
  • پرداخت برای بازی‌های موبایلی به طور متوسط سالی 15 درصد افزایش دارد؛ اما شرایط قرنطینه باعث شد تا در ماه فوریه 2020، بازار بازی‌های موبایلی شاهد جهشی 64 درصدی در پرداخت‌ها باشد.

این آمارها نشان می‌دهد که تخمین سوپردیتا برای درآمد 10 میلیارد دلاری بازی‌های دیجیتال در مارس 2020 چندان هم عجیب به نظر نرسد. از زمان تعطیلی مدارس و توصیه دولت‌های محلی به ماندن در خانه، هر روز شاهد خلق رکوردی در زمینه کاربری بازی‌های دیجیتال بوده‌ایم. فروشگاه استیم، که محبوب‌ترین بازار بازی‌های پلتفرم رایانه در ایالات متحده است، رکورد تعداد کاربران هم­زمان را شکست. نسخۀ وارزونِ کال‌آودیوتی شروعی طوفانی داشت و شاهد یکی از سریع‌ترین رشدهای تاریخ در میان بازی‌های درون‌پرداخت بود و کنسول نینتندو سوئیچ که با مشکل تأخیر در تولید مواجه بود، به‌طور کلی در بازار آمریکا نایاب شد.

تمام این موارد به این معناست که فصل درآمد برای شرکت­‌های بازی آغاز شده است. شرکت نینتندو که همیشه 31 مارس صورت‌های درآمد و هزینه خود را منتشر می‌کرد اعلام کرده است که عملکرد مالی خود را 7 می منتشر می‌کند. صنعت بازی در طول بحران اقتصادی سال 2008 به عنوان صنعتی که رکود بر آن تأثیری ندارد شناخته شد و سهام شرکت‌های بازی‌سازی، حتی در مورد سازندگان سخت‌افزار مانند نینتندو دچار ریزش نشد.

البته بازار بازی دچار تنش‌هایی هم بوده است. به عنوان نمونه، سونی تصمیم گرفت عرضه قسمت دوم بازی The Last of Us که یک بیماری اپیدمیک مرگبار را روایت می­‌کند را به تعویق بیاندازد. سونی در توضیح تصمیم خود اعلام کرده که بحران جهانی کرونا شرایط انتشار بازی را دچار چالش کرده و احتمالاً مانع از این خواهد شد که بتوانیم برای بازیکنان تجربۀ شایسته‌ای خلق کنیم. 

برای مشاهده اصل یادداشت کلیک کنید:

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید